۹۱۴۸۸۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

۱۵ نکته از هفته ششم؛ شهرستانی‌ها در صدر

استقلال بالاخره برد. استراماچونی که به دلیل اخراج در بازی قبلی در کنار زمین حضور نداشت، با هر مشقتی که بود نخستین برد لیگ برتری‌اش را دشت کرد تا آبی‌ها با یک آرامش نسبی به تعطیلات ۲ هفته‌ای بروند.

ایران ورزشی: استقلال بالاخره برد. استراماچونی که به دلیل اخراج در بازی قبلی در کنار زمین حضور نداشت، با هر مشقتی که بود نخستین برد لیگ برتری‌اش را دشت کرد تا آبی‌ها با یک آرامش نسبی به تعطیلات ۲ هفته‌ای بروند. استقلال در بازی با گل‌گهر بیش از ۶۵ درصد از زمان بازی توپ را در اختیار داشت و بازیکنانش بالای ۶۰۰ پاس به هم دادند. استراماچونی هم مثل بازی‌های قبلی تعویض‌های خوبی در نیمه دوم کرد و با آوردن زکی‌پور و تبریزی، به نوعی زمینه‌ساز گل دوم تیمش شد. نکته بد برای استقلال این است که آنها در تمام بازی‌های این فصل‌شان دست‌کم یک گل را دریافت کرده‌اند.

بازی استقلال و گل‌گهر سیرجان به نوعی چکیده لیگ برتر در ۶ هفته ابتدایی بود. ۲ گل استقلال روی تزلزل میلاد فراهانی، دروازه‌بان گل‌گهر به‌دست آمد و تنها گل گل‌گهر هم روی پنالتی بحث‌برانگیز. داوری‌های پرحاشیه و اشتباهات دنباله‌دار دروازه‌بانان در این فصل بسیاری از گل‌های لیگ را رقم‌ زده‌اند و این برای فوتبال ما خوب نیست.

وریا غفوری بهترین بازیکن استقلال در بازی روز گذشته بود. کاپیتان آبی‌ها هفته‌های پرحاشیه‌ای را پشت سر گذاشته و خیلی‌ها معتقد بودند منش او روی کیفیت بازی‌اش تأثیر گذاشته و شماره ۲۱ استقلال را از روزهای خوبش دور کرده. با این همه او دیروز بدون توجه به این انتقادها دوباره نشان داد که می‌تواند همچنان در زمین هم تأثیر‌گذار باشد. او ۳ پاس کلیدی داد که یکی از آنها گل شد و در دفاع هم موفق شد ۴ بار دوئل‌های مستقیم را از مهاجمان حریف ببرد.

هفته ششم اصلاً برای وینکو بگوویچ خوب پیش نرفت. او که ۲۰ سال است در فوتبال ایران فعالیت می‌کند، به احتمال زیاد در جلسه امروز صبح مدیران گل‌گهر از این تیم اخراج خواهد شد. با این حساب وینکو نخستین مربی برکنار شده فصل است؛ کسی که فصل گذشته موفق شد سیرجانی‌ها را به آرزوی‌شان یعنی صعود به لیگ برتر برساند و حالا احتمالاً دوباره به لیگ یک تبعید می‌شود. کارنامه او در مسابقات امسال ۳ تساوی بود و ۳ شکست؛ بدون حتی یک پیروزی. در سیرجان گفته می‌شود سرمربی بعدی کسی نیست جز مجتبی جباری.

سه تیم در لیگ برتر شکستی را متحمل نشده‌اند؛ تراکتور و سپاهانی که در کورس قهرمانی هستند و تیمی که در ابتدای لیگ هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد؛ نفت مسجد سلیمان. شاگردان تارتار در ۵ بازی ابتدایی لیگ ۵ مساوی کسب کرده بودند و دیروز هم برای اولین بار به برد رسیدند تا با ۸ امتیاز و بدون شکست یکی از شگفتی‌سازهای امسال لیگ باشند. نفت دیروز مقابل پیکان دو بار عقب افتاد و هر دو بار خیلی زود به بازی برگشت.

بازی تا دقیقه ۹۰ هم ۲‌-۲ بود و می‌رفت تا ششمین تساوی پشت ‌سر هم نفت شکل بگیرد و یک رکورد عجیب ثبت شود اما صادق بابا احمدی که دقیقه ۷۸ به زمین آمده بود در دقیقه ۹۱ اولین سه امتیاز را به حساب مسجدسلیمانی‌ها ریخت. شکست‌ناپذیری نفت مسجد‌سلیمان وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم این تیم در این مدت با استقلال، تراکتور، سپاهان و شهر خودرو بازی کرده و هرگز نباخته!

پیکان با حسین فرکی اصلاً حال و روز خوبی ندارد. دیروز هم آنها یک باخت دیگر دشت کردند تا حالا تنها بردشان؛ پیروزی عجیب و پرگل ۶‌-۲ مقابل ماشین‌سازی تبریز باشد. خودروسازان با این نتایج و کسب تنها ۵ امتیاز، یکی از نامزدهای سقوط در فصل هستند. فرکی باید قدر این تعطیلی اجباری به‌دلیل بازی‌های ملی را بداند و طرحی نو برای تیمش در نظر بگیرد. پیکانی‌ها ۳ بازی بسیار سخت پیش‌رو دارند و می‌توان از همین حالا متصور شد که سرنوشت فرکی را همین بازی‌ها رقم خواهد زد. آنها در هفته هفتم باید در اصفهان با سپاهان بازی کنند. بعد در تهران با پرسپولیس مصاف دهند و در آخر هم پذیرای ذوب‌آهن باشند. آیا فرکی دومین اخراجی لیگ خواهد بود؟

هر چقدر اوضاع برای تیم پیکان بد پیش می‌رود، شهریار مقانلو، مهاجم این تیم روزگار خوبی را سپری می‌کند. شهریار دیروز هم دو بار برای تیمش گلزنی کرد و اگر خط دفاعی پیکان بهتر عمل می‌کرد، همین گل‌ها ۳ امتیاز را برای فرکی به ارمغان می‌آورد. با این همه همین ۲ گل مقانلو را به صدر جدول گلزنان رساند. او حالا با ۵ گل زده در ۶ هفته یکی از شانس‌های رسیدن به کفش‌ طلای فصل است.

دو ضربه سر بازیکنان خارجی سپاهان (ولسیانی و کی‌روش) نتیجه دربی اصفهان را مشخص کرد. سپاهان فصل را فوق‌العاده شروع کرده. باختی را متحمل نشده، هنوز گلی نخورده (۵۴۰ دقیقه!) و با ۱۴ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۸ در صدر جدول است. در آنطرف وضعیت بازنده دربی اصفهان اصلاً خوب نیست. ذوب‌آهن که زمانی همیشه جزو تیم‌های بالای جدول بود حالا بعد از ۶ بازی حتی به یک برد هم دست پیدا نکرده و با ۴ امتیاز چسبیده به منطقه سقوط. منصوریان هم یکی از نامزدهای اخراج شدن پس از پایان هفته ششم است.

نساجی تا قبل از هفته ششم، هر وقت در قائمشهر به میدان رفته بود با پیروزی زمین را ترک کرده بود اما بالاخره این هفته نتوانست این روند را در ورزشگاه وطنی ادامه دهد و با تساوی صفر بر صفر مقابل ماشین‌سازی متوقف شد. شاگردان رضا مهاجری یکی از تیم‌های جذاب این فصل هستند و بهتر از چیزی که تصور می‌شد هم نتیجه گرفته‌اند؛ تنها یک باخت مقبل سایپا (آن هم روی اشتباهات عجیب دروازه‌بان‌شان). مازندرانی‌ها ۲۹ مهرماه باید در قائمشهر به مصاف تراکتور بروند.

شاهین شهرداری حالا همانطور‌ که مردم بوشهر در ابتدای فصل حدس می‌زدند نامزد اصلی سقوط است.‌۶ هفته گذشته و تیم آنها فقط یک امتیاز گرفته. این تیم دیروز هم در بوشهر تن به شکست داد. این‌بار به فولاد خوزستان. نکته جالب این بازی این بود که پس از شکست، طرفداران بوشهری به شدت عبدالله ویسی، سرمربی تیم‌شان را تشویق کردند! ویسی هم که از حمایت بوشهری‌ها شوکه شده بود، ناگهان چشم‌هایش را خیس دید و با بغض زمین را ترک کرد. به نظر او تنها مربی لیگ است که تیمش خوب نتیجه نگرفته اما همچنان حمایت هواداران را با خود دارد.

نفت آبادان بدون شک شگفتی‌ساز لیگ نوزدهم تا پایان هفته ششم بوده. آبادانی‌ها که همیشه یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ یک بودند و کارشان برای بقا به هفته آخر می‌رسید، این‌بار در رده چهارم جدول حضور دارند؛ با سه برد، ۲ مساوی و یک شکست. سومین پیروزی آنها دیروز مقابل سایپای ابراهیم صادقی به دست آمد. این اولین پیروزی آنها در آبادان بود تا به نوعی طلسم نبردن‌شان در ورزشگاه خودی بشکند.

تراکتور امسال نمی‌خواهد از رویایش دست بکشد. آنها شرایطی کاملاً مشابه با سپاهان دارند. ۶ هفته، ۴ برد، ۲ تساوی، بدون گل‌خورده. آنها فقط به‌خاطر تفاضل گل کمتر است که در رده دوم ایستاده‌اند. شاگردان دنیزلی البته هنوز در امر گلزنی مشکل دارند و فقط ۴ بار دروازه رقبا را گشوده‌اند. تک گل سه امتیازی تراکتور در بازی دیروز مقابل پارس‌جنوبی جم را دوباره احسان حاجی‌صفی زد. مردی که یک بار دیگر هم این کار را مقابل پرسپولیس انجام داده بود.

هر چقدر بازی اول هفته ششم از نظر بصری جذاب نبود و دو تیم استقلال و گل‌گهر بازی متوسطی را ارائه دادند، بینندگان تلویزیونی و علاقه‌مندان فوتبال از بازی پدیده و پرسپولیس لذت بردند. شاگردان کالدرون و یحیی گل‌محمدی دیشب یک بازی تماشایی و رو به جلو را در مشهد به نمایش گذاشتند و موقعیت‌های زیادی را خلق کردند. یحیی موفق شد با تیم جذابش چهارمین برد فصل را کسب کند تا همچنان با ۱۳ امتیاز در میهمانی تراکتور و سپاهان در بالای جدول حضور داشته باشد. مشهدی‌ها یکی از شایسته‌ترین تیم‌های این فصل هستند.

سه شکست در ۶ بازی اول اصلاً برای مدافع عنوان قهرمانی برازنده نیست. پرسپولیس ۵۰ درصد بازی‌های این فصلش را واگذار کرده و حالا در رده هفتم، جایی دور از صدر قرار دارد و این برای تیمی که سه سال است عادت به صدرنشینی دارد سخت است. البته تیم کالدرون در بازی روز گذشته، بهترین نمایشش را ارائه داد و نشان داد در آینده می‌شود بیشتر از آن شنید. سرخ‌ها در هفته ششم یک بازنده با سرهای بالا بودند.

با پایان هفته شانزدهم، یک پنجم از لیگ به اتمام رسید. نکته جالب اینجاست که در حال حاضر ۶ تیم بالانشین جدول شهرستانی هستند. سپاهان از اصفهان، تراکتور از تبریز، شهر خودرو از مشهد، صنعت نفت از آبادان، نساجی از قائمشهر و فولاد از اهواز. لیگ نوزدهم از این نظر یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های برتر تاریخ است. ظاهراً قرار است بعد از ۳ سال جام از تهران خارج شود. مگر اینکه سرخابی‌ها در این تعطیلی چند روزه لیگ به خودشان بیایند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج