۱۳۹۱۵۱۸
۱۹۰
۱۹۰
پ

رپورتاژ آگهی

معرفی ۵ مورد از پرکاربردترین کودهای زمستان همراه با آموزش استفاده

کودها دارای انواع مختلفی هستند که ما در این محتوا قصد داریم پنج مورد از پرکاربردترین کودهای زمستان را همراه با آموزش استفاده آن‌ها، به شما عزیزان معرفی کنیم.

همانطور که می‌دانید، یکی از مواردی که جزء تغذیه گیاهان به حساب می‌آید، کوددهی آن‌ها است.  هر گیاهی کود مخصوص به خود را دارد و هر کدام از کودها، باید در فصل مشخصی به گیاه داده شوند. لازم به ذکر است که کودها دارای انواع مختلفی هستند که ما در این محتوا قصد داریم پنج مورد از پرکاربردترین کودهای زمستان را همراه با آموزش استفاده آن‌ها، به شما عزیزان معرفی کنیم.

معرفی ۵ مورد از پرکاربردترین کودهای زمستان همراه با آموزش استفاده

فواید کوددهی در زمستان

کوددهی به گیاهان و درختان در فصل زمستان، دارای فوایدی است و شما اگر قصد کوددهی به درختان در فصل زمستان را دارید، باید به سراغ عناصر غذایی مختلف شامل فسفر، پتاس و ریز مغذی‌ها بروید. این گونه عناصر می‌توانند نیاز غذایی گیاه را تامین کنند و از طرفی دیگر به بهتر شدن بنیه آن هم کمک کنند. از جمله فواید دیگری که کوددهی در زمستان دارد، این است که در فصل سرما مقاومت گیاه افزایش پیدا می‌کند و برخی از کودها قابلیت این را دارند که ساقه و شاخه‌های گیاه را استحکام ببخشند.

کود سوپر فسفات تریپل

یکی از انواع کودهای پرکاربردی که می‌توان برای گیاه از آن استفاده کرد، کود سوپر فسفات تریپل است. این نوع کود می‌تواند مواد معدنی فسفات را برای گیاهان مختلف فراهم کند. لازم به ذکر است که کود سوپر فسفات تریپل، از اسید فسفریک و سنگ فسفات تولید می‌شود. حالا یکی از سوال‌هایی که در این قسمت مطرح می‌شود، این است که آموزش استفاده از این نوع کود به چه شکل است؟ در مورد نحوه استفاده از این کود باید گفت که کود فسفات تریپل، معمولاً به شکل مخلوط با چندین کود جامد روی سطح خاک یا یک نوار متمرکز زیر سطح خاک و در نزدیک بذر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع کود با منگنز، آهن و عناصر موجود در کودهای دیگر واکنش می‌دهد و به تثبیت فسفر محلول منجر می‌شود. این کود در فروشگاه دشت سبز موجود و قابل‌سفارش است.

کود کمپلکس آلی 7-3-5 جنوبگان

کود کمپلکس آلی ۷-۳-۵ جنوبگان هم، یکی دیگر از کودهایی است که کاربرد زیادی دارد و حاوی ترکیبات آلی می‌باشد. این کود از مواد طبیعی مانند گندم، گل خشک، کمپوس و سایر مواد عالی تولید می‌شود. لازم به ذکر است که کمپلکس جنوبگان دارای عناصر غذایی ضروری برای گیاهان است و برخی از آن‌ها هم می‌توانند مواد معدنی داشته باشند. این کود در فروشگاه دشت سبز موجود و قابل‌سفارش است.

ویژگی‌های کود کمپلکس آلی جنوبگان

این نوع کود دارای ویژگی‌های مختلفی است که یکی از ویژگی‌های آن، وجود مواد آلی متنوع در آن است و به طور کلی باید گفت، ترکیبات آلی دارد. برخوردار بودن از عناصر غذایی مهم مانند پتاسیم، نیتروژن، منگنز، فسفر و غیره هم، جزء ویژگی‌های این کود به حساب می‌آید. کود جنوبگان نقش مهمی در افزایش تعداد و تنوع میکروب‌های خاک دارد که این میکروب‌ها می‌توانند در فرایندهای تجزیه و تحلیل مواد آلی، نقش مهمی را ایفا کنند‌. 

 مقدار استفاده کود آلی جنوبگان

به طور کلی باید گفت، به ازای هر ۵ سال از سن درخت، شما باید یک کیلو کود برای درخت در نظر بگیرید. این یک کیلو باید بین ۲ تا ۴ طرف درخت پخش شود و هر طرف ۲۵۰ و ۵۰۰ گرم باشد. این در صورتی است که دو چاله وجود داشته باشد.

معرفی ۵ مورد از پرکاربردترین کودهای زمستان همراه با آموزش استفاده

کود کامل گرانول ارگانیک ریتاردو لبین اسپانیا

کود کامل گرانول ارگانیک ریتاردو لبین اسپانیا، یک کود ارگانیک است که ساخت کشور اسپانیا می‌باشد. این کود را می‌توان جزء کودهای دیر رها شونده به حساب آورد و لازم به ذکر است که این کود باعث افزایش حاصلخیزی خاک، کمک به جذب عناصر تثبیت شده، بهبود ساختار بافت خاک و همینطور کاهش شوری خاک می‌شود. این کود در فروشگاه دشت سبز موجود و قابل‌سفارش است.

مزایای کود ریتاردو

  • اصلاح ساختار خاک
  • افزایش جذب عناصر خاک
  • افزایش حاصل خیزی خاک
  • افزایش نگهداری آب داخل خاک
  • افزایش مقاومت گیاه نسبت به تنش‌های محیطی و استرس

 آموزش استفاده از کود ریتاردو لبین اسپانیا

استفاده از این کود در زمین‌های زراعی هکتاری، بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم است و برای درختان میوه با توجه به سن آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. برای نهال قبل از کشت هم، می‌توانید ۱۰۰ الی ۲۰۰ گرم از این کود را در چاله کاشت بریزید. برای درختانی که بین ۳ تا ۱۰ سال سن دارند، بین نیم تا یک کیلوگرم از کود چالکود ریتاردو باید استفاده کنید و درختانی که سن آن‌ها بالای ۱۰ سال است هم، باید بین ۱ تا ۲ کیلوگرم از این نوع کود استفاده شود.

کود زیستی بایو فسفات بایوران

کود زیستی بایو فسفات بایوران، دارای مقادیر قابل توجهی از ماده آلی، فسفر معدنی و باکتری‌های حل کننده فسفات است. این کود می‌تواند منبع فسفر مورد نیاز گیاه را تامین کند و همینطور باعث بهبود ساختار فیزیکی خاک شود. در فروشگاه دشت سبز می توانید اقدام به خرید کود مذکور نمایید.

روش و مقدار مصرف کود بایو فسفات بایوران

در مورد روش و مقدار مصرف این کود هم باید گفت که شما می‌توانید آن را به صورت کانال کود یا چالکود برای درختان میوه و زینتی مورد استفاده قرار دهید. همینطور می‌توان از این کود همزمان با شخم زمین، برای گیاهان صیفی زراعی و همینطور سبزیجات هم استفاده کرد.

کود کمپلکس پلاس (12-3-5) جنوبگان

کود کمپلکس پلاس (12-3-5) جنوبگان، جزء کودهای پرکاربردی است که شامل عناصر میکرو و ماکرو مورد نیاز درختان پسته است و در فصل زمستان به شکل چالکود زمستانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کود علاوه بر نقش تغذیه‌ای خود، به خاطر وجود گوگرد و کلسیمی که در خود دارد، می‌تواند به عنوان یک اصلاح کننده هم عمل کند.

 نحوه مصرف کود پلاس جنوبگان

نحوه مصرف این کود، به شکلی است که می‌تواند برای درختان و باغات در اواخر فصل زمستان و یا اوایل فصل بهار، به شکل چالکود و با کود حیوانی مورد استفاده قرار بگیرد. در زراعت این کود، باید با خاک زراعی قبل از کاشت ترکیب شود.

مقدار مصرف کود پلاس جنوبگان

مقدار مصرف این کود هم، در باغات بین ۱ تا ۳ کیلوگرم به ازای هر درخت است. لازم به ذکر است که این مقدار با توجه به سن و تاج درخت و همینطور در گلخانه و جالیز و زراعت، بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم در هر هکتار است.

معرفی ۵ مورد از پرکاربردترین کودهای زمستان همراه با آموزش استفاده

سخن پایانی

هر کدام از کودهایی که ما در این محتوا آن‌ها را معرفی کردیم‌ ویژگی‌های خاص خود را دارند و نحوه مصرف آن‌ها هم متفاوت است. توصیه می‌کنیم که اگر قصد خرید هر کدام از این کودها را دارید، حتماً تحقیقات لازم را در مورد آن‌ها انجام دهید و توصیه می‌کنیم که حتماً به سایت فروشگاه دشت سبز مراجعه نمایید تا بتوانید انواع مختلفی از این کودها را مشاهده و در نهایت خریداری کنید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج