۱۰۳۹۷۲۳
۵ نظر
۱۳۶۴۵۸
۵ نظر
۱۳۶۴۵۸
پ

محتوای حمایت‌شده

لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟

لیفت شقیقه روشی نوین برای بالاتر بردن ابروها و افزایش فاصله بین چشم و ابروهاست که تاثیر زیادی بر زیبایی و جوانسازی چهره دارد. این روش چه مزایایی دارد و هزینه لیفت شقیقه چقدر است؟

برترین‌ها: تا به حال برایتان پیش آمده که در آینه خودتان را نگاه کنید و حس کنید اگر ابروهایتان کمی بالاتر بود زیبایی چهره‌تان بیشتر نمایان می‌شد؟ اگر به دنبال راه حلی برای افزایش فاصله بین چشم و ابروهایتان هستید،  لیفت شقیقه می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این برای جوانسازی قسمت بیرونی چشم‌ها، ابروها، پیشانی و قسمت بالایی گونه‌ها انجام می‌شود و معمولا نتایج آن منجر به کشیده‌تر دیده شدن چشم‌ها و همچنین زیبایی ابرو‌ها خواهد شد. در  لیفت شقیقه،  دیگر نیازی به روش پرخطر اندوتاین یا لیفت ابرو نیست چرا که  با کمک تکنیک‌هایی تخصصی شقیقه فرد را به آرامی لیفت کرده و بالاتر می‌کشند و سپس خطوط پنجه کلاغی را از بین می‌برند. در ادامه این مطلب با برترین‌ها همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با  لیفت شقیقه، شیوه انجام آن، مزایای آن و قیمت و مراقبت‌های بعد از انجام آن با شما در میان بگذاریم.

لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟

برای مشاوره رایگان در واتساپ یا تلگرام پیغام بگذارید.

واتساپ

۰۹۱۰۵۸۹۸۰۰۵

تلگرام

۰۹۱۰۵۸۹۸۰۰۵

منظور از لیفت شقیقه چیست؟

افتادگی پوست در ناحیه شقیقه‌ها می‌تواند منجر به پژمرده و غمگین دیده شدن چهره شما شود. لیفت شقیقه که با نام لیفت شقیقه‌ای ابرو (temporal brow lift) نیز شناخته می‌شود، یک جراحی پلاستیک است که می‌تواند منجر به بالا رفتن و جوانسازی قسمت بیرونی چشم‌ها، ابروها، پیشانی و قسمت بالایی گونه‌ها شود و چهره فرد را زیباتر و جوان‌تر کند. این  جراحی همچنین باعث از بین رفتن خطوط اطراف چشم و ابرو نیز خواهد شد.

لیفت شقیقه، یک جراحی پلاستیک سرپایی به حساب می‌آید که معمولا با جراحی‌های زیبایی دیگری مانند لیفتینگ صورت و یا بلفاروپلاستی (درمان افتادگی پلک) به صورت ترکیبی انجام می‌شود. خطوط ناشی از  لیفت شقیقه معمولا نازک هستند و زیر خط رویش مو‌ها پنهان می‌شوند. در نتیجه می‌توانیم این جراحی را یکی از جراحی‌های پلاستیک کم عوارض بدانیم.

لیفت شقیقه چگونه انجام میشود؟

برای انجام لیفت شقیقه، در مرحله اول برشی به طول 3 سانتی متر در شقیقه، نقطه رویش مو ایجاد می‌گردد. بعد از ایجاد برش  بافت زیرین پوست به سمت بالا کشیده شده و فیکس می‌شود. بعد از اتمام این مرحله، پوست اضافه از ناحیه مورد نظر شده شده و جراحی به اتمام می‌رسد.

لیفت شقیقه برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی می‌توان گفت افراد زیر برای انجام لیفت شقیقه مناسب می‌باشند:

  • افرادی که ابروهای افتاده یا افتادگی پلک دارند
  • افرادی که به ظاهر صورت غمگین و بی حالی دارند
  • افرادی که به دنبال جوانسازی صورت خود هستند
  • افرادی که چین و چروک‌های عمیقی در ناحیه پلک و شقیقه دارند

 

لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟

لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟

جهت مشاهده نمونه های پروتز سینه از اینستاگرام بازدید کنید.

drnadafkermani@

 

انواع روش های لیفت شقیقه 

برای انجام جراحی لیفت شقیقه، ابتدا خراشی در نزدیکی محل رویش مو‌ها و انتهای گوش ایجاد می‌شود، سپس از محل آن، پوست یا لایه‌های زیرین پوست را تا حدی می‌کشند که چین و چروک قسمت شقیقه از بین رفته و گوشه ابرو بالاتر بیاید. پزشک متخصص باید در نظر داشته باشد که جراحی لیفت شقیقه را طوری انجام دهد که تقارن ابرو‌ها و صورت فرد از بین نرود.

به طور کلی جراحی لیفت شقیقه به دو شیوه انجام می‌شود، که این دو شیوه عبارتند از:

 لیفت شقیقه به روش SMAS (Superficial Musculoaponeurotic System)

در این روش از لیفت شقیقه، تنها لایه سطحی عضلات زیر پوست کشیده می‌شود و معمولا برای کسانی مناسب است که چروک‌های سطحی دارند.

 لیفت شقیقه به روش MACS (Minimal Access Cranial Suspension):

در این روش لایه‌های زیرین و عمیق‌تر پوست کشیده می‌شوند و معمولا برای چروک‌های بسیار عمیق مناسب بوده و پیشنهاد می‌شوند.

لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟

 

مطلب پیشنهادی: درباره جراحی چشم گربه‌ای بخوانید!

لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟

انواع مختلف لیفت شقیقه

در حال حاضر لیفت شقیقه با جراحی و بدون جراحی انجام می‌شود. در موارد زیر هر کدام از روش‌ها را شرح خواهیم داد:

  • لیفت شقیقه با نخ

انجام لیفت پلک و شقیقه با نخ روشی ساده با نتیجه نسبتا خوب است که برای انجام آن به مشاوره‌ای مختصر با پزشک نیازمندید. در این روش لیفت با کمک نخ صورت می‌گیرد  و تاثیر آن تا سه سال بعد از استفاده از این روش باقی می‌ماند.

لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟

  • لیفت شقیقه با پلاسما

امروزه استفاده از پلاسما در بسیاری از جراحی‌های زیبایی اهمیت این گاز یونیزه را بالا برده است. لیفت شقیقه با استفاده از پلاسما  باعث کشیدگی دم ابروها و در نتیجه جوانسازی و زیبایی بیشتر  می‌شود که اهمیت پلاسما را در صنعت زیبایی بالاتر برده است.

لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟

  • لیفت شقیقه با ژل

لیفت شقیقه با ژل از رایج‌ترین روش‌ها برای جوانسازی پوست و کشیدگی پلک و ابروهاست که در میان سایر روش‌ها از ‌نتیجه‌ی بهتر و سریع‌تری برخوردار است. به دلیل شناخته شده‌تر بودن این روش دسترسی به این روش از سایر روش‌ها آسان‌تر است. تزریق بوتاکس و لیفت شقیقه با فیلر نیز به همین شکل است. تنها موردی که در موضوع  این نوع روش‌ها وجود دارد ماندگاری آن است. دوام این روش ها معمولا چند ماه است.

لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟

  • تمپروپلاستی (جراحی)

برای انجام جراحی لیفت شقیقه در خط رویش مو در قسمت بالای گوش برش کوچکی را ایجاد می‌شود. لایه‌ی زیرین پوست به سمت شقیقه کشیده و سفت می‌شود. این در حالی است که پوست اضافی حذف و چروک‌های خطوط پنجه کلاغی از بین می‌رود.

مزایای انجام لیفت شقیقه

اصلی‌ترین مزیت انجام لیفت شقیقه این است که این جراحی عوارض بسیار کمی داشته و جای زخم ناشی از آن در مدت زمان کوتاه از بین می‌رود یا زیر خط رویش مو‌ها پنهان می‌شود. از دیگر مزایای لیفت شقیقه عبارتند از:

  • جوانسازی صورت
  • بالا بردن دم ابرو‌ها بدون لیفت کل ابرو
  • از بین بردن چین و چروک‌های اطراف چشم‌ها
  • کشیده‌تر شدن چشم‌ها
  •  ساده و سرپایی
  • عوارض بسیار کم
  • سرعت بهبود بسیار بالا
  • شادابی پوست به خصوص در ناحیه بالایی صورت
  • قیمت مناسب نسبت به نتیجه‌ای که حاصل می‌شود
  • از بین بردن چین و چروک‌های اطراف چشم
  • از بین بردن افتادگی گونه‌ها
  • رفع حالت خستگی چهره
  • تغییر فرم ابروها
  • کاهش افتادگی پلک‌ها
  • کمک به باز شدن چشم‌ها

لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟

عوارض لیفت شقیقه چیست؟

لیفت شقیقه علاوه بر تمام مزایایی که دارد دارای عوارض احتمالی نیز می‌باشد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید:

  • خون مردگی
  • آسیب به اعصاب حسی و حرکتی
  • باقی ماندن اسکار و جای زخم
  • نکروز پوستی(از بین رفتن پوست)
  • احتمال عفونت
  • ریزش مو در بخش شقیقه
     
لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟
 

آیا لیفت شقیقه همان لیفت ابرو یا پیشانی است؟

یکی از باورهای غلطی که در میان مردم وجود دارد این است که لیفت شقیقه، لیفت ابرو و لیفت پیشانی همه نتایج یکسانی دارند. در حالیکه اینطور نیست. در  لیفت شقیقه، تنها قسمت‌های انتهایی ابروهایی شما و از قسمت خارجی لیفت و کشیده می‌شوند. این لیفتینگ تاثیر چندانی برای از بین بردن چین و چروک‌های پیشانی و یا بالاتر کشیدن ابروهای شما نخواهد داشت.

اگر احساس می‌کنید که ابروهای افتاده‌ای دارید، برای حل این مشکل، لیفت اندوسکوپیک ابرو می‌تواند برای شما مناسب باشد و لیفت شقیقه گزینه چندان مناسبی برای شما نیست. همچنین در صورتی که می‌خواهید چروک‌های پیشانی خود را از بین ببرید، لیفت پیشانی راه درمان شماست و لیفت شقیقه تاثیر چندانی بر از بین بردن چروک‌ها نخواهد داشت.

نکته بسیار مهم این است که انجام این لیفت‌ها با هم و به صورت همزمان و حتی انجام لیفت چشم همزمان با آن‌ها نیز می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر تغییر ظاهر و افزایش جذابیت شما داشته باشد.

مهمترین تفاوت لیفت ابرو و لیفت شقیقه در نتیجه آن‌هاست اما باید موارد زیر را هم در تصمیم‌گیری خود مد نظر قرار دهید:

1. خط برش برای لیفت ابرو جایی کمی عقب تر از خط رویش موست، اما برای لیفت شقیقه خط برش داخل موهاست.

2. قسمتی که در لیفت ابرو بالا کشیده می‌شود تمام پیشانی بوده، در حالی که در بالا کشیدن شقیقه قسمت دم ابرو و گونه بالا کشیده می‌شود.

3. اکثر افرادی که لیفت شقیقه را انتخاب می‌کنند قصد دارند به چشم و ابرو خود فرم کشیده تر یا چشم گربه‌ای دهند. افرادی که کاندید مناسبی برای لیفت ابرو هستند به جوانسازی، رفع چین و چروک و افتادگی پوست و پک و پیشانی فکر می کنند. 

لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟

بهترین زمان برای انجام لیفت شقیقه چه زمانی است؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت بهترین زمان برای انجام لیفت شقیقه زمانیست که پوست قسمت شقیقه دچار افتادگی و چین و چروک شود. بسیاری از افراد تصور می‌کنند لیفت شقیقه معمولا برای افراد مسن کاربردی است اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مسائلی مانند وراثت سبب گشته که پوستتان در سنین کمتر افتاده شود، می‌توانید در سنین کم نیز اقدام به انجام  لیفت شقیقه کنید.

مراقبت‌های بعد از انجام لیفت شقیقه

 لیفت شقیقه یکی از کم‌تهاجمی‌ترین جراحی‌های پلاستیک می‌باشد که دوره‌ی درمان بسیار کوتاهی هم دارد. بخیه‌های حاصل از این جراحی بعد از گذشت ۷ روز از انجام آن کشیده می‌شوند، اما به دلیل پنهان بودن بخیه‌ها بین نقطه رویش موها، افراد می‌توانند پیش از کشیدن بخیه‌ها نیز در محل کار خود حاضر شوند.

درد، تورم و کبودی‌های اطراف چشم، ناشی از انجام جراحی لیفت شقیقه طبیعی است. البته کبودی‌ها معمولا بعد از ۲ هفته از بین می‌روند.

تا چند روز بعد از جراحی باید از انجام حرکات فیزیکی شدید و ناگهانی پرهیز نمود و لازم است فرد تا ۲ الی ۳ روز بعد از انجام جراحی از رفتن به حمام نیز پرهیز کند. باید مراقب بود که آب مستقیما به زخم‌ها نخورد.

برای کاهش تورم‌ها و کبودی می‌توان از کمپرس آب سرد استفاده نمود. دقت داشته باشید که یخ نباید مستقیما روی پوست قرار گیرد.

برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب به جای زخم می‌توانید از کرم‌های ضد آفتاب تجویز شده توسط پزشک معالجتان استفاده نمایید.

برای گرفتن نتایج مورد انتظار از  لیفت شقیقه بهتر است به پزشکان متخصص در این زمینه مراجعه نمایید. افراد متخصص اطلاعات مورد نیاز در ارتباط با این جراحی را به شما خواهد داد و جراحی را طوری انجام می‌دهند که به نتیجه درخواستی و مورد انتظار شما نزدیک باشد. همچنین افراد غیر متخصص ممکن است جراحی را طوری انجام دهند که عوارض بسیار زیادی داشته و همچنین نتایج مورد قبولی نیز در پی نداشته باشد. پس در انتخاب پزشک معالج خود نهایت دقت را به کار گیرید.

لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟

لیفت شقیقه چقدر ماندگاری دارد؟

 لیفت شقیقه را می‌توانیم یکی از ماندگارترین جراحی‌های زیبایی بدانیم که که معمولا نتایج آن تا سال‌ها قابل مشاهده هستند. البته لازم است بدانید که ماندگاری جراحی در افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد. از سویی نیز افزایش سن میتواند موجب افتادگی پوست و در نتیجه شقیقه و ابروها شود. اما اگر بخواهیم به طور کلی در نظر بگیریم، جراحی لیفتینگ شقیقه ماندگاری بالایی دارد و نتایج آن برای طولانی مدت قابل مشاهده هستند.

آیا لیفت شقیقه جای بخیه به جای می‌گذارد؟

از آن‌جایی که برای انجام لیفتینگ شقیقه، برش‌های بسیار ریزی ایجاد می‌شود، احتمال به جای ماندن جای بخیه بسیار پایین است. از سویی نیز متخصص زیبایی و لیفت شقیقه، برش‌ها را در محل رویش موها ایجاد می‌کند تا اندک جای بخیه‌ها نیز پنهان شوند.

سوالات متداول

کدام روش لیفت شقیقه ماندگارترند؟

معمولا در روش هایی مثل تزریق بوتاکس یا نخ بین 4 تا 6 ماه و روش جراحی تا سال ها با مراقبت و رسیدگی خود بیمار باقی خواهند ماند.

آیا اسکار برش جراحی لیفت شقیقه باقی خواهد ماند؟

محل برش از مرز رویش مو انتخاب می شود که با مرور زمان و بهبود زخم از دید پنهان خواهد شد.

جراحی لیفت شقیقه مناسب چه محدوده سنی است؟

معمولا برای افرادی که به سنی رسیدند که پوست حالت خود را از دست داده و افتادگی پیدا کرده مناسب است اما اگر فردی به طور سلیقه ای تمایل به کشیده تر شدن فرم چشم ها و شقیقه داشته باشد می تواند برای این عمل اقدام کند.

لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟

دکتر مجید نداف کرمانی - فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک

دکتر مجید نداف کرمانی پس از طی دوره پزشکی عمومی و تخصص جراحی عمومی دوره ۳ ساله فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی را در دانشگاه شهید بهشتی در بهترین مرکز جراحی پلاستیک ایران گذرانده و عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران می باشد.

اگر به دنبال یک جراح خوب برای جراحی لیفت شقیقه می‌گردید، ابتدا به سایت یا صفحه اینستاگرام دکتر مجید نداف کرمانی که در زیر قید شده است، مراجعه کنید تا نمونه‌های قبل و بعد جراحی‌های زیبایی خصوصا لیفت شقیقه را ببینید و با اطمینان به تخصص و تجربه ایشان در امر جراحی پلاستیک و زیبایی اقدام به جراحی کنید.

افرادی که قصد انجام عمل های زیبایی را دارند می‌توانند برای دیدن نمونه کارها به شماره ۰۹۹۲۹۷۶۱۲۷۳ در واتس اپ پیام دهند تا نمونه کارها به آنها نشان داده شود.

لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۱۳۴۹۳۴

۰۲۱-۲۲۱۳۴۹۹۷

۰۹۱۰۵۸۹۸۰۰۵

برای مشاوره رایگان در واتساپ یا تلگرام پیغام بگذارید.

واتساپ

۰۹۱۰۵۸۹۸۰۰۵

تلگرام

۰۹۱۰۵۸۹۸۰۰۵

لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟

جهت مشاهده نمونه های پروتز سینه از اینستاگرام بازدید کنید.

drnadaf.pv@

drnadafkermani@

لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟

drnadafkermani.com

لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟

سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، خیابان نهم شرقی، پلاک ۱، طبقه دوم، واحد ۱۰

 

لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟لیفت شقیقه چیست و چه روش‌هایی دارد؟

 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو عکس اولی بعد از عمل رنگ چهره هم سفید شده.

    • بدون نام

      قیمت باباجان؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نوشتم، مث اینکه برترینها به دلش نبود،ثبتش نکرد

    • بدون نام

      من که میترسم

    • بدون نام

      من که میترسم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج