۸۲۴۰۱۵
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

پیشنهاد جدید برای تغییر روند انتخابات مجلس

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس، جزئیات پیشنهاد شورای نگهبان برای اصلاح قانون انتخابات مجلس را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس، جزئیات پیشنهاد شورای نگهبان برای اصلاح قانون انتخابات مجلس را تشریح کرد.

احمد علیرضا بیگی با انتقاد از طرح استانی شدن انتخابات گفت: نماینده شورای نگهبان ایراداتی را به این طرح وارد کرد و در جلسه کمیسیون شوراها مدل تناسبی را برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد.

وی افزود: شورای نگهبان بر روی مدل حداکثری بر روی برنامه مجلس کار می کند و کمیسیون شوراها به دنبال مدل حداکثری با مقیاس استانی است.

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس با بیان اینکه طرح شورای نگهبان به عدالت نزدیک تر است، افزود: در صورت برگزاری انتخابات به صورت تناسبی این گونه نخواهد بود که برخی از نمایندگان با دو میلیون رأی به مجلس وارد شود و نماینده ای که یک میلیون رأی به دست آورده امکان حضور در مجلس نداشته باشد.

وی اظهار داشت: طبق این طرح، ثبت نام نامزدهای انتخابات به صورت حزبی و ائتلافی صورت می گیرد و متناسب با ائتلافی که صورت گرفته وزن آنها سنجیده می شود و امکان حضور ائتلاف های مختلف در انتخابات وجود خواهد داشت.

علیرضا بیگی گفت: برگزاری انتخابات به صورت استانی و یا مدل مورد نظر شورای نگهبان به صورت تناسبی مستلزم این است که انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: شورای نگهبان باید نرم افزار مورد نظر وزارت کشور را بپذیرد تا انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود.

وی گفت: مدل شورای نگهبان بر روی عدالت تأکید بیشتری دارد اما دارای محاسبات پیچیده ای است که نیازمند طراحی نرم افزار جامع برای برگزاری انتخابات است و ضرورتاً انتخابات باید به صورت الکترونیکی برگزار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای بیگی نماینده تبریز چه عجب بعداز چندسال گوشه نشینی وسکوت طولانی مدت ظاهر شدی آره دیگه انتخابات نزدیکه شما چه جور هستی که این مدت کوچکترین خدمتی به مردم نکرده ای البته زمان استانداری هم کاری نکردی حالا هم طرف شورای نگهبان هستی میترسی ردصلاحیت کنند؟ خجالت بکش دیگه لیاقت نداری کاندید بشی یک موی مطهری ،اعلمی ازتو شرافتمن تره امثال تو حلال نیست ده شاهی حقوق بدن اگه اشتباه میگیم یکی از فعالیت هایت را گزارش بده بما مردم تبریز.

      پاسخ ها

      • توحیدی

        فقط اعلمی

    • بدون نام

      ملت رای نمیده خودتونونکشید

    • مهربانی

      سلام اقای بیگی وعده شهرستان شدن مهربان به کجا رسید فقط با احساسات مردم مهربان بازی کردید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج