سخنگوی انجمن قطعهسازان مطرح کرد:
تاثیرات حذف پراید و پژو ۴۰۵ بر قطعهسازان
سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو به بیان تاثیرات حذف قریبالوقوع دو خودروی پراید و پژو ۴۰۵ از چرخه تولید سایپا و ایرانخودرو، بر سازندگان قطعات این دو خودرو پرداخت.
خبرگزاری ایسنا: سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو به بیان تاثیرات حذف قریبالوقوع دو خودروی پراید و پژو ۴۰۵ از چرخه تولید سایپا و ایرانخودرو، بر سازندگان قطعات این دو خودرو پرداخت.
فرهاد بهنیا اظهار کرد: در تولید تیبا و سایر خودروها میتوان به قطعات پراید شیفت کرد. این بدین معناست که بر روی قطعات تیبا در مقایسه با پراید، جز بدنه و فریم داخلی خودرو، تغییرات زیادی ایجاد نمیشود و قطعهسازانی که قطعات فنی تولید میکنند، همچنان فعال خواهند ماند.
سخنگوی انجمن قطعهسازان ادامه داد: بدنه پراید نیز تولید خود شرکت خودروسازی سایپا است؛ بنابراین اگر کسی هم متضرر شود، خود سایپا است؛ بنابراین مشکلی متوجه قطعهساز نخواهد شد. تنها فریم داخلی خودرو است که توقف تولید پراید ممکن است سازنده آن را دچار مشکل کند. بنابراین در این زمینه لازم است که شرکت سایپا برای خودروهای جایگزین ایجاد ظرفیت و افزایش تیراژ کند. باید سایپا با برنامهریزی در سایر تولیدات مشکلاتی که برای این قطعهسازان ایجاد میشود را پوشش دهد.
وی با بیان اینکه این اواخر تولید پراید به ۳۰۰ دستگاه در روز رسیده و الباقی نیز تیبا بوده است، گفت: بنابراین چندان مشکل بزرگی ایجاد نخواهد شد. به طور مثال اگر به جای خودروی ۴۰۵، پژو ۳۰۱ جایگزین میشد، به دلیل تغییرات پلتفرم، فریم داخلی خودرو، بدنه، مسائل فنی و موتوری خودرو؛ قطعهسازان دچار مشکل و متحمل ضرر میشدند اما با جایگزین شدن تیبا به جای پراید مشکل خاصی ایجاد نخواهد شد.
بهنیا خاطرنشان کرد: مدلهای گروه خودروسازی سایپا مدلهای پیچیدهای نیستند اما در خودروساز دیگر مدلها تفاوت زیادی باهم دارند. ۲۰۶ با ۲۰۷ متفاوت است، ۴۰۵ با دنا تفاوت زیادی دارد. بنابراین حذف ۴۰۵ و جایگزینی سایر خودروهای این خودروسازی قطعا ایجاد مشکل خواهد کرد. با توجه به اینکه هنوز ایرانخودرو در رابطه با اینکه قرار است چه خودروهایی جایگزین پژو ۴۰۵ شود صحبتی نکرده، درباره اثرات آن نمیتوان اظهارنظر دقیقی کرد؛ لذا منتظر هستیم تا ایرانخودرو برنامههای خود در این رابطه اطلاعرسانی کند، سپس به مشکلات قطعهسازان با حذف این خودرو بپردازیم.
در ابتدای آبان ماه جاری، وزیر صنعت، معدن و تجارت از توقف تولید چهار خودرو در سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ و جایگزین شدن خودروهای جدید به جای محصولاتی که از رده خارج میشوند، خبر داد. براین اساس تولید پژو ۴۰۵ glx بنزینی تا پایان امسال و تولید سه مدل خودروی پراید در دیماه ۹۸، اردیبهشت و تیرماه ۹۹ متوقف خواهد شد.
نظر کاربران
ترک عادت به نون خوردن از قطعات بنجول سخته
مورده شور این قطعه سازان را ببرند
اجناس آشغال و بی کیفیت تولید میکنند
اعتراض که میکنیم میگویند تحریم هستیم
خوب خبر مرگت این آشغال را تولید نکنی اصلا بهتر از تولید آن است.
با این بازی ها. مشکل خودرو نمیشود تنها باید تعر فه واردات خودرو صفر شود
با این بازی ها. مشکل خودرو نمیشود تنها باید تعر فه واردات خودرو صفر شود
دلمون می خواد کلا اون کارخونه های دزدتون بسته شن. اصلا هم ضررتون برامون هیچ اهمیتی نداره
حذف پولهای مفت و قطعات بی کیفیت
اگر دست اینا باشه برای سرپا ماندن و ضرر نکردن ، باید تا مدام العمر قطعات گاری و فرقون بسازند و الا تولید قطعات در بازه زمانی ۵۰ ساله ، برای اینا همش ضرره ! جمع کنید کاسه کوزتون رو .
مسخره ها
عمدا و عمدتا حسب شواهد و قرائن وزنه سنگین احتمالی بر یقین نزدیک تر است که در بی کیفیت بودن قطعات عمد هست جهت کسب درآمد نامشروع و سود زیاد اجناس بی کیفیت از آن است که فکر میکنیم وگرنه جوانان متخصص و نخبه داریم که نمونه قطعه تولید میکنند ولی دانش را با زور و تهدید قانونی از چنگش در می آورند و بعد قطعه تولیدی هیچ تطابقی با نمونه اولیه که استاندار و آزمایشگاه را طی کرده ندارد و نظر کارشناسی خودشان را لحاظ و از میدان بدر میکنند و آشغالهای چینی را با مارک ایرانی بفروش می رسانند
این پراید نیست که از تولید خارج می شود .
خود شرکت ها تولیدشان متوقف شده است .
چرا مردم را سیاه می کنید .
چرا واقعیت را نمی گویید .
الان دوسال هست هیچ تولید ندارید .
آن زمان هم که داشتید . سمند خوب موتور ای آف سون چین بود الان وارد نمی شود دنا همین طور .
پژو تی یو فایو چین بود . ال نود رنو فرانسه و برلیانس از موتور چینی بود که فعلا هیچ وارداتی نداریم و متوقف شده و پراید موتور چینی آخرین تولید بود و از قطعه سازان داخلی نبود .
این تحریم کمر تاجر وارد کننده را شکست و مونتاژ کنندگان خودرو را دست به عصا کرد فعلا خودروسازی تعطیل شده است .
بیایید دوباره دست جوانان عزیز کشور را بفشاریم.
به قطعه سازان بها بدهید .
دوباره خودمان از تولید خودرو دست بکشید و به تعمیر و نگهداری خودرو ها موجود توجه کنید .
بیاید خودرو سازی را کنار بگذارید و به کشاورزی اصولی و تولید کنترل شده به پردازید .
تا ارزاق عمومی مردم دستخوش تهدید و نوسان قرار نگیرد.
این پراید نیست که از تولید خارج می شود .
خود شرکت ها تولیدشان متوقف شده است .
چرا مردم را سیاه می کنید .
چرا واقعیت را نمی گویید .
الان دوسال هست هیچ تولید ندارید .
آن زمان هم که داشتید . سمند خوب موتور ای آف سون چین بود الان وارد نمی شود دنا همین طور .
پژو تی یو فایو چین بود . ال نود رنو فرانسه و برلیانس از موتور چینی بود که فعلا هیچ وارداتی نداریم و متوقف شده و پراید موتور چینی آخرین تولید بود و از قطعه سازان داخلی نبود .
این تحریم کمر تاجر وارد کننده را شکست و مونتاژ کنندگان خودرو را دست به عصا کرد فعلا خودروسازی تعطیل شده است .
بیایید دوباره دست جوانان عزیز کشور را بفشاریم.
به قطعه سازان بها بدهید .
دوباره خودمان از تولید خودرو دست بکشید و به تعمیر و نگهداری خودرو ها موجود توجه کنید .
بیاید خودرو سازی را کنار بگذارید و به کشاورزی اصولی و تولید کنترل شده به پردازید .
تا ارزاق عمومی مردم دستخوش تهدید و نوسان قرار نگیرد.