این رنجروور جذاب، در دمای منفی ۴۰درجه قدرتنمایی میکند
بهتازگی تصاویری از نسخه آزمایشی رنج روور برقی منتشر شده که بدون هیچ پوشش استتاری در حال انجام تست در مدار قطب شمال است.
گجت نیوز: بهتازگی تصاویری از نسخه آزمایشی رنج روور برقی منتشر شده که بدون هیچ پوشش استتاری در حال انجام تست در مدار قطب شمال است.
سرانجام پس از گذشت حدود نیم قرن از ساخت و توسعه خودروهای درون سوز، شرکت لندروور نیز بهزودی به جمع تولیدکنندگان خودروهای برقی خواهد پیوست. طبق آخرین اخبار خودرو، به همین منظور تصاویری از نسخه آزمایشی اولین محصول برقی آینده این شرکت در حال انجام تست در شرایط دمایی منفی ۴۰ درجه منتشر شده است.
اولین رنج روور برقی، پیشرفتهترین نیز خواهد بود
کمپانی لندروور ادعا کرده که خودرو برقی آینده این برند پیشرفتهترین و بهینهترین رنج روور ساخته شده تا به امروز خواهد بود و از فناوریهای مطرح و روز دنیا در زمینه ایمنی، امکانات و تواناییهای رانندگی در سختترین شرایط بهرهمند است. با نگاهی ساده به نمای بیرونی این خودرو، اولین نکتهای که به ذهنمان خطور میکند شباهت بسیار رنج روور برقی با سایر محصولات این شرکت است که از سال ۲۰۲۲ تا به امروز تولید شدهاند.
با این حال پیش از آنکه بتواند به فروش گذاشته شود باید از پس آزمونهای دشوار برای ارزیابی از آن در دمای بسیار بالا یا بسیار پایین بربیاید. اکنون آزمایشها برای بهینهسازی پیشرانه روی دریاچههای یخزده سوئد به پایان رسیده است. رنج روور برقی به سیستم کنترل کشش جدید هم مجهز شده است. در مقایسه با سامانه کنترل کشش بر پایه ABS، این سیستم جدید مدیریت لغزش چرخ را به هر واحد کنترل محرک الکتریکی اختصاص میدهد. واکنش این سامانه برای تقسیم مناسب گشتاور از 100 میلیثانیه به یک میلیثانیه کاهش یافته است. همچنین با برخی تغییرات نرمافزاری، از دخالت اضافه ABS در مسیرهای لغزنده پیشگیری میشود تا آسایش سرنشینان افزایش یابد؛ موضوعی که باعث میشود عملکرد کمنظیری روی سطوح یخی یا لغزنده داشته باشد.
مشخصات فنی این خودرو هنوز منتشر نشده است، ولی گمان میرود که قدرت خروجی این خودرو حتی نسبت به رنجرور SV با 606 اسببخار هم بیشتر باشد. همچنین احتمالا این خودرو به دو پیشرانه متفاوت مجهز خواهد بود و قطعا همه نسخهها به سامانه چهار چرخ محرک نیز مجهز شده است. رقیب مستقیم این خودرو مرسدس G کلاس برقی با نام رسمی G580 with EQ Technology خواهد بود که با چهار پیشرانه متفاوت شده عرضه خواهد شد.
همچنین این خودرو بر اساس پلتفرم ماژولار MLA با ساختار 800 ولتی شکل گرفته و از شارژ سریع پشتیبانی میکند که از این حیث با پورشه تایکان یا شاسیبلندهای EV۶ و EV۹ کیا مشترک است. انتظار میرود که رنج روور برقی بتواند با یک بار شارژ حدود ۶۴۵ کیلومتر را طی کند. همانند دیفندر، رنج روور برقی هم میتواند در عمق ۸۵ سانتیمتری آب حرکت کند.
رنج روور برقی در بریتانیا و در کارخانه Solihull این شرکت ساخته خواهد شد. شرکت خودروسازی بریتانیایی لیست انتظار خودروی آینده خود را در ماه دسامبر گشود و ادعا کرد تا ماه فوریه بیش از ۱۶ هزار نفر نسبت به آن ابراز علاقه کردند. با این حال، با توجه به اینکه در حال حاضر رنج روور بنزینی قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار پوند دارد، انتظار میرود که مدل تمام برقی آن نزدیک به ۱۵۰ هزار پوند قیمت داشته باشد.
نظر کاربران
پراید هم در دمای ۶۰+ درجه اهواز موتورش مثل ساعت گار میکنه
ما ملت پراید سواریم