اظهارات صریح عراقچی درخصوص مدیریت تنگه هرمز
وزیر امور خارجه با اشاره به یادداشت تفاهم مربوط به تنگه هرمز، تأکید کرد این گذرگاه طبق ترتیبات تعیینشده و تحت مدیریت ایران و در بازه زمانی ۳۰ روزه پس از رفع موانع، به شرایط پیش از جنگ بازخواهد گشت.
هممیهن: وزیر امور خارجه با اشاره به یادداشت تفاهم مربوط به تنگه هرمز، تأکید کرد این گذرگاه طبق ترتیبات تعیینشده و تحت مدیریت ایران و در بازه زمانی ۳۰ روزه پس از رفع موانع، به شرایط پیش از جنگ بازخواهد گشت.

«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه که صبح امروز یکشنبه ۷ تیرماه، وارد بغداد پایتخت عراق شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت پس از دیدار با فواد حسین، وزیر خارجه کشور میزبان در نشست خبری به همراه وی حاضر شد.
وزیر امور خارجه درباره یادداشت تفاهم مربوط به تنگه هرمز اعلام کرد:
بر اساس یادداشت تفاهم تنگه هرمز تحت مدیریتی که ایران اتخاذ خواهد کرد ظرف مدت ۳۰ روز و بعد از رفع موانع توسط جمهوری اسلامی ایران به ظرفیت قبل از جنگ خودش برمیگردد.
این ترتیبات در حال اجرا است و مسئولیت این ترتیبات با جمهوری اسلامی ایران است و هیچ نهاد دیگری یا کشور دیگری در این خصوص مسئولیتی ندارد.
بر اساس یادداشت تفاهمی که بین ایران و آمریکا امضا شده هرگونه دخالت در این امر و هرگونه تلاش برای اتخاذ ترتیبات جدید یا جداگانه نسبت به آنچه که توسط جمهوری اسلامی ایران در جریان هست تنها منجر به پیچیدهتر شدن اوضاع و تأخیر در بازگشایی تنگه هرمز خواهد شد و ضریب تنش را بالا خواهد برد.
از همه طرفها درخواست میکنم که در موضوع مدیریت تنگه هرمز و ترتیباتی که برای بازگشایی تنگه هرمز از سوی جمهوری اسلامی ایران اتخاذ میشود دخالت نکنند، به یادداشت تفاهم امضا شده پایبند باشند و اجازه ندهند که این یادداشت تفاهم از مسیر خودش خارج شود.

ارسال نظر