۹۹۷۱۷۵
۱۵ نظر
۵۰۰۹
۱۵ نظر
۵۰۰۹
پ

ترکان: نمایندگان بیکار شده را جذب دولت نکنید

اکبر ترکان در روزنامه شرق نوشت: در مقطعي قرار گرفته‌ايم که نمايندگان دوره قبل مجلس تشريف برده‌اند و ظرف چند روز آينده نمايندگان جديد وارد مجلس جديد خواهند شد.نکته مهمي که بايد مورد توجه قرار گيرد اين است که آيا نمايندگاني که مورد اعتماد و امين مردم يک منطقه‌اي بودند و سال‌ها آن منطقه را در مجلس شوراي اسلامي نمايندگي کرده‌اند، حالا که رأي نياورده يا تأييد صلاحيت نشده‌اند، بايد جلاي وطن کنند؟

اکبر ترکان در روزنامه شرق نوشت: در مقطعي قرار گرفته‌ايم که نمايندگان دوره قبل مجلس تشريف برده‌اند و ظرف چند روز آينده نمايندگان جديد وارد مجلس جديد خواهند شد.نکته مهمي که بايد مورد توجه قرار گيرد اين است که آيا نمايندگاني که مورد اعتماد و امين مردم يک منطقه‌اي بودند و سال‌ها آن منطقه را در مجلس شوراي اسلامي نمايندگي کرده‌اند، حالا که رأي نياورده يا تأييد صلاحيت نشده‌اند، بايد جلاي وطن کنند؟

آيا بهتر نيست که به مردمشان وفادار بمانند و به شهرشان بازگردند و همان‌جا به مردم خدمت کنند؟به نظر من شايسته اين است که وفادارانه به مردم و حوزه‌شان خدمت کنند و نشان بدهند ‌باوجود اينکه رأي نياورده‌اند، اما در کنار مردمشان هستند و قدرشناسي خود را اثبات کنند.شايسته نيست که جلاي وطن کنند و ولايتشان و حوزه‌شان را فراموش کنند. نمايندگان نبايد اجازه بدهند که به‌اصطلاح هرکس يک قلپ آب تهران را مي‌خورد ديگر به ولايتش برنمي‌گردد!

برخی از این نمايندگان به دنبال پست و مقام در تهران و ورود به وزارتخانه‌ها و عمدتا بنگاه‌هاي اقتصادي هستند. چطور ممکن است يک وزارتخانه‌ يا ارگان دولتي نماينده‌اي را که به هر دليلي صلاحيتش رد شده، تأييد و به پست‌هاي مهم منصوب کند. من از اين نمايندگان مي‌خواهم براي اثبات وفاداري خود به مردم و دلگرمي آنان ولو اينکه رأي نياورده‌اند، به حوزه خود بازگردند و در آنجا مشغول خدمت شوند يا به شغل قبل از نمايندگي خود برگردند. در اين صورت مي‌توانند اثرگذار باشند و به واسطه اينکه در دوره نمايندگي خود با وزرا و مسئولان ارشد کشور ارتباطات خوبي برقرار کرده‌اند و دستگاه‌ها را شناخته‌اند، به پيشرفت و توسعه ولايتشان کمک و پشتيباني کنند. در غير اين صورت به مردمشان وفادار نبوده و جايگاه خود را در منطقه از دست خواهند داد.

‌البته دستگاه‌هاي اجرائي و عمدتا اقتصادي هم بايد اين موضوع را جدي بگيرند و نماينده‌هاي ادوار قبل را جذب نکنند، چراکه نماينده جديدي که به مجلس راه يافته است، نسبت به وزارتخانه‌اي که رقيب شکست‌خورده يا رد صلاحيت‌شده او را جذب مي‌کند، بدبين شده و احساس منفي پيدا مي‌کند. به هر حال اينها در يک دوره‌اي با هم رقابت کرده‌اند حالا يکي رأي آورده و يکي نياورده، در اينجا وقتي نماينده جديد مي‌بيند نماينده قبلي که رأي نياورده به‌راحتي در وزارتخانه‌اي جذب مي‌شود و در مصادر امور دستگاه قوه مجريه قرار مي‌گيرد، انگيزه خدمت را از دست مي‌دهد.

درواقع اين يک‌جور دهن‌کجي به نماينده جديد محسوب شده و ترديد و بدبيني‌ای در نماينده جديد ايجاد مي‌شود که دستگاه اجرائي که رقيبش را در مصدر کاري گذاشته، نسبت به وي موضع منفي دارد. اين ترديدها و تشکيک‌ها هيچ به صلاح کشور نيست.

پيشنهاد مي‌کنم دستگاه‌ها اين رويه و رفتار غيرحرفه‌اي در جذب اين نمايندگان را پايان دهند؛ چرا که درِ باغ سبز دستگاه‌ها موجب مي‌شود اين نمايندگان جلاي وطن کنند، مردم و حوزه خود را رها کرده و تعصب و وفاداري را زير پا گذاشته و مرکزنشين شوند و ديگر برنمي‌گردند. اين موضوع بسيار مهمي است و بايد روي آن تعمق بيشتري شود. به‌طور خلاصه اگر نماينده‌اي به فرض چهار سال رئيس کميسيون پزشکي بوده، آيا ايشان بعد از رد صلاحيت يا اتمام دوره نمايندگي‌اش مي‌تواند جراحي قلب انجام دهد و ادعا کند من در چهار سالي که در کميسيون پزشکي بوده‌ام اکنون در امور پزشکي تخصص دارم؟!

اين‌طور نيست. بعضي از نمايندگان محترمي که در چهار سال گذشته در يکي از کميسيون‌هاي مجلس بوده‌اند، بعد از اتمام دوره‌شان ادعا مي‌کنند که ارشد تخصصي آن رشته هستند و تلاش مي‌کنند به بنگاه‌هاي اقتصادي ورود پيدا کنند. اگر مثال پزشکي را زدم به اين دليل است که پزشکي براي مردم بيشتر قابل درک است. وگرنه در بقيه کميسيون‌ها نيز همين‌طور است. شخصي در کميسيون نفت بوده الان مي‌خواهد معاون وزير نفت بشود! مدعي هم هست که متخصص در صنعت نفت است. به همين سادگي نيست. اين فرد بايد دوره‌ علمي، آموزشي و دانشگاهي نفت يا رشته‌هاي مرتبط با نفت را گذرانده باشد. عضو کميسيون‌بودن به معناي ارتقاي تخصص نيست.

اميدوارم اين موضوع مهم مورد توجه قرار گيرد؛ به‌طوري که هم عزت نمايندگان محترم حفظ شود و در قلب مردم جاي خود را باز کنند و وفادارانه به منطقه‌شان بازگردند و هم دستگاه‌ها نيز به جذب رقباي شکست‌خورده انتخاباتي اقدام نکنند که اين امر موجب دلخوري نمايندگان جديد شده و آنان را بي‌دليل نسبت به دولت موضع‌دار مي‌کند. اين مهم به نفع دولت هم نيست و در اين يک سال باقي‌مانده از دولت آقاي روحاني بايد کمک کنيم تا در سال آخر پروژه‌هاي نيمه‌تمام به بهره‌برداري برسد و وعده‌ها و اهداف دولت محقق شود. بنابراین بايد فضا را به گونه‌اي مطلوب کرده و کوشش کرد با روابط سالم و صحيح، دولت بتواند پروژه‌هايش را به اتمام برساند. اينکه نماينده‌اي را جذب کنند و موجب ناهنجاري و ايجاد تنش بشوند، به نفع دولت نيست و از جايگاه مردمي نماينده نيز به دور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباسی

      باسلام، اقای ترکان خواهشا سنگ اندازی نفرمایید، این عزیزان تازه راه کار را یاد گرفته اند، اینقدر داده اند، که الان وقت پس گرفتن است، نهایتا ماه پرفضیلت رمضان است، و درست نیست، بگذارید دوستان بزرگواران کارشان را بکنند،

      پاسخ ها

      • # شهامت یعنی اقتدار *

        نمایندگان هر کدام عضو هیعت مدیره چندین شرکت هستن آنها بیکار نمیمانند
        آنها سهامدار آن شرکت ها هیتن

    • بدون نام

      نگران نباش آقای ترکان..نماینده های جدید هم چهارسال دیگه میرن کنار آنها..چون اینا هم بیکاربشن راهی جز رفتن در وزارتخانه ها ندارن..اصلا ناراحت که نمیشن هیچ خوشحال هم هستند ..

      پاسخ ها

      • ..... سانسور چی به بهشت نمی رود...

        ... تمامی نمایندگان بیکار شده میتوانند.به استخدام شهرداری تهران وحومه در بیایند!!!

    • بدون نام

      جالبه وقتی موکل ها اعتمادی ندارند که نماینده را به خوبی مشناسند چون اشراف دارند و رای نیاورده استخدام میشوند

    • بدون نام

      لطفا بررسی کنید .اگر نمایندگان ادوار قبلی بر گشتن اینها هم بر می گردن . البته تعدادی زحمت کشیدن د ر مناطق نفت وگاز پارس جنوبی در هوای گرم استان بوشهر مشغول خدمت به وطن هستن با حقوق مکفی که جای تشکر دارد ..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بران باپولهای مفتی که جمع کردن بسازوبفروشی کنن

    • ح

      آقای ترکان اینها یا دوره شون تموم شده یا رد صلاحیت اینها حتی اگر سمت داشتند وبرکنار شده بودند هم دندان طمع نمیکشیدند استاندار برکنارشده یادتون میاد منتخب آقای شهردار تهران شد.اقای ترکان عزیز کارازکارگذشته دراین چرخه ازهرطرف بگیری ازطرف دیگر بیرون میزنند این جماعت از پول وقدرت ورانت نمی‌گذرند تعدادشان هم زیاده دقیقا مثل کلونی موریانه هستند ایکاش استدلال شما گوش شنوا داشت.

    • بدون نام

      بله اینقدر تا حالا خوردن که بی کار هم بمونن مسعله نیست

    • بدون نام

      قیافه خیلی ادمها چندینو چند ساله که دیدنشون تکرای شده

    • بدون نام

      این حرف یعنی مجوز جذب

    • بدون نام

      4سال برای دولت کار کردن که حالا بشه هیچ؟

    • بدون نام

      خخخخ چرا رک و راست حرفت رو نمیزنی. خوب بگو الیاس حضرتی داره معاون وزیر در بازرسی نفت میشه.

    • بدون نام

      اینها نمایندگان وکیل الدوله بودند

    • وجدانی دروغ نگیم

      آقای ترکان خودت چند سالته؟ چرا بازنشست نمیشی؟ و پستهای دولتی رو ول نمیکنی آظهار نظر هم میکنی !!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج