۹۰۸۳۱۸
۲۱ نظر
۵۰۰۰
۲۱ نظر
۵۰۰۰
پ

علیرضا بیرانوند در مسیر سوشا مکانی

گلر پرسپولیس با محرومیت‌های متعددش یاد سوشا مکانی را در لیگ پانزدهم زنده کرده است.

ایلنا: پرسپولیس در شرایطی سه دیدار از لیگ نوزدهم خود را پشت سر گذاشته که تا همینجا در دو دیدار، علیرضا بیرانوند، گلر اصلی و ملی‌پوش خودش را در اختیار نداشته است و بوژیدار رادوشوویچ به جایش در ترکیب اصلی قرار گرفته که عملکرد خوبی هم داشته و ۲ کلین شیت به نامش به ثبت رسیده است.

بیرانوند که توانسته نام خودش را در سال‌های اخیر به عنوان گلر اول فوتبال ایران جا بیاندازد، در کنار سختکوشی ذاتی خود و البته توانایی‌های فنی انکار ناپذیرش،‌ نقطه ضعف‌هایی هم دارد که برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست کامل باید در جهت رفع و بهبود آن اقدام کند و یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف او حواشی خودساخته‌ای است که بارها به زیان خودش و تیمش تمام شده است.

او برخلاف اینکه باید در چنین سطحی تمرکز خودش را به طور تمام و کمال روی بازی‌اش و حضور هرچه قدرتمندتر در ترکیب تیمش بگذارد، بارها به مجادله با نفرات سایر تیم‌ها، داور مسابقه و هواداران مشغول شده و این موضوع بارها او را با محرومیت و جریمه‌های سنگین روبرو کرده و کمترین حاصلش در آستانه شروع فصل جدید که هنوز تا داغ شدن و حساس شدن رقابت‌ها فاصله زیادی مانده، محرومیت ۲ جلسه‌ای او از ۳ دیدار انجام شده سرخپوشان است.

فکرش را بکنید اگر پرسپولیس گلر مطمئنی مثل رادوشوویچ روی نیمکت نداشت و جانشین بیرانوند گلر کم تجربه‌ای بود می‌توانست در همین ابتدا با اشتباهاتش ضربه جبران ناپذیری به این تیم و امتیازاتش بزند به شکلی که تا پایان فصل قابل جبران نبوده و منجر به از دست رفتن قهرمانی سرخپوشان شود.

این محرومیت‌ها در حالی وارد پرونده انضباطی بیرانوند شده که به جد می‌توان گفت کمیته‌های انضباطی و اخلاق تا کنون تا جای ممکن با او مدارا کرده و حداقل جرایم را با نهایت مهربانی برایش درنظر گرفته‌اند. او هم اکنون محرومیتی ۳ جلسه‌ای در کمیته اخلاق دارد که به حالت تعلیق در آمده و البته کمترین محرومیت برای تخلفی که در دیدار با تراکتور از او سر زده بود ۲ جلسه دوری از میادین بود که به گفته اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی با ملاحضات خاصی از جمله ملی‌پوش بودن این بازیکن و البته اقدامش به عذرخواهی از هواداران تراکتور این محرومیت به یک جلسه کاهش پیدا کرده است.

این شرایطی که بیرانوند برای پرسپولیس رقم زده است یادآور اتفاقات لیگ پانزدهم و حواشی ایجاد شده از سوی سوشا مکانی برای این تیم است. مکانی که حاشیه‌هایش از پیش فصل شروع شد و علاوه بر اینکه مدتی بازداشت شده و به زندان اوین منتقل شد، به دلیل پوشش خارج عرفش به شش ماه دوری از میادین محکوم شد و این حکم پس از چندی شکسته شد و او زودتر از موعد به ترکیب پرسپولیس برگشت. مکانی از هفته چهارم و دیدار با ذوب آهن به ترکیب پرسپولیس برگشت ولی ایمان صادی در ۳ بازی ۸ گل دریافت کرد تا آثار منفی همان دیدارها در نهایت باعث شود سرخپوشان در پایان فصل به خاطر تفاضل گل کمتر قهرمانی را به استقلال خوزستان واگذار کنند.

بیرانوند در اوج جوانی قرار دارد و بهتر است به حرف بزرگترهایی که دلسوز او هستند گوش دهد تا خدای ناکرده مسیر فوتبالی او به سمتی نرود که هنگام خداحافظی و آویختن کفش‌هایش حسرت آن را بخورد. کم نیستند استعدادهای نابی که شور جوانی بر منطق و دوراندیشی‌شان غلبه کرد و حاشیه‌هایی که خودشان به استقبالش رفتند باعث شد فوتبالشان به بیراهه کشیده شود و به آنچه استحقاقش را داشتند نرسیدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیرانوند باید یاد بگیرد به همه احترام بگذارد ثروت و معروف بودن یک روز میاد یک روز میرود !!؟ بهاوان باشی همیشه در یاد مردم هستی !؟

      پاسخ ها

      • حمیدمویدی

        بیرانوند سوراخ

      • بدون نام

        خبر استقلالی

      • بدون نام

        پرسپولیس همیشه میبره

      • بدون نام

        غلط کردید ، رفتار بیرانوند رو بزرگ نمایی می کنید تا به مقصودتون برسید ، ظاهرا بدجوری سوختید که ۴ سال با پرسپولیس تمدید کرده ، بیرانوند با این مزخرفات که نوشتید تضعیف نمیشه ، او بهترین دروازه بان ایرانه

    • ss

      خدا رو شکر برای یک بار هم شده حقیقت رو گفتید .بیرانوند بایستی حداقل شش ماه محروم میشد ولی فدراسیون با بازیکنان تیم حکومتی بی نهایت مدارا میکند .بنده بعنوان یک استقلالی هیچ تقصیری را بر دوش داور نمی گذارم برای اینکه اگر داور مسابقه به نفع استقلال سوت بزند فدراسیون پرسپولیسی طوری برایش دوز و کلک میکنند که داوری را کنار بگذارد. به ناچار داوران برای حفظ شغلشان مجبورند در همه بازیها سر استقلال را ببرند

      پاسخ ها

      • علیرضا

        حرف هایی که میزنید از روی عقده است نه اخلاق،

      • غلام نخست

        اتفاقا منم بعنوان ی استقلالی با نظرت موافقم
        بیرانوند باید دستکم شش ماه محروم و پنجاه ملیون جریمه و شجاع خلیزاده هم ۴ ماه محروم و احمد نورالاهی بخاطر اون تکل خطرناک ۵ جلسه محروم .
        تا بنوعی ی فرج بشه تا ما هم ب آرزوی دیرنه خود که همان دیدن صدر جدوله برسیم و انگار خدا نمیخواد ما به آرزومون برسیم و یا لنگیا با قدرت تیمشون مانع این مهم شدن . الاهی خودت رحم کن

      • غلام نخست

        اتفاقا منم بعنوان ی استقلالی با نظرت موافقم
        بیرانوند باید دستکم شش ماه محروم و پنجاه ملیون جریمه و شجاع خلیزاده هم ۴ ماه محروم و احمد نورالاهی بخاطر اون تکل خطرناک ۵ جلسه محروم .
        تا بنوعی ی فرج بشه تا ما هم ب آرزوی دیرنه خود که همان دیدن صدر جدوله برسیم و انگار خدا نمیخواد ما به آرزومون برسیم و یا لنگیا با قدرت تیمشون مانع این مهم شدن . الاهی خودت رحم کن

    • بدون نام

      بابا ولس کنین هرکاردوست داره بکنه نهایت توببخ میشه نه محروم

    • بدون نام

      بیراوند جو گیر شده از چوپانی به میلیارد لر رسیده

      پاسخ ها

      • علیرضا

        حداقل تغییری کرده و فعل خواستن رو صرف کرده شما چی که هنوز نتونستید اخلاقتون و طرز تفکر و شعورتون رو تغییر بدید و مثل آدم ورزش ببینید و طرفداری کنید فقط بلدید که فحش بدید.

      • بدون نام

        انقدر احمقی که نمیدونه خرم آباد مرکز استان لرستانه اونکه میرزاپور بود و اهل بروجرد چوپان نبود چه برسه به این

    • بدون نام

      مگر بیرانوند در بازی با تر تر چه کرد که محروم شد چرا فحشهای طرفداران ترتر را نادیده گرفتید چرا محرومیت یک جلسه ای هواداران ترتر را بخشیدید

    • بدون نام

      ساکت شو،سلطان بیرانوند کجا اون بچه سوسول کجااااااااا

    • بدون نام

      منقار وند

    • بدون نام

      هر انسانی ی ظرفیتی داره . بیرانوند از اون دسته لرهای با غیرت است که تحمل شنیدن توهین و دشنام به خانواده و ناموسش را نداره و باید بهش حق داد . متاسفانه در کشورمون برخی چشم دیدن پیشرفت هیچکس را ندارن و تا میبینن که ی نفر داره پیشرفت میکنه همه جوره بهش ضربه میزنن

    • redman

      اس اس ببند حلقتو همه مردم فهمیدن تیم حکومتی کیه

    • redman

      اس اس ببند حلقتو همه مردم فهمیدن تیم حکومتی کیه

    • بدون نام

      اصل بد نیکو نگردد چون که بنیادش بد است
      صحبت از اکادمیک و علمی بودن و سواد داشتن بخاطر همین که یه فرد از نظر شخصیتی اماده باشد کسی که دیمی و خود رو یا با پررویی یا با پارتی یا حتی توان جربزه به این سطح برسه رفتارش از این بهتر نمیشه این فقط برا بیرانوند نیست من شما هم بودیم همین بود این اقا به قول تعریف خودش از خانه با یه ساک زده بیرون با جسارتی که و یه مقدار پر رویی و ارزویی که همه جوانها دارند خودش را به در دیوار زده کمی هم چاشنی پررو بودن و مظلونمایی و ترحم کردن یه عده برای این اقا و کمک کردن الان به مقامی رسیده که شده نفر اول فوتبال خب این اقا در زمینه تربیتی کسی را نداشته راهنمایی کنند مضافا در محیطی که بزرگ شده دعوا و بزن بزن یه افتخار است و تفکر حاکم بر افراد ان محل دعوا و رو کم کردن دیگران برای خودشان و خانواده یه پوئن محسوب میشه انتظار دارید این اقا بشود چیزی بهتر از این من شما هم اگر حرکت کنیم کمی پر رویی باشیم و بایمان افراد مسیول ترحم کنند کمی هم جربزه داشته باشیم به اسم شهرتی برسیم در خانواده و محیطی مثل این اقا بزرگ شده باشیم و حالا صاحب پول مقام اسم شهرت شویم بهتر از بیرانوند نیستیم

    • دختر پرسپولیسی ★★★

      به قول خود بیرانوند بعضی ها می خوان محرومش کنن تا تیم خودشون نتیجه بگیره. والا به خدا.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج