۹۷۱۲۶۹
۶ نظر
۵۰۱۶
۶ نظر
۵۰۱۶
پ

طرفین پرونده‌ای با ۶ فقره قتل سازش کردند

رییس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: با تلاش و کوشش شبانه‌روزی ستاد تالیف قلوب شوراهای حل اختلاف استان، طرفین پرونده‌ای با ۶ فقره قتل طایفه‌ای سازش کردند.

ایرنا: رییس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: با تلاش و کوشش شبانه‌روزی ستاد تالیف قلوب شوراهای حل اختلاف استان، طرفین پرونده‌ای با ۶ فقره قتل طایفه‌ای سازش کردند.

به گزارش روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه، «جبار تجری» روز پنجشنبه در این ارتباط افزود: در سال ۸۷ در پی یک نزاع دسته جمعی در یکی ازروستاهای توابع استان کرمانشاه پنج فقره قتل به وقوع پیوست.

وی اظهار داشت: در ادامه دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌های اهالی این روستا و در سال ۹۳ هم، متاسفانه شخص دیگری در درگیری کشته شد و از تاریخ درگیری تا به حال کشمکش و خصومت سایه سنگین خود را بر این دو طایفه گسترانیده و روز به روز بر دامنه آن افزوده شده بود.

او عنوان کرد: پس از دستگیری متهم و تشکیل پرونده اولیه، اولیای دم شکایت خود را علیه متهم اعلام و قصاص وی را خواستار شدند؛ دادگاه نیز با توجه به اقرار متهم، اتهام را محرز و مسلم دانست و وی را به قصاص نفس محکوم کرد.

تجری افزود: پس از درخواست خانواده قاتل و دستور دادستان این پرونده‌ها در ستاد تالیف قلوب استان کرمانشاه ثبت و در جریان رسیدگی قرار گرفت که با تلاش‌های فراوان اعضای شورای حل اختلاف استان کرمانشاه و معتمدین محلی و نشست‌های متعددی که در راستای برقراری صلح و سازش بین این طوایف برگزار شد، سرانجام به فضل الهی نتیجه آن ایجاد صلح و سازش فی مابین بود.

رییس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: در اسفند امسال در مراسمی موسوم به "خون بس" با حضور خانواده قاتل در منزل خانواده مقتولان و اذعان قاتل به اشتباه خویش، آنها خواستار پایان درگیری و خصومت‌ها شدند و بین اهالی روستا مودت و دوستی برقرار شد.

تجری افزود: اصلاح و آشتی بین مومنان بزرگ‌ترین پاداش را نزد خداوند متعال و آثار و برکات فراوانی برای جامعه به دنبال خواهد داشت و به همین دلیل شوراهای حل اختلاف در تلاش هستند تا زمینه صلح و سازش را در اختلاف‌ها و مشکلات فراهم کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همین سازشهای بی مورد هست که زمینه ساز قتلهای بعدی میشود. قاتل با به سزای عملش برسه

    • بدون نام

      عجب مغزم گیر کرد اثلا خاموش شد اخه ادم میمونه چی بگه

    • بدون نام

      باید فیلم سازان یک فیلم سینمایی در این حادثه درست کنند اسکار می گیرد

    • بدون نام

      مخبر شما کیه که فقط اخبار کرمانشاه رو میفرسته
      بهش بگید خبر های بهتری نداره از کرمانشاه؟؟

    • بدون نام

      قاتل یعنی شش نفر را کشته ؟نه اونم جور در نمیاد !قفلی زدم پنج نفر قبلا تو نزاع کشته شدن

    • محمدی

      نه تو رو خدا حرف حساب بزنید این جر بس ها بیشتر سر ملک هست اگر هم ادامه داشته باشه همین طور دعوا کشته زخمی داده میشه اینا که لات های خیابانی نیست که هیچ ارزشی براش باغائل نباشی که بیاد یه آدم فقیر بگیرن لختش کنن سلفی باش بگیرن پخش بکنن بعدش بیاد بگه من اشتباه کردم اینها دعوا ملکی یا ناموسی هست اگر هم با صلح سازش عمل نیاد خیلی وضع خراب تر میشه توی روستای ما سال ۷۰ یه دعوا همین طور رخ داد ۳نفر کشته ۴۵ نفر زخمی داد چند سال همین طور بهم گیر میدادن چند تا از خونها رفتن شهرستان اونا که هم موندن اصلا نمیدونستن از خونهاشون برن بیرون خیلی سخت بود زندگی کردن براشون تا اینکه نشستن پیش هم باهم سازش کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج