۸۴۷۸۹۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

گوترش، رقبا در لیبی را به خویشتنداری فرا خواند

 دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه درباره احتمال بروز درگیری میان گروه های رقیب در لیبی هشدار داد و طرف ها را به خویشتنداری فرا خواند.

ایرنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، اندکی پس از درگیری میان ارتش ملی لیبی تحت رهبری خلیفه حفتر و نیروهای حامی نخست وزیر این کشور فائز السراج، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل روز جمعه وارد طرابلس شد تا طرف های درگیر در لیبی را به حاضر شدن پای میز مذاکره و مشارکت در گفت وگوهای صلح ترغیب کند.

لیبی از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ تاکنون دستخوش چند دستگی است، و دو دولت، یکی در طرابلس که از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شده، و دیگر تحت رهبری خلیفه حفتر ژنرال سابق ارتش لیبی بر این کشور حکومت می کنند.

گوترش در پیامی که بر روی توییتر منتشر کرد، گفت: درباره تحرکات نظامی که در لیبی رخ می دهد و احتمال بروز درگیری دوباره، بشدت نگرانم.

گوترش، رقبا در لیبی را به خویشتنداری فرا خواند

دبیرکل سازمان ملل افزود: هیچ راه حل نظامی برای این وضع وجود ندارد. تنها گفت وگو میان گروه های لیبیایی می تواند مشکلات این کشور را حل کند. از همه طرف ها می خواهم همزمان با ملاقات من با رهبران لیبیایی در این کشور، آرام باشند و خویشتنداری پیشه کنند.

گوترش پس از ورود به پایتخت لیبی گفت که به حمایت از یک روند سیاسی تحت رهبری گروه های لیبیایی که به صلح، ثبات، دموکراسی و رفاه منجر خواهد شد، پایبند است.

بروز درگیری در میان گروه های رقیب در لیبی، شکستی برای کشورهای غربی و سازمان ملل است که مدتها است در تلاشند تا میان سراج و حفتر میانجیگری کنند. این دو رهبر لیبیایی ماه میلادی گذشته برای بررسی طرح تقسیم قدرت در ابوظبی دیدار کردند. کنفرانس ملی ای نیز قرار است با هدف رسیدن به توافقی در زمینه طرح برگزاری انتخابات، در ماه جاری میلادی برگزار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج