۷۹۱۱۷۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

رویای ریاست عربستان در AFC به باد رفت؟

۷ عضو فدراسیون جنوب غرب آسیا از عضویت این فدراسیون خود ساخته خارج شدند تا سعودی‌ها دچار بحران بزرگی در ورزش شوند.

خبرگزاری فارس: ۵ ماه پیش عربستان یک فدراسیون من درآوردی به نام «فدراسیون جنوب غرب آسیا» ایجاد کرد تا به رویای ریاست AFC برسد و شیخ سلمان، رئیس کنونی کنفدراسیون فوتبال آسیا و هم پیمانش یعنی قطر و ایران را کنار بزند.

این فدراسیون تازه تاسیس با لابی سعودی ها ۱۰ عضو پیدا کرد و در این ۵ ماه گذشته نیز عربستان با اقدامات مختلف به دنبال عضوگیری و یارکشی بود تا در انتخابات ریاست جدید AFC رای بیشتری برای شکست دادن شیخ سلمان و متحدانش داشته باشد.

رویای ریاست عربستان در AFC به باد رفت؟

سعودی‌ها ماه گذشته رسما اعلام کردند که عادل عزت، رئیس فدراسیون عربستان از سمتش استعفا کرده و خود را برای رقابت در انتخابات جدید ریاست AFC آماده می‌کند. تقابل عادل عزت و شیخ سلمان در این انتخابات جنگ روانی ای را میان اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا به راه انداخته است و اعضا غالبا به دو طیف تقسیم شدند.

گروهی حامی عربستان و هم پیشمانش هستند و گروهی دیگر حامی شیخ سلمان و قطر هستند که ایران از جمله حامیان رئیس وقت AFC است. چون روی کار آمدن سعودی ها در AFC برای فدراسیون ایران بسیار اتفاق بدی خواهد بود و موضوع زمین بی طرف که با بهانه جویی سعودی ها از 3 سال گذشته به راه انداخته شده، ادامه خواهد یافت.

در جدیدترین خبر شبکه الکاس قطر خبر داد که اعضای فدراسیون جنوب آسیا عبارتند از: بنگلادش، هند، نپال، بوتان، مالدیو، سریلانکا و پاکستان رسما از عضویت فدراسیون جنوب غرب آسیا عربستان خارج شدند.

رویای ریاست عربستان در AFC به باد رفت؟

با این خبر ۷ عضو از ۱۰ عضو فدراسیون من درآوردی سعودی‌ها از اتحادیه عربستان خارج شدند و حکم فروپاشی این فدراسیون امضا شد. سعودی‌ها که این فدراسیون را برای رای جمع کردن و رویای ریاست در AFC تاسیس کرده بودند با این خبر به بن بست بزرگی رسیدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج