۱۴۰۴۶۸۶
۱ نظر
۳۹۰۸
۱ نظر
۳۹۰۸
پ

رپورتاژ آگهی

با ساندویچ پانل‌های ماموت ساختمانی مدرن بسازید

پانل‌های ساندویچی ماموت به دلیل کیفیت بالای ساخت و ارائه در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون، به محصولاتی پیشگام در میان تمامی این مصالح در بازار شناخته شده‌اند. در مقاله پیش رو قصد داریم به تاثیر ساندویچ پانل‌های ماموت در مدرن سازی ساختمان‌ها بپردازیم.

با ساندویچ پانل‌های ماموت ساختمانی مدرن بسازید

با ساندویچ پانل‌های ماموت ساختمانی مدرن بسازید

در دنیای مدرن امروز نما و چگونگی احداث ساختمان‌ها اهمیت بالایی یافته‌اند؛ به طوری که در ابتدای یک پروژه پرداختن به موارد عنوان شده، اصولی مهم تلقی می‌شوند. یکی از مصالحی که می‌توان با استفاده از آن علاوه‌بر افزایش دوام سازه، ظاهر ساختمان‌ها را نیز شیک و مدرن نمود، ساندویچ پانل است. این پنل‌ها توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شوند که ماموت به عنوان معتبرترین آن‌ها در کشور و خاورمیانه شناخته می‌شود.

پانل‌های ساندویچی ماموت به دلیل کیفیت بالای ساخت و ارائه در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون، به محصولاتی پیشگام در میان تمامی این مصالح در بازار شناخته شده‌اند. در مقاله پیش رو قصد داریم به تاثیر ساندویچ پانل‌های ماموت در مدرن سازی ساختمان‌ها بپردازیم.

تاثیر ورق ساندویچ پانل در زیباسازی سازه

پانل‌های ساندویچی دارای ساختاری سه لایه متشکل از دو ورق فلزی و یک عنصر مرکزی هستند که سطح خارجی ورق‌های فلزی، تاثیر زیادی در نمای ساختمان خواهد داشت. در حقیقت انتخاب نوع طرح، رنگ و مدل این لایه‌ها تاثیر مستقیم بر چهره ظاهری یک سازه می‌گذارد. این ورق‌ها علاوه‌بر اثری که در زیباسازی سازه دارند، مزایای متعددی را نیز ارائه می‌دهند.

به همین دلیل است که فعالین حوزه ساخت و ساز خصوصا در دهه‌های اخیر، توجه ویژه‌ای به ساندویچ پانل‌ها دارند. انتخاب یک رنگ مناسب برای ساندویچ پانل که غالبا براساس نوع کاربری و اقلیم منطقه اتخاذ می‌گردد، کالبد بیرونی یک سازه را متحول کرده و در زیباسازی شهری نیز تاثیر شگرفی می‌گذارد.

دمونتاژ ساندویچ پانل راهی موثر در مدرن سازی شهری

یکی از قابلیت‌هایی که ساندویچ پانل دیواری و سقفی ماموت ارائه می‌دهد، دمونتاژ کردن صفحات پانل‌ها است. این امر موجب شده تا برتری پنل‌های ساندویچی نسبت به سایر مصالح ساختمانی افزایش یابد.

جدا کردن مصالح از یک سازه برای به کارگیری آن در ساختمانی دیگر، یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در راستای مدرن سازی ساخت و سازها می‌باشد که امروزه مورد توجه سازندگان و معماران زیادی قرار گرفته است. این ویژگی در مصالح سنتی وجود نداشته و حضور آن در این متریال پیش ساخته گشایشی جدید به روی پروژه‌های انبوه سازی مسکن و به طور کلی حوزه ساختمان می‌باشد. 

با ساندویچ پانل‌های ماموت ساختمانی مدرن بسازید

سبک سازی؛ یک اصل مهم در سازه‌های امروزی

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که امروزه جهت مدرن سازی ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف انجام می‌شود، سبک سازی سازه و مصالح به کاررفته در آن است. ساندویچ پنل ماموت در کنار عملکرد بسیار عالی و بازدهی مناسبی که ارائه می‌دهد، تحت عنوان متریالی سبک در صنعت ساخت و ساز نیز معرفی می‌گردد.

سبک بودن مصالح در یک ساختمان نه تنها سازه را در برابر حوادث غیر مترقبه‌ای همچون زلزله ایمن‌تر می‌کند، بلکه میزان بار وارده بر سازه را نیز کاهش می‌دهد. این سبک وزن بودن مصالح موجب می‌شود که حمل آن‌ها نیز به آسانی صورت پذیرد و مراحل نصب و اجرا نیز با سرعت بیشتری پیش رود.

زمان بندی مناسب در ساخت و ساز مدرن

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در دنیای امروز از اهمیت بالایی برخوردار است، زمان بندی در کنترل پروژه و مدیریت دقیق آن می‌باشد. استفاده از مصالح پیش ساخته ساندویچ پانل، این امر را تسهیل کرده؛ به گونه‌ای که می‌توان محاسبات دقیقی پیرامون این مبحث از همان ابتدای امر در نظر گرفت.

در ساخت و سازهای سنتی نیاز به نیروی کار بسیار بالایی بود که به دلیل عدم هماهنگی، نتیجه دلخواه در زمان تعیین شده حاصل نمیشد؛ اما با روی کار آمدن پانل‌های ساندویچی این امر در بهترین حالت ممکن و در زمان پیش‌بینی شده انجام می‌شود.

مهار لرزش‌های زلزله با به کارگیری تکنیک‌ها و مصالح مناسب

امروزه یکی از مهم‌ترین نکات در ابتدای پروژه، به کارگیری ترفندها، مصالح و راه‌حل‌هایی است که میزان خسارت‌های وارده در هنگام زلزله را به حداقل برساند. مهار لرزش‌های این حادثه در کشورهای گوناگونی مورد بحث است و طی سال‌های اخیر در ایران نیز مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است.

یکی از مصالحی که در این راستا مورد توجه فعالین حوزه ساخت و ساز قرار گرفته، ساندویچ پانل می‌باشد. این متریال پیش ساخته به دلیل وزن اندک خود، در مقابل زلزله دوام بالایی دارد؛ چراکه برخلاف ساختمان‌های سنگین، سازه‌های سبک مقاومت بالاتری در برابر این حادثه از خود نشان می‌دهند. سبک بودن مصالح همچنین خسارت‌های جانی و مالی زلزله را نیز به میزان قابل چشمگیری کاهش می‌دهند. 

با ساندویچ پانل‌های ماموت ساختمانی مدرن بسازید

عایق بندی حرارتی: یکی از اصول ساختمان‌سازی مدرن

یکی از مهم‌ترین اصول ساخت و ساز به شیوه مدرن، رعایت اصل عایق کاری سازه می‌باشد. این عایق بندی از جنبه‌های گوناگونی همچون عایق بندی صوتی، رطوبتی، حرارتی و... بررسی می‌شود که مهم‌ترین آن عایق بندی حرارتی ساختمان است. عایق بندی حرارتی ویژگی مشترک تمامی انواع ساندویچ پنل دیواری و سقفی بوده که با به کارگیری این مصالح پیش ساخته در پوشش جداره‌های سازه می‌توان از آن بهره‌مند شد.

بخش اعظمی از این مزیت به انتخاب نوع عایق برای عنصر میانی در ساختار پانل ساندویچی برمی‌گردد. در حقیقت انتخاب درست متریال این لایه تاثیر به‌سزایی در عایق بندی حرارتی ساختمان خواهد داشت؛ چراکه فوم انتخابی می‌تواند این عایق بندی را در سطوح متفاوتی ارائه دهد.

به عنوان مثال عایق بندی حرارتی فوم پلی یورتان در میان تمامی فوم‌ها همچون پلی استایرن، پشم سنگ، پشم شیشه و... به عنوان بهینه‌ترین انتخاب به‌شمار می‌رود که با به کارگیری آن در یک پنل ساندویچی می‌توان در ذخیره انرژی درون سازه کمک شایانی نمود و هزینه‌های مصرفی مربوط به انرژی را به طور قابل چشمگیری کاهش داد.

تهیه ساندویچ پانل از شرکت ماموت

در صورت تمایل به استفاده از پانل‌های ساندویچی می‌توانید، تهیه و اجرای آن را به معتبرترین تولید کننده ساندویچ پانل در خاورمیانه بسپارید. شرکت ماموت در تولید و عرضه این مصالح و سازه‌های پیش ساخته پیشینه‌ای طولانی داشته و یکی از برندهای برتر دنیا در این حوزه شناخته می‌شود. شما می‌توانید با شماره‌های درج شده در وبسایت این مجموعه تماس حاصل نموده و نسبت به سفارش و پرداخت هزینه نهایی اقدام نمایید. 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      چطور میتوانم ساندویچ پانل تهیه کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج