۸۷۲۳۲۲
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

افشاگری روزنامه آمریکایی:

ترامپ به عربستان بمب هوشمند فروخت

روزنامه‌ آمریکایی فاش کرد، دولت ترامپ بدون اطلاع کنگره بمب‌های هوشمند و فناوری بسیار حساس ساخت آن را به عربستان سعودی فروخته و این مسئله با راهبرد امنیت ملی آمریکا در تضاد است.

خبرگزاری فارس: روزنامه «نیویوک‌تایمز» نوشت دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا بدون اطلاع کنگره بمب‌های پیشرفته‌ای به عربستان سعودی فروخته است.

این روزنامه دیروز (جمعه) در گزارشی نوشت که ترامپ ۲۴ مه (۳ خرداد) با اعلام حالت فوق‌العاده در آمریکا توانست ۲۲ قرارداد فروش سلاح را با اردن، امارات و عربستان سعودی به ارزش بیش از هشت میلیارد دلار، منعقد کند.

نیویورک تایمز می‌نویسد دولت آمریکا در توجیه این اقدام خود که مخالفت اعضای برخی از کنگره را در پی داشت، اعلام کرد فروش این سلاح‌ها به کشورهای مذکور با هدف «مقابله با ایران» صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، مطابق این قراردادها، آمریکا ۱۲۰ بمب با دقت بالا که از تولیدات شرکت «ریتیون» است، به امارات و عربستان سعودی فروخته است.

علاوه بر این بمب‌ها، تعمیر و نگهداری جنگنده‌های «اف- ۱۵» عربستان سعودی، صادرات توپ‌های جنگی «هویتزر» و سامانه‌های ضد تانک و سلاح‌های خودکار نیز جزو این قراردادها می‌شود.

نیویورک تایمز می‌نویسد، کنگره آمریکا از بند پنجم که مربوط به تولید سیستم‌های کنترل و هدایت شونده بمب‌های نقطه‌زن در عربستان سعودی است، بی اطلاع بوده و چنین قراردادی به معنای انتقال فناوی بسیار مهم برای امنیت ملی آمریکا به کشوری دیگر است و این اقدام در تضاد با وعده‌های انتخاباتی ترامپ است.

اخیرا وزارت خارجه آمریکا یکی از مقامات این کشور را که پیش‌تر برای این شرکت نظامی با نام «ریتون» به‌عنوان لابی‌گر فعالیت می‌کرده، به دلیل افشای قرارداد فروش هشت میلیارد دلار سلاح به عربستان سعودی و امارات عربی متحده برکنار کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پیر خرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه زردک یه گاو شیرده چجوری میتونه از سلاح استفاده کنه

    • مردجنوبی

      هالا اگر ایران چنین بمبی ازمایش میکرد فرداش غربی ها هزارتا بیانیه علیهمان صادر میکردن اما دادن چنین بمبهایی به حکومت دیکتاتور و کودک کش آل سعود از نظر آمریکا هیچ عیبی نداره چون بحث پول در میانه، مرگ بر آل سعود و آمریکا

    • بدون نام

      امریکا دشمن مطلق ایران

    • سارا

      ترامپ کثافت لعنت بهت !!امیدوارم مردم کشورش متوجه این مسائل بشن و دیگه رأی ندن به این حیوون

      پاسخ ها

      • سید

        ولله قدرت خدا از تمام بمب های اینها قویتره.حالا میبینیم

    • کهنه سرباز وطن

      اگر در چند سال اخیر به خرید های نظامی آل سعود معلون نگاه کنیم رژیم جنایت کار آل سعود توان استفاده از سلاح های پیشرفته رو ندارد و مثل شاه سابق ایران فقط میخرد و انبار میکند و اخرش هم بدست رزمندگان حزب الله و اسلام ناب محمدی بعنوان غنیمت جنگی میافتد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج