۱۱۳۷۹۶۵
۶ نظر
۷۹۹۵۶
۶ نظر
۷۹۹۵۶
پ

محتوای حمایت‌شده

سمعک پشت گوشی (BTE) چیست و چه مزایایی دارد؟

سمعک پشت گوشی چگونه کار می‌کند؟ مزایای آن نسبت به انواع دیگر کدام است؟ قیمت بهترین برند آن چقدر است؟ در این مطلب شما را در خرید سمعک پشت گوشی و انتخاب بهترین نوع آن یاری خواهیم کرد.

تکنولوژی امروز سبب گشته که سمعک‌ها در انواع مختلفی ساخته شوند و بسیاری از نیاز‌های کم‌شنوایان برای شنیدن را رفع کنند. امروزه انواع مختلف سمعک بسیار در دسترس‌تر هستند، اما لازم است در انتخاب بهترین سمعک، دقت لازم را به کار گیرید. یکی از محبوب‌ترین انواع سمعک، سمعک پشت گوشی است. این سمعک‌ها در پشت لاله گوش قرار می‌گیرند و با لوله‌ای صدا‌ها را به داخل گوش انسان‌ها می‌رسانند. این سمعک‌ها امروزه یکی از پرطرفدارترین سمعک‌های بازار به حساب می‌آیند و انواع متنوع‌تری نیز دارند.

اگر قصد خرید این نوع از سمعک‌ها را دارید، پیش از خرید سمعک پشت گوشی لازم است نکاتی را بدانید و با آگاهی کامل تصمیم‌گیری کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با سمعک پشت گوشی، مزایای استفاده از آن، انواع سمعک پشت گوشی، بهترین برند این نوع از سمعک‌ها و قیمت آن‌ها با شما در میان بگذاریم.

سمعک پشت گوشی (BTE) چیست و چه مزایایی دارد؟

سمعک پشت گوشی (BTE) چیست و چه مزایایی دارد؟

جهت مشاوره با ادیولوژیست سمعک برتر همین حالا تماس بگیرید.

سمعک پشت گوشی (BTE) چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی انواع مختلفی از سمعک‌ها برای کم شندایان ساخته شدند. هر یک از این انواع به نوبه خود دارای ویژگی‌های خاصی بودند که همین ویژگی‌ها سبب می‌گشت که سمعکی برای فردی و مطابق نیاز‌های او متناسب باشد و یا نباشد. یکی از محبوب‌ترین انواع سمعک‌های حال حاضر، سمعک پشت گوشی است. این سمعک‌ها تحت عنوان BTE (Behind-the-ear) نیز شناخته می‌شوند.

سمعک‌های پشت گوشی دستگاهی کوچک و پلاستیکی هستند که در پشت گوش فرد کم شنوا قرار می‌گیرند و با استفاده از لوله‌ای صدا‌های بیرونی را به داخل گوش می‌فرستند تا فرد کم شنوا آن‌ها را بهتر و واضح‌تر بشنود. این سمعک‌ها به لحاظ طرح، رنگ، اندازه، تکنولوژی و قدرت انواع مختلفی دارند که افراد کم شنوا می‌توانند بسته به نیاز خود، مناسب‌ترین گزینه برای خودشان را انتخاب کنند.

سمعک‌های پشت گوشی محدودیت سنی ندارند و می‌توانند برای تمام افراد در تمام سنین انتخاب مناسبی باشند، تنها کافیست در انتخاب بهترین نوع آن‌ها نهایت دقت را به خرج دهید.

سمعک پشت گوشی (BTE) چیست و چه مزایایی دارد؟

سمعک پشت گوشی (BTE) چیست و چه مزایایی دارد؟

جهت مشاهده نمونه‌ها و محصولات از صفحه اینستاگرام بازدید نمایید.

@samakebartar

اجزای سمعک پشت گوشی

برای آشنایی با ساختار کلی  سمعک پشت گوشی بهتر است با اجرای این سمعک آشنا شوید:

  • میکروفون

باید بدانید میکروفن اصلی‌ترین بخش سمعک‌های پشت گوشی به شمار می‌روند. این میکروفون‌ها صداهای اطراف را جمع کرده و به سمت آمپلی فایر هدایت می کند. این میکروفون ها دارای پردازنده‌های قوی صدا هستند که انواع صدا را برای فرد قابل شنیدن می‌سازند.

  • آمپلی فایر

صداهای دریافت شده توسط میکروفون، به آمپلی فایر هدایت شده و سپس تبدیل به امواج الکترونیک می‌شوند.  

  • رسیور

وظیفه رسیور در اجزای سمعک این است ضداهای دریافتی را تقویت کرده و ارائه دهد. امواج، تبدیل به امواج صوتی و اکوستیکی می گردد و به داخل مجرای گوش هدایت می شود.

  • قالب و لوله رابط

سیم نازک با روکش پلاستیکی که از بدنه سمعک به بلندگو متصل می گردد این سیم سیگنالهای الکتریکی تقویت شده را به رسیور می رساند.

  • ولوم کنترل

یکی دیگر از اجزای سمعک پشت گوشی، ولوم کنترل است. این بخش از سمعک می‌توان میزان صدای دریافتی و هدایت آن را کنترل کند.

  • دکمه روشن و خاموش

تمام سمعک‌های پشت گوشی دارای دکمه روشن و خاموش هستند. بهتر است در پس از استفاده از سمعک آن را خاموش کنید تا به باطری سمعک آسیبی نرسد.

  • هوک یا قلاب سمعک

قلاب سمعک باعث می‌شود سمعک در جایگاه مناسب خود قرار بگیرد و از افتادن سمعک از گوش جلوگیری کند.

سمعک پشت گوشی (BTE) چیست و چه مزایایی دارد؟

مزایای سمعک پشت گوشی

مزایای سمعک پشت گوشی سبب محبوبیت این نوع از سمعک‌ها شده‌اند. برخی از اصلی‌ترین مزایای این نوع از سمعک‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  • تناسب با درجات مختلف کم شنوایی

یکی از مزایای آشکار سمعک پشت گوشی، تناسب با تمامی درجات کم شنوایی است. بسیاری از سمعک‌های موجود در بازار دارای محدودیت شنوایی هستند با این وجود سمعک پشت گوشی با پوشش تمامی درجات کم شنوایی می‌اواند به افراد بیشتری کمک کند.

  • عمر باطری زیاد

اگر از افراد متخصصی بپرسید حتما به شما خواهند گفت که عمر باطری در سمعک‌های پشت گوشی بیشتر از سمعک‌های دیگر است. البته لازم به ذکر است که این نوع سمعک، عمر باطری خود را مدیون اندازه بزرگ خود است. باطری‌های بزرگتر معمولا عمر طولانی‌تری دارند و در نتیجه دیرتر نیاز به تعویض باطری می‌یابند.

  • مراقبت ساده‌تر

سمعک‌های پشت گوشی به نوعی طراحی شده‌اند که مراقبت و تمیز کردن آن‌ها ساده‌تر است. اندازه بزرگ آن‌ها سبب می‌گردد که ساده‌تر بتوانید سمعک را باز کرده و داخل آن را نیز تمیز کنید. اندازه کوچک سمعک‌های دیگر می‌تواند مراقبت از آن‌ها را دشوارتر کند. پس اگر به تمیز کردن سمعک خود اهمیت می‌دهید، سمعک پشت گوشی گزینه مناسب‌تری برای شماست.

  • آسیب کمتر به سبب دوری از رطوبت گوش

بر اساس تحقیقات انجام شده،  رطوبت گوش معمولا باعث ایجاد آسیب‌های زیادی در سمعک می‌شود. سمعک پشت گوشی به دلیل دور بودن از این رطوبت کمترین آسیب را به نسبت سایر یمعک‌ها تجربه می‌کند.

  • داشتن تله کویل

تله کویل یکی از اجزای سمعک پشت گوشی است که امکان مکالمه‌ تلفنی را برای افراد فراهم می‌کند. تله کویل با گرفتن امواج صدا و منتقل کردن آن به سمعک گوش مقابل اکام مکالمات تلفی را برای افراد ایجاد می‌ک-ند.

  • راحتی زیاد

اینکه اندازه سمعک‌های پشت گوشی بزرگ است بدین معنی نیست که این سمعک‌ها دستگاه‌های بسیار بزرگی هستند که با خود حمل خواهید کرد. آن‌ها با همین اندازه نیز بسیار متعادل و راحت هستند. راحتی بسیار زیاد این نوع از سمعک‌ها و فیکس شدن آن‌ها در پشت گوش از دیگر دلایل اصلی محبوبیت سمعک‌های پشت گوشی به حساب می‌آید.

  • قابلیت‌های متنوع

یکی از دلایل اصلی محبوبیت این نوع از سمعک‌ها، داشتن قابلیت‌های متنوع آن‌هاست. این سمعک‌های پشت گوشی معمولا به خوبی پشت گوش فیکس می‌شوند و در صورت نیاز بزرگ و کوچک می‌شوند. این سمعک‌ها همچنین دارای میکروفون‌های مستقیم است که دریافت صدا را ساده‌تر می‌کند.

سمعک پشت گوشی (BTE) چیست و چه مزایایی دارد؟

سمعک پشت گوشی (BTE) چیست و چه مزایایی دارد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

www.samakebartar.com

انواع سمعک پشت گوشی

پیش از اینکه اقدام به خرید سمعک پشت گوشی کنید لازم است با انواع سمعک پشت گوشی آشنا شوید. به طور کلی سمعک‌های پشت گوشی دارای ۶ نوع هوشمند، فراهوشمند، شارژی، باطری خور، سمعک RIC و سمعک‌های پشت گوشی کلاسیک هستن که در ادامه به اختصار آن‌ها را توضیح خواهیم داد:

  • پشت گوشی استاندارد (Standard BTE)

یکی از انواع سمعک‌های پشت گوشی، سمعک استاندارد (Standard BTE) است. این سمعک از سمعک‌های مینی کمی بزرگ‌تر بورده و دارای امکاناتی مثل  تله‌کویل، کلید تغییر برنامه و ولوم بلندی صدا می‌باشد.این مدل سمعک برای کم شنوایی ملایم تا شدید مناسب است. 

  • پشت گوشی کوچک (Mini BTE)

یکی از ظریف‌ترین سمعک‌های موجود در بازار سمعک پشت گوشی کوچک (Mini BTE) است.سمعک‌ پشت گوشی شامل قسمت اصلی، قالب و لوله اتصال است. این سمعک با قرار گرفتن در پشت گوش بسیار ثابت می‌باشد.

  • پشت گوشی قوی (Power BTE)

یکی از بهترین انواع سمعک پشت گوشی سمعک پشت گوشی قوی (Power BTE) می‌باشد. این نوع سمعک معمولا برای کم شنوایی‌های شدید مورد استفاده قرار می‌گیرد.این نوع سمعک‌ها به‌طور معمول با قالب سمعک و لوله‌ استاندارد تجویز می‌شوند و سایز باتری آن 13 (نارنجی رنگ) است.

  • سمعک هوشمند

سمعک‌های هوشمند نسبت به سمعک‌های معمولی توانایی بالاتری در تشخیص صدا‌ها و انتقال آن‌ها به داخل گوش دارند و به همین خاطر نیز امروزه از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند. این سمعک‌ها وضوح گفتاری بیشتری را با خود به همراه داشتند و کیفیت صدا نیز در آن‌ها مفهوم‌تر است.

  • سمعک فراهوشمند

اصلی‌ترین تفاوت سمعک فراهوشمند با هوشمند در کیفیت صدای حاصل از سمعک است. تعداد باند‌ها و کانال‌ها در سمعک فراهوشمند بیشتر است و در نتیجه درک و کیفیت شنوایی در آن‌ها افزایش یافته است. در این نوع از سمعک‌های پشت گوشی، فرد می‌تواند وزوز گوش را به حداقل رسانده و درک شنوایی را بیشتر کند.​

  • سمعک RIC

این نوع از سمعک‌های پشت گوشی اندازه‌های کوچک‌تر و ریزی دارند که طراحی زیبا و تکنولوژی منحصر به فردشان باعث شده که به محبوبیت بسیار زیادی برسند. سمعک‌های ریک خود به دو نوع هوشمند و فراهوشمند نیز موجود می‌باشند. درک شنیداری در این سمعک ساده‌تر است و دارای سیستم محافظ باد، جهت‌یابی دقیق و درک موقعیت است.

نحوه عملکرد سمعک های پشت گوشی

سمعک‌های پشت گوشی همانطور که از نامشان پیداست در پشت گوش فرد ناشنوا قرار می‌گیرند. این سمعک‌ها با دریافت صداهای اطراف و ارسال آن به بخش رسیور، قابلیت شنیدن را برای افراد فراهم می‌کنند. رسیور با تقویت صداها و ارسال آن به مجرای گوش، فرایند شیدن را تکمیل می‌سازد.

آیا سمعک پشت گوشی عیب یا ایراد خاصی دارد؟

باید بدانید سمعک‌های پشت گوشی یکی از بهرتین انواع سمعک‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. با این وجود حساسیت بالای این نوع سمعک‌ها در برابر وزش باد و همچینین قابل مشاهده بودن این نوع سمعک از ایرادات آن به شمار می‌رود.

بهترین برند سمعک پشت گوشی

به طور کلی می‌توان گفت که مشهورترین برند‌های تولیدکننده سمعک پشت گوشی، برند‌های زیمنس و اتیکن هستند. هر یک از این برند‌ها انواع مختلفی از سمعک پشت گوشی را تولید میکنند که هر یک به نوبه خود دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی هستند.

  • سمعک زیمنس

کمپانی زیمنس، در حوزه تولید سمعک‌های پشت گوشی، ۱۷۰ سال سابقه دارد. کیفیت سمعک‌های این برند اصلی‌ترین دلیل محبوبیت آن به حساب می‌آید. این برند در حال حاضر در سراسر دنیا نمایندگی دارد. انواع سمعک PURE از سمعک‌های برند زیمنس هستند و در دو مدل شارژی و باطری خور به فروش می‌رسند.

  • سمعک اتیکن

سمعک‌های اتیکن نیز سابقه طولانی در تولید سمعک دارند. پردازش سریع، آنالیز محیط صوتی، پردازش اصوات، کانال فرکانسی بالا و قدرت پردازشی بالا از اصلی‌ترین ویژگی‌های سمعک‌های تولید برند اتیکن هستند. سمعک پشت گوشی OPN اصلی‌ترین مدل سمعک پشت گوشی برند اتیکن به حساب می‌آید که با قابلیت‌های منحصر به رفد به یکی از بهترین سمعک‌های پشت گوشی تبدیل شده است.

سمعک پشت گوشی (BTE) چیست و چه مزایایی دارد؟سمعک پشت گوشی (BTE) چیست و چه مزایایی دارد؟

خرید سمعک نامرئی و معرفی بهترین مدل‌های آن

نکات مراقبتی برای سمعک پشت گوشی

برای بالا بردن عمر سمعک بهتر است در انجام مراقبت‌های زیر بکوشید:

  • تعویض به‌موقع باتری

اگر متوجه کم و یا قطع شدن و یا کم شدن کیفیت صدا شدین زمان آن رسیده باتری سمعک خود را تعویض کنید.برخی از مدل ها با پخش صدای بوق مخصوص شما را متوجه تمام شدن باتری می کنند.اما بهتار است چند باتری یدک به همراه داشته باشید.

  • تمیز کردن منظم سمعک

به این علت که قالب سمعک داخل گوش بیمار قرار می گیرد ممکن است با مرور زمان جرم گوش وارد آن شده و را صدا را مسدود کند و سمعک از کار بیفتد.با یک نظافت ساده و مراقبت و نگهداری منظم می توانیم مشکل را حل کنیم.

  • سرویس سالانه سمعک
  • برای همه ی محصولات باید برای تعمیر و سرویس آن ها اقداماتی انجام داد زیرا همه ی محصولات روز ی دچار آسیب و خرابی می شوند.اگر وسیله ای مانند سمعک از نوع الکتریکی مدام مورد استفاده قرار بگیرند خراب شدن آن ها کاملا طبیعی می باشد.از طرفی برای سرویس سمعک، هر ۶ ماه یکبار باید به نمایندگی فروش یا کلینیک ارائه-دهنده خدمات پس از فروش برند سمعک مراجعه کرد. تا قبل از پایان گارانتی سمعک، تمامی سرویس دهی و خدمات تعمیر آن، رایگان خواهد بود.
  • عدم استفاده از سمعک در مکان هایی با صداهای خیلی بلند

قیمت سمعک پشت گوشی چگونه مشخص می شود؟

طبیعتا عوامل مختلفی از جمله برند تولیدکننده سمعک و نوع سمعک پشت گوشی می‌توانند روی قیمت آن تاثیر بگذارند. البته عوامل تاثیرگذار محدود به همین دو مورد نیستند. پیش از اقدام برای خرید سمعک پشت گوشی درباره انواع مدل‌های آن‌ها تحقیق کنید و با آگاهی و سپس در نظر گرفتن قیمت، گزینه مناسب را انتخاب کنید.

بهترین فروشگاه برای خرید سمعک پشت گوشی

پس از آگاهی نسبت به اطلاعات گفته شده وقت آن می‌رسد که بهترین نوع سمعک پشت گوشی را انتخاب و خریداری نمایید، اما سوالی که ممکن است در ذهنتان نقش ببندد این است که بهترین فروشگاه برای خرید سمعک پشت گوشی کدام است؟ پیش از هر چیزی باید بدانید که یک مرکز شنوایی سنجی خوب در حوزه سمعک، برند‌های مختلف سمعک را به شما معرفی میکند تا شما بتوانید با آگاهی بهترین گزینه را انتخاب کنید.

دفتر ارزیابی شنوایی سمعک برتر نمایندگی فروش انواع سمعک زیمنس آلمان و سمعک اتیکن و سمعک ویدکس دانمارک با حداقل قیمت و بهترین کیفیت سمعک و خدمات، در خدمت مراجعین محترم صبح و عصر می‌باشد. در این مرکز تمامی آزمون‌های شنوایی سنجی و تجوز انواع سمعک انجام می‌پذیرد و یکی از قابل دسترس‌ترین دفاتر ارزیابی شنوایی برای سفارش و خرید انواع سمعک است.

سمعک پشت گوشی (BTE) چیست و چه مزایایی دارد؟

دفتر ارزیابی شنوایی سمعک برتر

با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

خدمات سمعک آلفا

  • سابقه کاری بالا در بیمارستان ها و مراکز
  • نمایندگی فروش سمعک برند زیمنس آلمان، اتیکن و ویدکس دانمارک، فوناک سوئیس
  • خدمات سمعک نامرئی، شارژی، داخل گوشی
  • تعمیر و تنظیم انواع سمعک و ساخت قالب ضدآب و صداشکن
  • تحویل سمعک در همان روز بدون نیاز به قالبگیری
  • تعویض سمعک نو با کهنه
  • نقد و اقساط با چک معتبر بانکی
  • ارسال خدمات سمعک
  • به کارگیری تکنولوژی روز دنیا جهت ارزیابی وزوز گوش (TRT و CBT)
  • انجام کلیه تست‌های شنوایی (PTA) و الکترو فیزیولوژیک برای نوزا د و بزرگسال
  • سوراخ کردن گوش از نوزادی تا بزرگسال
  • آزمون‌های الکتروفیزیولوژیک
  • OAE- ABR- ECOCHG- VEMP- ASSR -AUDIOMETRY- TYMPANOMETRY- تست رفتاری کودک
  • سمعک برتر، نمایندگی فروش در شمال شرق تهران

انواع سمعک

  • سمعک شارژی استایلتو با شارژر القایی
  • کوچکترین سمعک ریک دنیا
  • کوچکترین سمعک نامرئی دنیا
  • سمعک شارژِی
  • سمعک پشت گوشی

سمعک پشت گوشی (BTE) چیست و چه مزایایی دارد؟

همین حالا تماس بگیرید.

سمعک پشت گوشی (BTE) چیست و چه مزایایی دارد؟

جهت مشاهده نمونه‌ها و محصولات از صفحه اینستاگرام بازدید نمایید.

@samakebartar

سمعک پشت گوشی (BTE) چیست و چه مزایایی دارد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

www.samakebartar.com

سمعک پشت گوشی (BTE) چیست و چه مزایایی دارد؟

 

 

 
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرویزیزدی

      آدرس و شماره تلفن لا زمه ممنون لطف کنید اطلاع دهید

    • ابوشهر

      قیمت ها هم لطف کنید... حداقل و حداکثر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قمیت حقوق چهار ماه یک کارگر:

    • حلی

      زیمنس عالیه برا دخترم گرفتم چندساله استفاده میکنه خداروشکر عالیه

    • حسن

      سلام
      من حدود ۱۶ سال سمعک ویدکس استفاده میکنم امسال زیمنس خریدم و مدل فرا هوشمند، ولی اصلا ازش راصی نیستم و دوباره همون سمعک قبلی رو استفاده میکنم

    • بدون نام

      قیمت چنده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج