محتوای فیک تبلیغ صداوسیما مردم را ذله کرد
رضا صائمی، منتقد سینما، در یادداشتی به محتوای تبلیغات صداوسیما اشاره کرد و به انتقاد از پخش تصاویری غیرواقعی از زندگی مردم در این تبلیغات پرداخت. او تأکید کرد که چنین نمایشهایی، تصویری فیک و دور از واقعیت از جامعه ارائه میدهند و مخاطب را با ذهنیتی غلط درباره زندگی روزمره مردم مواجه میکنند.
برترینها: رضا صائمی، منتقد سینما، در یادداشتی به محتوای تبلیغات صداوسیما اشاره کرد و به انتقاد از پخش تصاویری غیرواقعی از زندگی مردم در این تبلیغات پرداخت. او تأکید کرد که چنین نمایشهایی، تصویری فیک و دور از واقعیت از جامعه ارائه میدهند و مخاطب را با ذهنیتی غلط درباره زندگی روزمره مردم مواجه میکنند.
رضا صائمی نوشت: تخیلیترین قاب تلویزیون، تبلیغات بازرگانی آن است....تصویری شیک اما فیک از واقعیت زندگی و زندگی واقعی...نه حتی رئالیسم جادویی که رئالیسم جعلی است....شادی دروغین نهفته در فضا و کاراکترهای آن، متهوع است....تجملی و تحمیلی که تماشایش تحملی طولانی میخواهد...از لبخندهای تصنعی تا گفتگوهای تقلبی که میخواهد یک خوشبختی جعلی را به مخاطب القا کند....خانههای شکیل و خانوادههای شیکی که با خرید یک پیفپاف، شاد میشوند و با خوردن چیبس و پفک، گویی جهان را فتح کردهاند....به همان اندازه که فقر در جامعه بیداد میکند، فخر این آگهیها بیشتر امتداد مییابد....
احساس رضایت و خوشبختی آدمها در این تیزرها چنان مصنوعی و مضحک است که به کمدی ناخواسته تبدیل میشود....طرف چنان از خرید در شهر فرش خوشحال است که انگار به اوج عرش رسیده....یک شوینده، تمام غمهای خریدار را میشوید و میبرد....یک لباسشویی کافیست که لباس سعادت به تن ادم کند....و یک یخچال، برای تبدیل شدن به فردی خوشحال کافیست....وای از خوشبختی خانوادههایی که پشت میز غذا نشستهاند....خندان، خرم، خوشحال...کافیست غذایی که با فلان روغن سرخکردنی پخت شده بر سر سفره بیاید تا یک خانواده خوشبخت ایرانی دور میز شکل بگیرد....یک شامپو، یک شامپو ساده کافیست تا آدمهای تیزرها تا ته خوشبختی را حس کنند....اینجا، در جهان پیامهای بازرگانی، ایران جای دیگریست....جغرافیا و جامعهای دیگر.....اینجا همه چی آرومه، همه هم خوشبختند....تیزرهای تبلیغاتی، دروغترین قاب تلویزیون است...رسانهای که هم آگاهی کاذب تولید میکند و هم آگهی کذاب!....
نظر کاربران
باعث بانی آن جبلی باید برود
داداش جوش نزن کسی تلویزیون ایران را نمیبیند
هرثانیه تبلیغ میلیونها تومن . تصویر جعلی از زندگی مردم .
تلوزیون تنها برنامهء به درد بخورش برفک است
از صدا و سیمای میلی بیشتر از این انتظار دارید خاموش باشه آرامش میده
از کوزه همان برون تراود که در اوست .
واقعا آدم دچار ناراحتی عصبی میشه با این نوع تبلیغات بی مزه و بی محتوای و بی نمک اما عوضش میلیاری ازین تبلیغات پول میگیره و باز از کمبود بودجه می نالند .
تبلیغ نیست ضد تبلیغ است .صدا و سیما نیست ضد صدا و سیماست .
ما که ندیدیم ، نمیبینیم و نخواهیم دید . مهم نیست !
از یخچال فقط یک پارچ آب یک غالب پنیر مانده است بهتر است از برق بکشیم حداقل ثوابی در حق دولت کرده باشیم به عنوان شهروند کم مصرف
حرف حق گفتید