۹۱۳۵۹۰
۱۸ نظر
۵۰۰۲
۱۸ نظر
۵۰۰۲
پ

خبرِ خوشِ وزیر بهداشت برای سالمندان

وزیر بهداشت گفت: با کمک شهرداری و بهزیستی در نظر داریم خانه‌های محلی برای سالمندان را ایجاد کنیم.

خبرگزاری ایلنا: سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تبریک روز سالمند گفت: امیدوارم هر جا هر سالمندی است همه قدر او را بدانند از تمام سازمان‌های مردم نهاد و نهادهای دولتی که شامل بهزیستی وزارت بهداشت، وزارت رفاه و شهرداری تهران می‌شود برای برگزای این مراسم سپاسگزاریم یکی از مشکلات موجود در کشور هرم جمعیت رو به سالمندی است و این در تمامی کشورهای در حال توسعه دیده می‌شود. با توجه به کاهش مرگ و میر و افزایش عمر افزایش جمعیت سالمندی را مشاهده می‌کنیم. کشور ما به سمت جمعیت سالمندی پیش می‌رود و البته این افزایش سالمند با آنکه در کشورهای توسعه یافته اتفاق می‌افتد متفاوت است.

خبرِ خوشِ وزیر بهداشت برای سالمندان

نمکی گفت: جمعیت ما به سمت جمعیت سالمند سوق پیدا می‌کند و این با افزایش جمعیت سالمند تفاوت دارد یعنی آنکه ما جمعیت جوان در آینده نخواهیم داشت این به آن معنا نیست که تنها جمعیت سالمند ما افزایش پیدا می‌کند.

وزیر بهداشت در ادامه گفت:‌ جمیت زنان سالخورده از مردان سالخورده پیشی گرفته است به این دلیل که در کشورهای در حال توسعه سلامت مردان مغفول مانده است که این به فرهنگ ما مربوط است زیرا مردان کمتر به آزمایش‌های دوره‌ای و سلامت توجه می‌کنند.

وی افزو:د: ما اگر امروز 8.3 درصد سالمند داریم در آینده نزدیک 16 درصد و کمی دورتر 30 درصد جمعیت ما سالمند خواهد بود با توجه به اینکه ما متولیان حکومت هستیم باید در نظر داشته باشیم چه اقداماتی خواهیم کرد اولین تفاوت سالمندان ما با جوامع توسعه یافته خلق و خوی سالمندانی است که در آینده خواهیم داشت ما سالمندانی خواهیم داشت که کودکی نکرده‌اند، جوانی نکرده‌اند و پیر می‌شوند. این جمعیت افسرده سالمند است و احساس سرباری خواهد کرد همانطور که در زمان جوانی به دلیل نبود امکانات مالی احساس سرخوردگی را تجربه کردند این از نظر خلق و خوی سالمندی پرهزینه محسوب می‌شود.

نمکی گفت: اگر ما بخواهیم راهکارهایی برای رسیدگی به سالمندان پیدا کنیم باید امروز نشاط اجتماعی را بالا ببریم تا کیفیت زندگی ارتقا پیدا کند. زیرا کیفیت زندگی به طول عمر ارجحیت دارد همچنین باید به سنت‌های گذشته بازگردیم امروز سالمندان را در خانه سالمندان می‌گذاریم و کودکان را به مهدکودک می فرستیم. مادربرگ و پدربزرگان را از کودکان جدا کردیم ما بین این دو نسل فاصله ایجاد کردیم باید اولین گام ما بازگشت به سنت های گذشته باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اذعان کرد: با کمک شهرداری و بهزیستی در نظر داریم خانه‌های محلی برای سالمندان را ایجاد کنیم خیلی از خانواده‌ها به دلیل مشکلات مالی یا دلایل دیگر مجبورهستند سالمندان را به خانه سالمندان بگذارند باید مجموعه‌هایی فراهم شود که سالمندان دور هم باشند و شب به خانه باز گردند تا محور عشق خانواده به وسیله سالمندان پایدار بماند. برای مردمی کردن سلامت لازم است از خانواده شروع کنیم.

نمکی در پایان گفت:‌ سند ملی سالمندان از افتخارات ماست که به کمک دستگاه‌های دولتی و به عنوان یک کار بین بخشی پیگیری می‌شود ما سعی می‌کنیم کیفیت زندگی را برای سالمندان بالا ببریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خود این آقا سالمنده و بیشتر کابینه دولت هم که بالای شصت سال سن دارند سالمندند!

    • بدون نام

      کی جوانی و کودکی نکرده؟ الانی ها که جوانیشون رو تا چهل سالگی هم ادامه میدن.متولدین شصت به بعد همه شون در دوره فرزندسالاری بزرگ شدند.بسه اینقدر ننه من غریبم بازیا

    • بدون نام

      اونایی که کودکی و جوانی نکردند و اصلا جوانی کردن براشون تعریف نشده بود همین سالمندهای امروزی هستند که متولد دهه سی به قبل اند.متولدین دهه چهل و اوایل پنجاه هم همین اند و الان در میانسالی در حال جون کندن اند

    • بدون نام

      بس که به جوان های فعلی رو دادید فکر می کنند بدبخت ترین موجود جهان اند.جوان های فعلی رو با جوان های سی سال پیش مقایسه کنید ببینید چقدر امکانات و آزادی دارند.چون بچه های لوس و ننر شما فکر میکنند جوانی نکردند به معنی این نیست که درسته

    • بدون نام

      اونی که کودکی نمی کرد همونی بود که تو بچگی شوهرش می دادند یا باید وردست پدرش کار می کرد نه بچه های ننر شما که تا سی سالگی تو دهنشون لقمه می گذارید!

    • بدون نام

      الانی ها از شدت زیاده خواهی لوس شدند .کشورهای پیشرفته هم چند نسلشون جون کند تا چند نسل در راحتی باشند و الان دوباره در حال تغییر وضع اند بخاطر بحرانهای اقتصادی و مهاجرت بی رویه

    • بدون نام

      طبقه متوسط ایران لوس و بی خاصیت و غرغرو و حرف مفت زنه.شماها هم شدید سخنگوشون .کار مفیدی که ازتون بر نمیاد

    • بدون نام

      الان خود این پیرمرد که شده روضه خون برای بچه های لوسش کودکی و جوانی کرده؟

    • بدون نام

      دستون درد نکن بهترین کاری می کنید م فردا هم پیرسالمند میشویم

    • بدون نام

      بخدا شما فقط بادروغهاتون مارا پیر کردید که خدا ازتون نگذره

    • بدون نام

      عجب خبر خوشی مُردم از خوشی !!!

    • دوستار

      مسئولین محترم برترین ها
      در انتخاب تیتر خبر خیلی بیشتر از عرف معمول برای جلب نظر مخاطبین استفاده می نمایید
      دو بار این خبر را خواندم اصلا با تیتر مناسبتی ندارد
      آقای نمکی کدام خبر خوشی در این خبر به سالمندان داده؟
      اینکه قرار در آینده سرای سالمندان تاسیس بشه واقعا خبر خوبی است ؟
      شما سری به سرای محله ها بزنید ببیند شهرداری با مشکلات مالی بسیاری روبروست و این سرا ها منابع مالی میخواهد
      از کدام محل منابع مالی برای سالمندان تامین خواهد شد؟
      وزارت بهداشت هم حتما که مشکلات مالی دارد که حتی در تامین ضروری ترین نیاز مردم خصوصا سالمندان که دارو است کم مشکل ندارد
      با این گونه تیتر زدنها کم کم مخاطبینتان را از دست خواهید داد

    • بدون نام

      با سلام وتشکر از وزیر خوب بهداشت من یک سالمندم واز تفکر و اقدامات شما در مورد ما سالمندان وطرز فکر جالب شمانهایت سپاسگزاری از شما ایلاغ می نمایم امیدوارم تا پایان خدمتتون بتوانید افکار خوبتان را پیاده کنید وبرای شما باقیات صالحات محسوب شود.

    • بدون نام

      چه دروغهاکه بخورداین مردم بیچاره نمدهیدشماازنظرمسکن یعنی قضیه ای مسکن حل کنیدبرامردم بقیه ای خدمات ارزونیتون.جناب نمکی

    • بدون نام

      ممنون آقای نمکی لطفا دستور بدین پاداش ما بازنشستگان سالمند 1397 را پرداخت کنند.

    • میزان

      کار بسیار خوبیه اگر انجام بشه سالمند۶۵ ساله

    • شادزی

      شهردار.زنده.باشی

    • بدون نام

      سلام، وزیر محترم بهداشت برای آخرت خودت و زندگی روزمره ات درایران کار مفیدی برای سالمندان کنید که تاریخی باشد بخصوص اقشارمحروم وبخصوص معلول که پول یک پماد زخم بستر ندارند باماهیانه حداکثری 100وهشت تومن معلولین شدیددرمنزل ،البته بنده حقیر بیش از ۲۰ سال قبل وحتی دوسه سال قبل ازطریق پیامک ازطریق صداسیما درمورد رفع مشکلات موجود وآینده برای سالمندان وطن وبازنشستگی بیمه شدگان عشایر وروستایی که مقایسه با کارمندان ظلم بسیاری به ساامندان روستا وعشایر شده وامیدواریم تغییرات بهینه ای ایجادشود وهمچنین همین امروزکه بهترازفرداهست درهرشهرستانی ازایران عزیز یک سالن چندمنظوره سالمندان احداث شود تا دردنیا حرفی برای بهداشت وسلامت سالمندان داشته باشیم حقیر ۶۰ سال سن دارای سه معلول شدید بدون درآمد که مدام رنج می کشم پاینده باد نظام ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج