بازنشستگان تامین اجتماعی: افزایش حقوق ناقص اجرا شد
جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی با ثبت پویشی از روند پرداختهای جدید انتقاد و اعلام کردند که «افزایش حقوق مصوب بهصورت کامل اجرا نشده و با وجود وعدهٔ افزایش و همسانسازی، مبالغ واریزی کمتر از انتظار بوده است».
خبرگزاری فارس: جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی با ثبت پویشی از روند پرداختهای جدید انتقاد و اعلام کردند که «افزایش حقوق مصوب بهصورت کامل اجرا نشده و با وجود وعدهٔ افزایش و همسانسازی، مبالغ واریزی کمتر از انتظار بوده است»؛ موضوعی که به گفته آنان نیازمند شفافسازی فوری از سوی مسئولان است.

در متن این پویش آمده: براساس اعلام اولیهٔ مسئولان، مقرر شده بود حقوق بازنشستگان و مستمریبگیران با حداقل ۶۰ درصد افزایش سالانه مصوب پرداخت شود. همچنین اجرای مرحلهٔ سوم طرح همسانسازی هم در دستور کار قرار داشت که میتوانست منجر به افزایش حدود ۳۰ درصدی حقوقها شود.
اما پساز گذشت حدود ۳ ماه از سال و پرداخت حقوقها بر مبنای پارسال، واریزیهای جدید انجام شده که براساس گزارشها، میزان افزایش اعمالشده در برخی موارد حداکثر حدود ۴۵ درصد بوده و با ارقام اعلامشدهٔ اولیه همخوانی کامل ندارد.
نظر کاربران
همه بازنشستگان و مستمری بگیران اعتراض دارنند همیشه حقضون داده نشده و بهشون اجحاف شده
به ما بازنشستگان دولت صندوق کشوری ، 20 درصد اضافه کردن که مثل گوشت سگ جلومون پرت کردن.
پرداختهای تامین اجتماعی همیشه دو تا سه برابر صندوق کشوری بوده
پاسخ ها
با مدرک و قانون از حق خودت دفاع کن نه این که بقیه رو بزاری زیر پا که خودت بری بالا
طبق اعلام تامین اجتماعی ۷۵ درصد بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی حداقل بگیرن یعنی زیر ۲۲ میلیون ،،،حقوق من ومادرم ۲۱ میلیون بودالان با متناسب سازی شده ۲۸ میلیون که ۳ میلیون برای حق عائله مندی و۷۱۶ هزار تومان کم کردن شده ۲۵ میلیون، مرحوم پدرم ۲۸ سال بیمه پرداخت کرده بود
بیا حقوقمونو عوض کنیم
با سلام ترو بخدا به آقای سالاری بگید شما قسط کرایه خونه بدهی به مغازه دار هزینه درمان ودارو و معيشت نداری امروز اول تیر است ما هنوز حقوق نگرفتیم تاخیر در پرداخت و جرایم قسط ما را شما پرداخت میکنید واقعا براتون آرزوی صبوری بیشتر دارم آقای رئیس
باسلام. افزایش حقوق ،فقط به بند اول حکم (یعنی به مبلغ پایه حقوق)اضافه شده،وسایراحکام ،یعنی حق مسکن،حق اولاد،حق همسر ،وسایر بندهای حکم ،هیچ درصدی اضافه نشده است.وبااین تورم ۴۰۰ درصدی،اجاره مسکن،هزینه ایاب ذهاب،وغیره ،با فریب بازنشستگان ،که گفته میشود ۶۰ درصد افزایش بوده،که این فریبکاری فقط توهین به شعور بازنشستگان میباشد.
حقوق خرداد ماه ۱۴۰۵بعدازمدتهاواریزشد،ولی با مبلغی که بایدواریزبشودتفاوت داشت وعملامبلغ ۴۰۰۰۰۰۰تومان کمترازمبلغی که ذکرشده بودوضمنا مبلغی بابت متناسب سازی واریز نشده خواهشاً به اعتراض بنده رسیدگی شود خیلی گرفتاری دارم
امروز یکم تیر و پایان وقت اداری حقوق بازنشستگی حروف ن وم واریز نشده
بازماندگان تامین اجتماعی،حق عائله مندی و ۷۱۶ هزارتومان برخلاف قانون قطع شده ،به دیوان عدالت اداری شکایت کنید این مزایا ،مکتسبه محسوب میشن یعنی مدتی طولانی پرداخت شدن وجز حقوق بازماندگان محسوب میشه، تامین اجتماعی از بی اطلاع بازماندگان سواستفاده کرده ومزایا رو برخلاف قانون تامین اجتماعی قطع کرده، فقط کافیه به دیوان عدالت اداری شکایت کنید دوباره حق عائله مندی و۷۱۶ برقرار میشه
این مسولین هیچ خدمتی به مردم نکردن و نمیکنن و ظلم بزرگی در حق بازنشستگان تامین اجتماعی میکنن ، خدا ازشون نگذره
اصلا درک نمی کنید ماچطور زندگی می کنیم ایثار گری دارم مستاجر م حقوقم به اندازه اجاره است ازدزفول
من ۳روز در پرداخت بیمه تاخیر داشتم جریمه ازم گرفتن.
حالا سه ماه خودشون تاخیر دارن.....
قرار بود مستمری تامین اجتماعی غیر حداقل بگیر ۴۵ درصد بعلاوه مبلغ ثابت یک ملیون و پانصد هزار تومان اضافه شود. اما فقط ۲۵ درصد اضافه شده. اونم با تاخیر. معوقات فروردین و اردیبهشت هم که معلوم نیست کی پرداخت بشه
خدا نگذره ازتون.
بعد سه ماه با کلی وعده و منت وضع پرداختی ها اصلا مشخص نیست و فیش حقوقی هم قابل رویت نیست تا کسی سر درنیاره چی به چیه
سلام ما که مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم بااین تورم حقوق ها مثل سالهای قبل به حقوق اضافه کردند مسولین به فکر مردم نیستن با این گرونی