اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۰۶۸۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اين غذا را درست كنيد

پاى گوشت لقمه‌اى

قالب مافین را چرب کنید. خميرهاي بزرگ‌تر را با دقت در قالب پاي جا دهيد و داخل آن را با مايه گوشت پر كنيد. لب‌ خميرها را به كمك انگشت كمي مرطوب كرده..

پاى گوشت لقمه‌اى

پاى گوشت لقمه‌اى

برترین ها:

مواد لازم: خمير پاى
  • براي ۱۲‌پاي
  • آرد سفيد: ۲۷۵ گرم
  • نمك: يك قاشق چاي‌خوري
  • كره: ۱۵۰ گرم
  • آب يخ: ۵ قاشق غذاخوري
مواد لازم براى مايه داخل پاى:
  • براي 12‌پاي
  • روغن مايع: 2 قاشق غذاخوري
  • پياز متوسط: يك عدد ساطوري
  • سير: يك حبه رنده شده
  • گوشت گوساله چرخ‌كرده: 400 گرم
  • هويج بزرگ: يك عدد رنده شده
  • رب گوجه‌فرنگي: 2 قاشق غذاخوري
  • نمك و فلفل: به ميزان لازم
  • تخم‌مرغ: يك عدد
روش تهيه خمير پاي:

1-آرد و نمك را در يك كاسه مخلوط كنيد. كره بايد حتما سرد باشد؛ با چاقو آن را به قطعات كوچك خرد كرده و به آرد اضافه كنيد.

2- با كمك نوك انگشت آرد و كره را مخلوط كنيد تا آرد به صورت خرده نان ريز درآيد. دليل استفاده از نوك انگشتان آن است كه خمير پاي نبايد هنگام تهيه گرم شود به همين دليل اين كار را بايد به سرعت انجام داد. همچنين استفاده از غذاساز هم براي تهيه خمير توصيه مي‌شود.

3-يك ليوان آب سرد كه چند قالب يخ در آن است را كنار دست‌تان بگذاريد و به تدريج آب سرد را با قاشق به آرد اضافه كرده و مخلوط كنيد تا به شكل خمير درآيد. ممكن است بسته به نوع آرد با مقدار كمتر يا بيشتري خمير شما شكل بگيرد. دقت كنيد هنگامي كه به خمير نرم و يكدستي رسيديد ديگر آب اضافه نكنيد.

4-پس از اين‌كه خمير شكل گرفت و مطمئن شديد كه آنقدر نرم شده كه هنگام باز شدن ترك نمي‌خورد، آن را به شكل توپ درآورده، در كيسه فريزر پيچيده و نيم ساعت در يخچال بگذاريد. معمولا پس از 2،‌ 3 بار خمير درست كردن، روش تهيه خمير دست‌تان مي‌آيد.

روش تهيه:

1- روغن را در يك تابه روي شعله متوسط داغ كرده و پياز و سير را 3 دقيقه تفت دهيد تا پياز نرم شود. شعله را زياد كرده و گوشت را اضافه كنيد. دليل بالا بردن حرارت آن است كه گوشت آب نيندازد. به كمك قاشق چوبي گوشت را باز كرده و هم بزنيد تا يكدست شده و گوله‌گوله نباشد. پس از 5 دقيقه كه رنگ گوشت عوض شد، هويج را اضافه كنيد. شعله را كم كرده و تفت دادن را 2 دقيقه ديگر ادامه دهيد تا هويج نرم شود. من براي تهيه مايه پاي،‌ همراه هويج نوعي آلوي ريز جنگلي كه ترش‌مزه است و از سوئد برايم آورده‌اند اضافه كرده‌ام. شما به سليقه خودتان اگر دوست داريد، زرشك، مغز گردو يا هرچيز ديگري را كه مايليد اضافه كنيد.

2- رب را اضافه كرده و يك دقيقه تفت دهيد. يك‌چهارم پيمانه يا حدود 06 ميلي‌ليتر آب جوش به مايه اضافه كنيد. نمك و فلفل آن را اندازه كنيد و روي شعله متوسط آنقدر بپزيد تا آب آن كاملا تبخير شود. اگر مايه گوشت آبدار باشد خمير پاي خوب از آب درنمي‌آيد.

3- فر را روي 081 درجه سانتي‌گراد داغ كنيد. يك‌سوم خمير را جدا كرده و كنار بگذاريد. باقي خمير را روي يك سطح آردپاشي شده به كمك وردنه باز كنيد به‌طوري‌كه ضخامت آن حدود 3 ميلي‌متر شود. يك قالب مافين را چرب كرده و كنار بگذاريد. خمير را با قالبي به اندازه نيم‌برابر بزرگ‌تر از قالب مافين برش بزنيد. باقي خمير را مجددا پهن كرده و به اندازه قالب مافين برش بزنيد. برش‌هاي دوم براي روي پاي است.

4- قالب مافین را چرب کنید. خميرهاي بزرگ‌تر را با دقت در قالب پاي جا دهيد و داخل آن را با مايه گوشت پر كنيد. لب‌ خميرها را به كمك انگشت كمي مرطوب كرده و خميرهاي كوچك‌تر را روي آن قرار دهيد. با دست و به آرامي خمير را كمي فشار دهيد تا به هم بچسبند. اگر اضافه‌اي دور خمير مانده با دقت و به كمك چاقو ببريد و با يك چاقوي كوچك يك شكاف روي پاي ايجاد كنيد.

5- يك تخم‌مرغ را با چنگال بزنيد تا يكدست شود، با قلم‌مو آن را روي پاي‌ها بماليد، سپس آن‌ها را 20دقيقه در طبقه وسط فر بپزيد. هنگامي كه روي آن طلايي شد قالب را از فر خارج كرده و 01 دقيقه كنار بگذاريد تا سرد شود.

پاي‌ها را با دقت از قالب خارج كنيد، چون خمير آن ترد و شكننده است. خسته نباشيد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج