جاباما
۱۲۶۰۱۵۷
۷۷۵۳
۷۷۵۳
پ

بشقاب ویژه برای مخالفان سرسخت گوشت و مرغ!

این غذا هدیه ویژه ما به گیاه‌خواران است که قطعا از خوردن آن لذت خواهید برد.

فرارو: خوراک‌ها غذا‌های متنوعی هستند که با انواع مواد غذایی مثل گوشت، مرغ، سبزیجات و روش‌های طبخ گوناگون تهیه می‌شوند و در سفره غذای ایرانی‌ها جایگاه خود را دارند.

خوراک بادمجان و قارچ یکی از انواع خوراک‌های گیاهی است که با موادی مانند قارچ، بادمجان، فلفل سبز و پیاز تهیه می‌شود. این خوراک از این جهت که گوشت و یا مرغ ندارد، برای گیاه خواران و کسانی که منع مصرف گوشت دارند، یک غذای مناسب و سرشار از پروتئین گیاهی است.

بشقاب ویژه برای مخالفان سرسخت گوشت و مرغ!

خوراک بادمجان و قارچ دستور تهیه بسیار آسانی دارد و پخت آن نیاز به صرف زمان زیادی ندارد. شما می‌توانید این خوراک خوشمزه را با نان و یا همراه با کته میل کنید.

مواد لازم برای تهیه خوراک قارچ و بادمجان

  • بادمجان: ۲ عدد
  • قارچ: ۴۰۰ گرم
  • فلفل سبز: ۲ عدد
  • سیر: ۲ حبه
  • پیاز: ۱ عدد
  • روغن: به میزان لازم
  • نمک و زردچوبه: به میزان لازم
  • فلفل سیاه و پودر پاپریکا: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

بشقاب ویژه برای مخالفان سرسخت گوشت و مرغ!

۱ ـ نکات مربوط به بادمجان

بادمجان از سبزیجات مورد علاقه ما ایرانی‌هاست که در بسیاری از غذا‌ها از آن استفاده می‌کنیم. شاید برایتان جالب باشد بدانید که بادمجان سرشار از ویتامین، کلسیم، فسفر، فیبر، پتاسیم، ضد سرطان است و برای قلب هم بسیار مفید است. هنگام خرید بادمجان سعی کنید از بادمجان‌های چین اول استفاده کنید؛ چون بادمجان‌های چین دوم و سوم معمولاً پر تخم و تلخ هستند. همچنین موقع خرید بادمجان حتماً بادمجان‌های براق، کشیده و سنگین را انتخاب کنید. حواستان باشد که بادمجان زخمی نباشد. هنگام خرید بادمجان توجه کنید که کلاهک بادمجان هرچه کشیده‌تر باشد، نشان از شیرین بودن آن است.

۲ ـ نکات مربوط به قارچ

بشقاب ویژه برای مخالفان سرسخت گوشت و مرغ!

قارچ طبع گرمی دارد و سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آمینو اسید، فیبر، مس، آهن، آنتی اکسیدان، آمینو اسید و... است؛ همچنین در پیش‌گیری از سرطان سینه و پروستات موثر است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. هنگام خرید قارچ به این نکته توجه داشته باشید که قارچ تازه حتماً نباید سفید و شفاف باشد. یکی از راه‌های تشخیص قارچ سالم این است که قارچ باید تا حدودی سنگین باشد. اگر قارچ سبک و توخالی باشد، سالم نیست. کلاهک قارچ سالم نباید شکاف داشته باشد؛ همچنین بهتر است قارچ‌هایی را که روی پوست آن‌ها لکه قهوه‌ای دارند، خریداری نکنید و اگر خریداری کردید، حتماً به صورت پخته آن را مصرف کنید. برای تهیه خوراک قارچ خامه‌ای بهتر است از قارچ‌های ریز و دکمه‌ای استفاده کنید و قارچ را به صورت درسته داخل خوراک بریزید.

۳ ـ نکات مربوط به فلفل سبز

بشقاب ویژه برای مخالفان سرسخت گوشت و مرغ!

فلفل سبز سرشار از مواد مغذی و ویتامین c است که در تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از گرفتگی رگ‌های قلب، کنترل دیابت، پاک‌سازی ریه و افزایش اشتها نقش مهمی دارد. فلفل هالوپینو یکی از خوشمزه‌ترین انواع فلفل سبز است که طعم تند و طبع گرمی دارد و برای تهیه انواع ترشی و غذا گزینه بسیار مناسبی است. برای تهیه خوراک بادمجان و قارچ می‌توانید از هر نوع فلفل تند یا شیرین که مطابق ذائقه شما باشد، استفاده کنید.

طرز تهیه خوراک بادمجان و قارچ

بشقاب ویژه برای مخالفان سرسخت گوشت و مرغ!

۱ ـ ابتدا بادمجان‌ها را پوست کنید؛ سپس به صورت مکعبی خرد کنید. بادمجان‌های خرد شده را به مدت ۱۵ دقیقه داخل آب و نمک بریزید تا بماند؛ سپس آبکش کنید. بعد از اینکه آب اضافی بادمجان کشیده شد، کمی روغن داخل ماهی تابه بریزید و روی اجاق گاز بگذارید تا داغ شود. بادمجان‌ها را داخل روغن سرخ کنید؛ سپس روی دستمال بگذارید تا روغن اضافی بادمجان گرفته شود.

۲ ـ پیاز را خرد کنید و داخل ماهی تابه بریزید تا نرم و سبک شود؛ سپس کمی زردچوبه روی پیاز بریزید. حالا سیر خرد شده را اضافه کنید. سی ثانیه بعد فلفل سبز خرد شده را به سیر و پیاز اضافه کنید و اجازه بدهید کمی تفت بخورد.

۳ ـ قارچ‌ها را بعد از اینکه شستید و خرد کردید، داخل ماهی تابه بریزید؛ سپس نمک، فلفل سیاه و پودر پاپریکا را اضافه کنید. اجازه بدهید آب قارچ کشیده شود، بعد بادمجان سرخ شده را به ماهی تابه اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید. حالا اجاق گاز را خاموش کنید و خوارک آماده را داخل ظرف سرو بکشید. خوراک خوشمزه شما در این مرحله آماده است، نوش جان.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج