adexo3
۱۴۲۱۸۲۳
۲۹۵
۲۹۵
پ

چگونه پوست سالم داشته باشیم؟

ما سعی کرده‌ایم که در این مقاله از اضافه‌گویی دست بکشیم و شما را مستقیماً با پاسخ به سؤال چگونه پوست سالم داشته باشیم، آشنا کنیم. در ادامه راجع به این موضوع بیشتر صحبت می‌کنیم. برای معرفی فروشگاه های اینترنتی در ایران میتوانید به سایت تهران تاپ مراجعه کنید

آیا به دنبال روش‌هایی برای مراقبت از پوست خود می‌گردید؟ آیا دوست دارید مانند همه بازیگران سینما و تلویزیون پوست سالم و شفافی داشته باشید؟ اگر جواب شما به این سؤالات بله است به صفحه درستی هدایت شده‌اید. نگهداری و مراقبت از پوست روش‌ها و فرمول‌های خاص خود را دارد. بد نیست بدانید که مراقبت از پوست و انتخاب سبک زندگی سالم در پیری به داد شما خواهید رسید. بدین معنی که پیری در چهره شما دیرتر نمایان می‌شود و خدایی نکرده احتمال ابتلا به بیماری‌های پوستی در شما به حداقل کاهش می‌یابد. ما سعی کرده‌ایم که در این مقاله از اضافه‌گویی دست بکشیم و شما را مستقیماً با پاسخ به سؤال چگونه پوست سالم داشته باشیم، آشنا کنیم. در ادامه راجع به این موضوع بیشتر صحبت می‌کنیم. برای معرفی فروشگاه های اینترنتی در ایران میتوانید به سایت تهران تاپ مراجعه کنید

چگونه پوست سالم داشته باشیم؟

چگونه پوست سالم داشته باشیم؟

همان‌طور که در بالاتر ذکر شد روش‌های زیادی برای مراقبت از پوست وجود دارد. اما همه این روش‌ها اصولی نیستند و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند. ما برای روشن‌کردن ذهن شما خوانندگان عزیز، اقدام به نشر روش‌هایی کرده‌ایم که بیشتر افراد جواب گرفته‌اند و از این روش‌ها استقبال کرده‌اند. بیایید با یکدیگر راه‌های داشتن پوست سالم را مرور کنیم. تهران تاپ : نقد و بررسی سایت های اینترنتی

۱.از خورشید بترسید

شاید برایتان عجیب به نظر برسد ولی خورشیدی که در آسمان وجود دارد بیشترین آسیب را به پوست مخصوصاً پوست صورت می‌زند. چین‌وچروک‌های روی صورت، لکه‌هایی که با گذر عمر بر روی پوست ظاهر می‌شوند و سایر مشکلات پوستی می‌تواند از مضرات بیش از حد ماندن در برابر نور خورشید محسوب شود. برای داشتن پوست سالم در برابر نور خورشید راهکارهایی وجود دارد. استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، در سایه ماندن و نیز پوشیدن لباس‌هایی که پوست شما را در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند، از جمله این روش‌هاست. این نکته را هم مدنظر داشته باشید که در خصوص استفاده از کرم‌های ضدآفتاب خصاصت به خرج ندهید، یعنی به مقدار مناسب بر روی پوست خود بمالید و تقریباً هر سه ساعت کرم را تجدید کنید.

۲.سیگار نکشید

متأسفانه سسیگارکشیدن در بین جوانان بسیار شایع شده است. دختر و پسر هم ندارد. جوان‌های که الان در سن کم اقدام به کشیدن سیگار آن هم به‌صورت افراطی می‌کنند، نباید انتظارداشتن پوست سالم در دوران میان‌سالی و پیری را داشته باشند. بی شک سیگار بر روی کیفیت و ظاهر پوست افراد تاثیرگذار است. سیگار مانع از رسیدن مواد مغذی و اکسیژن لازم به پوست می‌شود. از طرفی سیگارکشیدن به سطح کلاژن و آلاستین پوست هم ضربه می‌زند. بهترین جواب به سؤال چگونه پوست سالم داشته باشیم این است که سیگارکشیدن را ترک کنید.

۳.قدر پوست خود را بدانید

بعضی کارهای روزانه در صورت انجام دادن غلط ممکن است به پوست ضربه بزنند، مانند حمام‌کردن و... . در ادامه هر یک از این موارد را به صورت کامل‌تری با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

  • زمان حمام را محدود کنید

بیش از حد ماندن در حمام و استفاده از آب داغ به مدت زیاد باعث آسیب رساندن به پوست می‌شود. زمان استحمام خود را کم کنید و از آب ولرم به‌جای آب داغ استفاده کنید. داشتن پوست سالم با رعایت همین موارد ساده امکان پذیر است پس سعی کنید لوازم آرایشی و بهداشتی اصل رو از ساتی های معتبر مانند آیلاشاپ یا خانومی تهیه نمایید.

  • انتخاب صابون مناسب

بعضی از صابون‌های موجود در بازار به‌سلامت پوست آسیب می‌رسانند. از صابون‌های ملایم برای شستشو پوست خود استفاده کنید.

  • استفاده از مرطوب‌کننده

اگر پوست خشکی دارید یا اینکه بعد از حمام پوست شما خشک می‌شود حتماً از مرطوب‌کننده و آب‌رسان‌های مناسب و باکیفیت استفاده کنید. توصیه ما به شما استفاده از مرطوب‌کننده‌هایی است که SPF بالاتری داشته باشند. با رعایت همین موارد به‌ظاهر ساده و کوچک می‌توانید جواب سوال خود یعنی چگونه پوست سالم داشته باشیم،برسید.

۴.رژیم غذایی سالم داشته باشید

این مورد را هم دست‌کم نگیرید. رژیم غذایی مناسب ازیک‌طرف به شما حس شادی و سرزندگی می‌دهد و از طرفی به داشتن پوست سالم کمک می‌کند. استفاده مناسب و به‌اندازه غلات، سبزی‌ها، میوه و پروتئین‌های بدون چربی را مدنظر خود داشته باشید. نتایج بعضی از تحقیقات نیز نشان می‌دهد افرادی که از رژیم غذایی مناسبی دارند، پوست آنها نسبت به سایر افراد جامعه از شفافیت بیشتری برخوردار است. نوشیدن آب را نیز فراموش نکنید. نوشیدن آب زیاد به هیدراته نگه‌داشتن پوست شما کمک زیادی می‌کند و از خشکی احتمالی پوست جلوگیری می کند.

۵.از استرس دور بمانید

استرس قاتل پوست است. داشتن استرس زیاد و عدم کنترل آن می‌تواند باعث بروز مشکلات روانی و پوستی زیادی شود. استرس می‌تواند پوست شما را حساس کند و باعث بروز انواع آکنه‌ها و مشکلات پوستی دیگر شود. داشتن پوست سالم بدون مدیریت استرس عملاً امکان‌پذیر نمی‌باشد. اگر فردی استرسی هستید یا شغل شما به‌گونه‌ای است که استرس یکی از ویژگی‌های آن است بهتر است به دنبال روش‌هایی برای درمان و مدیریت استرس بگردید. توصیه‌ها ما به شما برای داشتن پوست سالم و کنترل استرس این است که به‌اندازه کافی بخوابید، فهرست کارهایی که قرار است فردا انجام دهید را داشته باشید و از کار خود تا جایی که می‌توانید لذت ببرید. اگر شما تنها همین سه مورد را رعایت کنید، نتایج بسیار شگفت‌انگیزی را تجربه خواهید کرد.

نتیجه‌گیری

پاسخ به سوال چگونه پوست سالم داشته باشیم؟ کار سختی نیست. داشتن پوست سالم بسته به موارد و شرایط بسیار زیادی است. مواردی که شاید اصلاً به آنها فکر هم نمی‌کنید. به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرارگرفتن یکی از این موارد است. مورد بعدی عدم استعمال دخانیات است. سیگارکشیدن برخلاف باور عمومی می‌توانید در آینده اثرات منفی بر پوست شما داشته باشد. رعایت روتین پوست مناسب مثل استحمام با آب ولرم و به مدت معقول، استفاده از صابون‌هایی با درجه سختی کمتر از همین موارد است. رژیم غذایی مناسب و دورماندن از استرس نیز عوامل تأثیرگذار در داشتن پوست سالم هستند. امیدواریم این مطالب باعث شوند تا لذت داشتن پوست سالم و شفاف را تجربه کنید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج