adexo3
۱۷۵۴۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

دستور آشپزی: استيك پروانه‌اي با قارچ

استيك پروانه‌اي از يك برش ساده گوشت استيكي تشكيل شده است كه به صورت افقي توسط يك چاقوي تيز آن را برش زده و به هر طرف باز مي‌‌كنيد مانند بال‌هاي پروانه مي‌‌شود. يك ماهي‌تابه گريل را روي حرارت زياد گاز قرار دهيد. قارچ‌ها را شسته و با يك كارد لبه‌هاي ناصاف و پايه قارچ را برش بزنيد تا سطح كاملا صافي پيدا كند.

دستور آشپزی: استيك پروانه‌اي با قارچ

استيك پروانه‌اي از يك برش ساده گوشت استيكي تشكيل شده است كه به صورت افقي توسط يك چاقوي تيز آن را برش زده و به هر طرف باز مي‌‌كنيد مانند بال‌هاي پروانه مي‌‌شود.

دستور آشپزی: استيك پروانه‌اي با قارچ

مواد لازم
  • فيله استيك: 200×2 گرم
  • قارچ: 2 عدد بزرگ
  • رزماري خشك: به ميزان لازم
براي سرو
  • نان سياباتا: يك عدد
  • روغن زيتون: به ميزان لازم
  • آبليموي تازه: يك‌دوم
  • سس خردل:به ميزان لازم
  • شاهي: چندبرگ (براي تزئين)


ادويه
  • روغن زيتون
  • نمك دريايي
  • فلفل سياه


برای شروع

يك ماهي‌تابه گريل را روي حرارت زياد گاز قرار دهيد.
قارچ‌ها را شسته و با يك كارد لبه‌هاي ناصاف و پايه قارچ را برش بزنيد تا سطح كاملا صافي پيدا كند و بعد آن را درون ماهي‌تابه قرار دهيد و با دست روي قارچ‌ها را فشار دهيد تا كاملا با حرارت داخل تابه شكل گرفته و پخته شود. قارچ‌ها را پشت‌و‌رو كنيد تا نسوزد. هنگامي كه از پخت آن مطمئن شديد آن را در يك ظرف جداگانه قرار دهيد.

استيك ۴دقيقه‌اي

با يك دستمال آشپزخانه روي استيك ضربه بزنيد تا كاملا آب گوشت‌ جذب دستمال شود. فيله استيك را روي يك تخته چوبي قرار داده و پروانه‌اي كنيد؛ با يك كارد تيز آشپزي آن را از قسمت انتها برش بزنيد تا قرينه هم باشند، مانند باز كردن كتاب آن را باز كرده، روي تخته را با يك دستمال پاك كرده و رزماري خشك شده را همراه با نمك و فلفل بريزيد و با دست آن را كمي مخلوط كنيد. فيله استيك را روي ادويه‌ها بغلتانيد (از بالا تا پايين) و (از چپ به راست) تا كاملا به خرد گوشت رود. كمي روغن زيتون روي دوطرف استيك بريزيد. درهمان ماهي‌تابه گريل كه قارچ‌ها را درست كرديم استيك‌ها را به آرامي درون آن بخوابانيد، اگر مي‌خواهيد استيك شما نيم‌پز شود ۴دقيقه براي پخت آن كافي است. هر يك دقيقه بايد استيك‌ها را به سمت ديگري برگردانيد تا پخت آن به صورت يكسان انجام شود.

پيشنهاد

(مي‌توانيد يك قابلمه كه درون آن با آب پر شده باشد را روي نان گذاشته تا نان‌ها باريك‌تر شود مانند تصوير روبه‌رو) بعد از ۴دقيقه استيك‌ها را درون بشقاب چيده و نان سياباتا را با زاويه برش دهيد و درون گريل بگذاريد تا نان‌ها هم مانند استيك و قارچ خط‌دار شوند. براي هر طرف نان به مدت يك دقيقه كافي است. قارچ‌ را كنار استيك چيده و روي آن را روغن زيتون و آبليمو را همراه با كمي نمك و فلفل بريزيد. نان سياباتا را كنار استيك‌ها گذاشته و روي آن را همراه با كمي شاهي تزئين كنيد. براي سرو كردن كنار غذا سس خردل بگذاريد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج