۸۸۷۱۷۶
۱۷ نظر
۵۰۱۱
۱۷ نظر
۵۰۱۱
پ

روزنامه جوان: عارف انتخابات را تخریب خواهد کرد

هفت ماه مانده به موعد انتخابات مجلس، توپ‌خانه‌های اصلاحات علیه انتخابات و به ویژه شورای نگهبان آتش شده است. محمدرضا عارف و مصطفی کواکبیان، که خودشان از نردبان صندوق رأی بالا آمده‌اند، اولین کسانی هستند که رسماً توپ را به سوی شورای نگهبان نشانه گرفته‌اند و از عواقب ناگوار رد صلاحیت مهره‌های جریان اصلاح‌طلبی نوشته‌اند.

روزنامه جوان نوشت: هفت ماه مانده به موعد انتخابات مجلس، توپ‌خانه‌های اصلاحات علیه انتخابات و به ویژه شورای نگهبان آتش شده است. محمدرضا عارف و مصطفی کواکبیان، که خودشان از نردبان صندوق رأی بالا آمده‌اند، اولین کسانی هستند که رسماً توپ را به سوی شورای نگهبان نشانه گرفته‌اند و از عواقب ناگوار رد صلاحیت مهره‌های جریان اصلاح‌طلبی نوشته‌اند.

مصطفی کواکبیان، نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی، در توئیتر خود از عواقب رد صلاحیت‌ها گفته و تلویحاً نظام را به براندازی و پیش آمدن فضایی بر خلاف منافع ملی تهدید کرده، او نوشته است: «اقتدارگرایان تنگ نظر بدانند از میدان بدر کردن اصلاح‌طلبان دلسوز، راه اقتدارگرایی آنان را هموارتر نمی‌کند؛ بلکه زمینه ساز عرض اندام برندازانی خواهد بود که مردم را از حضور در پای صندوق آرا مایوس می‌سازند لذا توصیه می‌شود فضا را با بگیر و ببند برخلاف منافع ملی سوق ندهند!»

به فاصله کمتر از سه ساعت از توئیت کواکبیان، محمد رضا عارف، نماینده فعلی مردم در تهران، نیز در توئیتر خود نسبت به رد صلاحیت‌ها در انتخابات پیش‌رو تذکر داد و نوشت: «در شرایط فعلی کشور متولیان برگزاری انتخابات باید در نظر داشته باشند که حضور حداکثری مردم در انتخابات پیشِ رو نظام را بیمه می‌کند. به همین دلیل نباید بگونه‌ای عمل شود که یک جریان سیاسی با محدودیت در ارائه کاندیدا به دلیل رد صلاحیت روبه‌رو شود.»

البته این نخستین بار نیست که اصلاح‌طلبان پیش از برگزاری انتخابات، با تردید افکنی به تخریب و شبهه آفرینی در فرآیند مردم‌سالاری دست می‌زنند. آن‌ها پیش از انتخابات ۱۳۸۸ احتمال تقلب در انتخابات را طرح کردند و از لزوم تشکیل کمیته صیانت از آراء سخن گفتند و آنقدر احتمال تقلب را در بوق کردند و با شعارهایی مثل «اگر تقلب بشه ایران قیامت میشه» و مصاحبه‌هایی از قبیل مصاحبه مشهور «اگر تقلب کردند، بریزند تو خیابون‌ها!» به گوش هواداران خواندند تا پیش از آنکه حتی فرآیند انتخابات آغاز گردد برای بسیاری این ذهنیت شکل گرفته بود که در انتخابات قطعاً تقلب خواهد شد!

این را که اصلاحات پیش از هر انتخابات‌ تلاش می‌کند آن را ناسالم جلوه دهد، شاید بتوان در دو راهی شرکت و عدم شرکت در انتخابات جست‌وجو کرد آن‌ها از سویی همان‌طور که خود می‌دانند فرآیندی بهتر از مردم‌سالاری برای حضور در قدرت ندارند و از طرفی چون هیچ‌گاه خط خود را با نیروهای برانداز نظام شفاف نکرده‌اند، زین پس هم نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد چرا که می‌دانند بخشی از بدنه اصلاحات، نیروهایی هستند که دل به همین‌گونه ژست‌ها و اصلاح‌طلبی‌ها بسته‌اند.

از سوی دیگر اصلاحات پس از شش سال در دست داشتن دولت و چهار سال حضور لیست امید در مجلس با بحران کارآمدی مواجه است؛ در این شرایط طبیعیست که برای راضی نگاه داشتن مردم نسبت به اصل جریان اصلاح‌طلبی به منطق سست و نخ‌نما شده‌ی رد صلاحیت چنگ بیندازد و مهره‌های معلوم الحالی را برای رد صلاحیت معرفی کند، و سپس همه‌ی کاسه کوزه‌های ناکارآمدی و ناتوانی خود را به پای شورای نگهبان و رد صلاحیت‌ها بنویسد؛ کمااینکه در همین مجلس موجود نیز هر زمان به لیست امید انتقادی شد آن را ناشی از رد صلاحیت کاربلدها انداختند و ژست بلدم بلدم گرفتند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جوادم

      همه اینها از راست و چپ حرف مفت میزنن..
      الان دلمون نمیخاد رای بدیم بخاطر آینده بچه هامون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رأی؟ آخه دیگه کسیم رأی میده!؟
        هر ترفندی هم بزنید دیگه خیلی ها رأی نمیدن خودتونو خسته نکنید

    • بدون نام

      اقای کواکبیان خودتوخسته نکن دیگه مردم به اصلاحطلبان رای نمیدهندچون اصلاحطلبان هیچی مدیریت ندارند

    • بدون نام

      همشون رو هم تایید کنین دیگه رای نمیارن اینو خودشون بهتر از همه میدونن! مردم دیگه فریب شما نیرنگ بازها رو نمیخورن

    • بدون نام

      نیازی به اینها نیست مردم خودجوش دیگه حال پای صندوق اومدن ندارن

    • بدون نام

      شگرد اقای عارف همینه مرد کوچک

    • جعفر

      چرامیسوزی
      حرف حق جواب نداره

    • بدون نام

      عادت دارید سر و صدا کنید. جالبه همیشه هم این قشر داد و فریادشون به پا میشه. شما اگه دوس دار مردم بودید با ایجاد تشنج امنیت مردم رو به خطر نمی انداختید. چقد پررویید

    • بدون نام

      خود به خود خرابه..تخریب نمیخاد

    • بدون نام

      گول جنگ زرگری شمارو نمیخوریم

    • بدون نام

      نمیدونیم چرا کسی در این مملکت جلوی این نفوذی ها تمام قد نمی ایسته با اینکه هرچه خرابکاری اقتصادی وسیاسیه هم کار ایناست نود درصد این آقا زاده های دزدهم که بچه های اینان

    • بدون نام

      منم که تخریب کنه که اون سرش ناپیدا.

    • بدون نام

      یکی از کاربرها راست میگید اصلاح طلب ها هیچ مدیریت ندارن چون اصولگرها دارن مدیریت میکنند واصلاح طلب ها اختیاری از خودشون ندارن

    • ابوالحسن شکوهیان

      من از خدا میخوام این حق الناسی که گردنم هست ببخشه چون از روی احساس و تعصب بیخودی به این اصلاح طلب های پوچ و بی ارزش رای دادم و همه ظلمهای که به مردم شد گناهش پای من وامثال من نوشته میشه .دیگه دوست ندارم بگم اصلاح طلب ،اینا اسهال طلب هستن

    • ابوالحسن شکوهیان

      من از خدا میخوام این حق الناسی که گردنم هست ببخشه چون از روی احساس و تعصب بیخودی به این اصلاح طلب های پوچ و بی ارزش رای دادم و همه ظلمهای که به مردم شد گناهش پای من وامثال من نوشته میشه .دیگه دوست ندارم بگم اصلاح طلب ،اینا اسهال طلب هستن

    • بدون نام

      خداازژن های برتروبه آقازادهای نوکیسه نگذره

    • f.m

      نظرات هرمنتقدی محترم است.امابه نظرم مسئولان مملکت مابایدبازم میگم بایدبه فکرو عمل حل مشکلات وخواسته های منطقی ورفاه واسایش وامنیت مردم به تمام وکمال باشند.دراین صورت مردم ایران عاقلندوبالغ وزمان شناس.امیداست که خداونددرحل مشکلات برای مسئولان ومردم مایارویاورباشد ان شاالله.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج