جاباما
۱۰۵۴۰۳۰
۵ نظر
۶۴۶۳
۵ نظر
۶۴۶۳
پ

۱۰ نکته برای داشتن کاپ کیک‌های خوشمزه‌تر!

مثل هر دسر و شیرینی دیگر، کاپ کیک هم نکات خاصی برای خوشمزه‌تر شدن دارد؛ بنابراین قبل از آن که بخواهید این کیک‌های فنجانی کوچک را بپزید، بهتر است به این نکات توجه کنید تا کیک خوشمزه‌تری داشته باشید.

وب‌سایت کاغذرنگی - محمدامین مظاهری: کاپ کیک مانند دسر شارلوت یا کیک ردولوت نحوه پخت دشواری ندارد. به همین دلیل شما می‌توانید آن را به سرعت و آسانی تهیه کنید. طرز تهیه آسان کاپ کیک و تزیین ساده‌تر آن کنار بافت خوب و طعم عالی باعث شده کاپ کیک به یکی از بهترین دسر‌ها برای مهمانی‌ها تبدیل شود. اما مثل هر دسر و شیرینی دیگر، کاپ کیک هم نکات خاصی برای خوشمزه‌تر شدن دارد؛ بنابراین قبل از آن که بخواهید این کیک‌های فنجانی کوچک را بپزید، بهتر است به این نکات توجه کنید تا کیک خوشمزه‌تری داشته باشید. برای آشنایی با این نکات با ما همراه باشید.

۱۰ نکته برای داشتن کاپ کیک‌های خوشمزه‌تر!

اگر دست‌کم چند مورد از این نکات را برای پخت کاپ کیک رعایت کنید، کیک‌های فنجانی بهتری خواهید داشت.

۱. به مقدار دقیق مواد اولیه در دستورالعمل توجه کنید

هنگام درست کردن کاپ کیک باید طبق دستور عملی که گفته شده عمل کنید. اینکه بخواهید از هر خوراکی و ماده‌ای که در خانه دارید، برای پخت کاپ کیک استفاده کنید، اشتباه است. برای مثال اینکه به جای سفیده تخم‌مرغ از تخم‌مرغ کامل استفاده کنید، شکر را کمتر بریزید و به جای بکینگ پودر از جوش شیرین استفاده کنید، هریک اشتباهاتی هستند که معمولا خیلی از افراد آن‌ها را انجام می‌دهند. این کار باعث می‌شود کاپ کیک بافت خوبی نداشته باشد و وقت و پول شما هم به هدر رود. بهتر است چند مرتبه اول را کاملا طبق دستورالعمل پیش بروید، پس از مدتی که به خوبی با نحوه پخت آشنا شدید، می‌توانید به تناسب ذائقه خود تغییراتی هم در طرز تهیه آن ایجاد کنید.

۲. تاثیر دمای اتاق را روی مواد اولیه دست‌کم نگیرید

۱۰ نکته برای داشتن کاپ کیک‌های خوشمزه‌تر!

اگر در دستورالعمل گفته می‌شود مواد موردنیاز را در یک دمای خاص نگه دارید، به این موارد هم توجه ویژه‌ای داشته باشید. چرا که ممکن است در دمایی دیگر مواد اولیه خراب شوند، بافت دیگری پیدا کنند و آن حالت اصلی و اولیه خود را از دست بدهند. برای مثال اگر کره باید در دمای محیط باشد، آن را در یخچال قرار ندهید. هریک از این موارد روی نتیجه نهایی کیک فنجانی اثر خاص خود را دارند.

۳. مواد کاپ کیک را به اندازه کافی با هم ترکیب کنید

طبق دستورالعملی که گفته شده، مواد را هم بزنید. به ویژه زمانی که می‌خواهید مواد خشک را با هم مخلوط کنید، به یکدست شدن مواد توجه کافی داشته باشید. همچنین اگر مواد را بیش از اندازه یا کمتر از آنچه گفته شده با هم مخلوط کنید، بافت نهایی کاپ کیک نامطلوب خواهد شد.

۴. از قالب‌های باکیفیت استفاده کنید

۱۰ نکته برای داشتن کاپ کیک‌های خوشمزه‌تر!

اگر سعی کنید قالب کاغذی با کیفیت برای کاپ کیک تهیه کنید، دیگر نیازی نیس کف ظرف‌ها را چرب کنید یا آرد بریزید. در نتیجه کیک‌ها چرب و روغنی نخواهند بود. پس پیشنهاد می‌کنیم تا حد امکان و بودجه خود قالب‌های باکیفیت را انتخاب کنید تا کیک‌های بهتری داشته باشید.

۵. قالب‌ها را بیش از حد پر نکنید

فراموش نکنید ماده خام کیک حجم کمی دارد، اما زمانی که کیک بپزد، پف کرده و بالا می‌آید؛ بنابراین هیچ وقت قالب کیک‌ها را به طور کامل پر نکنید. پر کردن بیش از حد قالب‌های کیک باعث می‌شود:

  • کاپ کیک زیادی بالا بیاید و کیک‌ها به دلیل کوچک بودن ظرف کیک خمیر شوند.
  • شاید مایه کیک از لبه‌های قالب سرازیر شده و باعث کثیفی و ناپختگی کیک شود.
  • با سرازیر شدن مایه کیک، در نهایت کیک فنجانی شکل زیبای قارچی خود را از دست می‌دهد.

در عوض برای اینکه کاپ کیک‌های خوش‌طعم و زیبایی داشته باشید، باید موارد زیر را انجام دهید:

  • به جای پر کردن همه قالب‌ها، حداکثر ۳/۲ قالب را پر کنید.
  • وقتی خمیر رقیقی دارید، از کاسه‌ای استفاده کنید که لبه داشته باشد تا به راحتی بتوانید آن را در قالب کاغذی بریزید.
  • در صورتی که خمیر کیک غلیظ است، آن را با قاشق غذاخوری داخل قالب بریزید.

۱۰ نکته برای داشتن کاپ کیک‌های خوشمزه‌تر!

۶. دما و زمان فر را به درستی تنظیم کنید

شما باید طبق دستورالعمل تهیه کیک، دمای فر را کم یا زیاد کنید. همچنین پس از تنظیم دمای کیک، باید درست به اندازه زمان گفته شده کیک‌های فنجانی را در فر قرار دهید تا پخته شود. در غیر این صورت باعث می‌شود کیک شما خشک، خام یا سفت شود. همه این احتمال‌ها هم می‌توانند باعث خرابی بافت و طعم کیک شوند.

۷. کاپ‌کیک‌ها را در یک نوبت نپزید

۱۰ نکته برای داشتن کاپ کیک‌های خوشمزه‌تر!

در صورتی که تعداد کاپ کیک‌ها زیاد است، آن‌ها را در دو قفسه داخل فر نگذارید. در عوض بهتر است هر سینی کیک را به صورت جداگانه بپزید. این کار باعث می‌شود کیک شما بهتر پخته شود و هوای گرم داخل فر به خوبی به همه کیک‌ها برسد.

۸. حین پخت، کاپ کیک‌ها را بررسی کنید

در مدتی که کیک در حال پختن است، باید به طور مرتب آن را چک کنید تا از پخته شدن آن مطمئن شوید. برای این کار چند روش وجود دارد.

در روش اول خلال دندان را داخل کیک فرو کنید، بچرخانید و بیرون آورید. اگر خلال دندان تمیز ماند و کیک به آن نچسبیده بود، یعنی پخته شده است. در غیر این صورت به زمان پخت بیش‌تری نیاز دارد. در روش دوم باید انگشت خود را روی کیک فشار دهید. اگر جای انگشت شما روی کیک نماند و کیک به سادگی به حالت اولیه خود برگشت، یعنی کیک پخته شده است، ولی اگر جای انگشت شما روی کیک ماند، باید بگذارید تا کیک بیش‌تر در فر باقی بماند.

۹. اجازه دهید کاپ کیک‌ها خنک شوند

۱۰ نکته برای داشتن کاپ کیک‌های خوشمزه‌تر!

وقتی که کیک‌های فنجانی پخته شدند، آن‌ها را حدود ۳۰ دقیقه در جای خشک و خنک قرار دهید تا خنک شوند. پس از آن می‌توانید روی کیک‌ها را با میوه، خامه، چیپس شکلات، آبنبات و… تزیین کنید.

۱۰. کیک‌ها را در یخچال قرار دهید

وقتی که کیک‌ها را تزیین کردید، آن‌ها را به مدت ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا حسابی جا بیفتند. همچنین پیش از آن که کیک را سرو کنید، بگذارید تا ۲۰ دقیقه بیرون از یخچال باشد. این امر موجب می‌شود که کیک شما خوشمزه‌تر شود.

هریک از این موارد می‌توانند طعم بهتری برای کیک شما داشته باشند. کافی است کمی حوصله به خرح دهید. اگر شما هم راهکار دیگری برای پخت بهتر و سرو کاپ کیک سراغ دارید، می‌توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عکس شماره 4 رو سریع اگه بالا پایین کنید طرحش سه بعدی میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره

    • بدون نام

      کاپ کیک رو میشه توی توستر هن درست کرد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله من توی توستر انواع شیرینی کیک و نان درست کردم همه عالی در اومد

    • مهدیه حیاتی

      این کاپ کیک های خوش مزه بسیار دلچسب هستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج