۹۰۵۴۱۳
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

آفتاب‌پرست، گیاهی که تب را می‌بُرد

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: گیاه آفتاب پرست که با نام‌های آفتاب گردک و صامریوما نیز شناخته می‌شود، گیاهی دارویی بوده که دم کرده آن تب بر است.

ایسنا: گیاهان دارویی ذخایر ارزشمند خراسان جنوبی بشمار می‌روند که علاوه بر حفاظت و احیاء، بهره‌برداری صحیح از آن در عرصه‌های منابع طبیعی، سبب بهبود سطح سلامت و ارتقاء کیفیت زندگی مردم می‌شود.

در حال حاضر در خراسان جنوبی ۱۵۰۰ گونه گیاهی شناسایی شده که از این تعداد ۸۰۰ گونه گیاهی مفید تولید می‌شود که باید در زمینه فراوری این گیاهان سرمایه‌گذاری شود.

محسن پویان، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: گیاه آفتاب پرست که با نام‌های آفتاب گردک و صامریوما نیز شناخته می‌شود، گیاهی دارویی با خواص فراوان است.

وی افزود: طبیعت گیاه گرم و خشک بوده و شاخه‌های گل دار، برگ و دانه آن در طب گیاهی استفاده شده و سرشاخه‌های گل دار گیاه محلل و مسهل بلغم و صفرا است.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه مخلوط آن با سرکه ضد سم عقرب است، تصریح کرد: مصرف دم کرده سرشاخه‌های گل دار گیاه برای دفع سنگ کلیه موثر است.

پویان با بیان اینکه کوبیده گیاه به صورت ضماد برای رفع زگیل و اگزما اثربخش است، افزود: کوبیده برگ آن با شیر برای تحلیل ورم پرده دماغ اطفال و عوارض نقرس مفید است.

وی با اشاره به اینکه مصرف دانه آن برای خرد کردن سنگ مثانه مفید است، اظهار کرد: دم کرده این گیاه تب بر است.

این پژوهشگر گیاهان دارویی با بیان اینکه مصرف این گیاه برای زنان باردار منع شده است، بیان کرد: برای تهیه دم کرده دانه آن ۸ گرم از دانه گیاه را در نیم لیتر آب به مدت ۱۵ دقیقه دم کرده، سه فنجان در روز مصرف می‌شود.

پویان یادآور شد: برای تهیه دم کرده برگ و سرشاخه‌های گل دار از ۲۰ تا ۳۰ گرم گیاه خشک در یک لیتر آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه استفاده شده و از این دم کرده روزانه سه نوبت و به میزان یک فنجان در هر نوبت مصرف می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اسد

      کاش تصویرش را هم می گذاشتید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج