۸۴۰۵۷۷
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

رادیو در نوروز چه برنامه‌هایی دارد؟

معاون صدا در نشستی به تشریح برنامه های ششمین اجلاس جهانی صدا و تشریح برنامه‌های نوروزی رادیو پرداخت.

خبرگزاری صبا: معاون صدا در نشستی به تشریح برنامه های ششمین اجلاس جهانی صدا و تشریح برنامه‌های نوروزی رادیو پرداخت.

رادیو در نوروز چه برنامه‌هایی دارد؟

نشست خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا و تشریح برنامه‌های نوروزی رادیو با حضور حمید شاه‌آبادی معاون صدا، نورالدین جعفری دبیر کمیته جشنواره و محمد اخگری رییس اجلاس جهانی صدا، روسای کمیته جشنواره و مدیران شبکه‌های مختلف رادیویی روز یکشنبه ۱۹ اسفند ساعت ۱۰ صبح در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.

شاه آبادی درباره بخش بین الملل جشنواره توضیح داد: وقفه ای که در برگزاری جشنواره اتفاق افتاد باعث مشکلاتی شد اما پس از این وقفه فکر می کنم امسال شروع خوبی خواهیم داشت.

معاون صدا در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر حضور برنامه های رادیویی در جشنواره، گفت: ما از طرف رسانه ها تبلیغات و اطلاع رسانی خوبی داشتیم و این مشارکتی که از طرف شرکت کنندگان داشتیم خوشبختانه خیلی خوب بود و امیدواریم این مشارکت خوب در سالیان بعد هم ادامه داشته باشد.

معاونت صدا در بخش دیگری از صحبت هایش درباره برنامه های ویژه نابینایان تصریح کرد: قطعا برای این قشر از جامعه بزنامه هایی مانند سالیان گذشته داریم.

شاه آبادی در قسمت دیگری و در پاسخ به خبرنگاری که درباره برنامه های ویژه جشنواره در نوروز پرسش کرده بود، عنوان داد: خوشبختانه همه افراد تعامل خوبی با جشنواره داشتند. ما در نوروز هم حتما به جشنواره رادیو و اجلاس صدا می پردازیم و برنامه هایی را برای آن داریم.

وی با اشاره به اینکه یازده شبکه ما برای لحظه تحویل سال برنامه زنده دارند، گفت: علاوه بر این پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب هم به صورت زنده پخش خواهد شد. فکر می کنم کسانی که در سفر هستند در کنار برنامه های خودشان می توانند به رادیو هم گوش کنند.

معاون صدا افزود: اما یکی دیگر از برنامه های ما توجه به طنز است لذا مجموعا ۱۳ برنامه به حوزه طنز می پردازد.

شاه آبادی با اعلام اینکه در نوروز ۳۰۷۸ ساعت در‌ مجموع برنامه پخش می شود، توضیح داد: در‌حوزه مسابقه ما در هفت شبکه به آن می پردازیم. یکی از اقدامات ویژه ما درگیر کردن همه شبکه ها با بحث راهیان نور است که واقعا یکی از سرمایه های کشور ما است. چهارده شبکه ما‌ امسال
مجموعا ۶۳۶ برنامه درباره راهیان نور خواهیم داشت. ۳۷ عنوان برنامه با اسامی متفاوت برای راهیان نور تدارک دیده شده است و سعی داریم با اعزام گزارشگر روایتگری صحیحی از این اقدام حماسی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: ۶ عنوان سریال ۱۰ قسمتی در ایام نوروز پخش خواهیم کرد که در شبکه های مختلف رادیویی آن ها را پخش خواهیم کرد. البته ما در بخش های دیگری هم برنامه خواهیم داشت که درباره آن ها حرف نمی زنم، اما بخش آخر صحبت هایم در این بخش مربوط به رادیو ویژه ما در ایام نوروز است؛ رادیو سفر رادیو مناسبتی ما هست که از فردا به مدت یک ماه ۲۴ ساعته ویژه برنامه های نوروز در این شبکه پخش خواهد شد. ۹۵/۰۵ فرکانس این شبکه است که شنوندگان می توانند در ایام نوروز از این شبکه استفاده کنند.

به گفته وی، توجه به برنامه های ترافیکی و آیتم های طنز از جمله برنامه های این رادیو است.

شاه آبادی در پاسخ به خبرنگاری که درباه ویژه برنامه های زنده رادیویی پرسش کرد، گفت: حتما ویژه برنامه هایی به طور زنده خواهیم داشت. همه شبکه ها حداقل سه ساعت برنامه خواهند داشت.

معاون صدا درباره پخش پیام های بازرگانی از رادیو گفت: اسفند ماه را نباید ملاک قرار داد به این دلیل که در صدا و سیما حجم پیام های بازرگانی بیشتر است. البته که ما تذکراتی را درباره این مساله داشتیم و الان شاهد پیام های بازرگانی آزاردهنده ای نیستیم.

خبرنگاری درباره علت اینکه سال گذشته رادیو گردشگری راه نیفتاد پرسش کرد و شاه آبادی پاسخ داد: در بحث رادیو گردشگری شاهد تغییر مدیریت در سازمان گردشگری بودیم و به این دلیل این کار علیرغم آمادگی ما انجام نگرفت. البته ما درباره راه انداختن شبکه ای جدید بحث داریم
اما درباره رادیو گردشگری نیاز به یاری مقامات مسئول داریم.

هزار ساعت افزایش برنامه نسبت به سال قبل

به گفته وی، رادیو امسال نسبت به سال گذشته هزار ساعت افزایش برنامه داشته است.

شاه آبادی درباره کیفیت برنامه های رادیویی در ایام نوروز افزود: ما از چند ماه گذشته در تدارک نوروز بودیم و سعی کردیم در کنار کمیت به کیفیت هم توجه کنیم. جدول شنوندگان ما از سال ۹۶ افزایش داشته است و امسال هم طبق آخرین نظرسنجی ها شبکه های رادیویی ۳۸/۶ مخاطب دارند که این آمار از نظر جهانی هم خیلی خوب است.

به گفته وی، شبکه جوان، پیام، آوا و ایران بیشترین آمار مخاطب را دارند.

ایران صدا با صدای بهروز رضوی و مسعود فروتن

پس از پایان این بخش مدیر ایران صدا درباره نسخه جدید این نرم افزار توضیحاتی را ارائه کرد.

مهدی شاملو درباره نسخه جدید نرم افزار ایران صدا گفت: نسخه جدید نرم افزار ایران صدا با توجه به استقبال مخاطبان رونمایی شده است و در این نرم افزار سعی داشتیم امکان نظردهی مخاطبان را هم قرار دهیم. برای نوروز هم ویژه برنامه هایی را با صدای هنرمندان از‌ جمله بهروز رضوی یا مسعود فروتن خواهیم داشت. دریافت این نرم افزار از طریق سایت ایران صدا امکان پذیر خواهد بود.

این نشست با رونمایی از پوستر جشنواره بین المللی رادیو پایان یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هنرمندان قدیمی صبح جمعه راکه براساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان،رفتند!دوباره بکارببرید واین مورداستثنا می باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج