۸۱۷۷۵۰
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

روزنامه انگلیسی: «غزه» بزرگترین زندان روباز جهان است

یک روزنامه انگلیسی از نوار غزه به عنوان بزرگ‌ترین زندان روباز جهان نام برده است.

خبرگزاری فارس: یک روزنامه انگلیسی در شماره روز دوشنبه خود نوشت که رژیم صهیونیستی با اقدام‌هایش غزه را به بزرگترین زندان روباز جهان مبدل کرده است.

روزنامه «گاردین» در مطلبی به قلم «آوی شلیم» استاد روابط بین‌الملل دانشگاه آکسفورد نوشت: ماه جاری، دهمین سالگرد نخستین حمله گسترده رژیم صهیونیستی علیه ۲ میلیون فلسطینی در باریکه غزه است. این رژیم پس از عقب‌نشینی در سال ۲۰۰۵، این منطقه را به بزرگ‌ترین زندان روباز در کره زمین تبدیل کرده است.

نویسنده این مطلب با اشاره به وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی در حمله به غزه نوشت: اسرائیل در ۲۷ دسامبر (آذر) ۲۰۰۸، عملیات زمینی، دریایی و هوایی ۲۲ روزه‌ای به نام «سرب گداخته» را علیه این منطقه پرجمعیت انجام داد. عملیاتی که از نوع متعارف نبود بلکه قتل عامی یک طرفه بود که در آن تنها ۱۳ صهیونیست کشته شدند، در حالی که ۱۴۱۷ فلسطینی ساکن غزه از جمله ۳۱۳ کودک شهید و بیش از ۵۵۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس برآوردهای انجام گرفته، ۸۳ درصد از قربانیان این حمله، غیر نظامی بودند و در حالی‌که این رژیم از راه‌کارهای دیپلماتیک برای حل تنش با فلسطینی‌ها برخوردار بود، اما استفاده از نیروی نظامی را برگزید.

نویسنده این مطلب با اشاره به ایجاد کمیته تحقیق سازمان ملل متحد به سرپرستی «ریچارد گلدستون» نوشت: تیم گلدستون در تحقیق خود ۱۱ حادثه را یافت که در آن نظامیان اسرائیلی علیه غیرنظامیان حمله مستقیم کردند.

بر اساس گزارش شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی، «زیپی لیونی» رئیس حزب معارض رژیم صهیونیستی - که در سال ۲۰۰۸ و زمان جنگ، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بود- امسال (۲۰۱۹) در پرداختی به این جنگ گفت: «ما هیچ هدف مشخصی برای عملیات نداشتیم و می‌توانستیم آن را فقط دو هفته زودتر اتمام برسانیم، زیرا روزهای آخر عملیات ضروری نبود.»

از دیدگاه نویسنده، مناقشه اسرائیل - فلسطین یک درگیری سیاسی است که راه حل نظامی ندارد. با این حال، رژیم اسرائیل همچنان در خاموش کردن رویکرد دیپلماسی و تکیه بر نیروی نظامی نظر دارد.

آوی شلیم در خاتمه ضمن اشاره به تلاش صهیونیست‌ها برای انجام حمله‌ای دیگر به غیر نظامیان غزه با ذکر یک ضرب المثل اسرائیلی نوشت: در همین زمینه یک ضرب المثل معروف اسرائیلی وجود دارد که می‌گوید: «اگر نیرویی کارایی نداشت، از نیروی بیشتری استفاده کنید.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آدولف هیتلر

      کارمند برترینها به خدا جات تو بهشته با این همه نظر که از طرف کاربر ها برات ارسال میشه بعضی هاشون رکیک اند بعضی ها ضد قومیتی اند بعضی هاشون هم کلا ربطی به اون خبر نداره سانسور کردن و یا سانسور نکردنش دردسره من که جای تو رو تصور میکنم تنم میلرزه فقط میخاستم تشکر کنم و بگم خسته نباشی

    • فریبا

      امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوئ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج