۲۸۰۹۹
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

ویتامین درمانی كنید

از آنجا كه برای تهیه این نوشیدنی خوش آب‌و‌رنگ از آب پرتقال استفاده شده پیشنهاد می‌كنیم مصرف آن را در طول هفته ۴ تا ۵ بار تجربه كنید تا بتوانید از فواید معجزه‌آسای آن برای پاكسازی دستگاه گوارش به وی‍ژه روده‌ها بهره مند شوید


ویتامین درمانی كنید


برترین ها: با نوشیدن اسموتی توت فرنگی و پرتقال در عصرهای گرم تابستان خواهید دید كه درجهان نوشیدنی‌ای وجود دارد كه هم عطش و تشنگی شما را برطرف كند و هم مانند یك اشتها آور خوش طعم و خوش رنگ است كه می‌تواند اشتهای كودك و نوجوان شما را برای خوردن دیگر خوراكی‌ها و مواد مغذی تحریك كند.

ویتامین درمانی كنید

از آنجا كه برای تهیه این نوشیدنی خوش آب‌و‌رنگ از آب پرتقال استفاده شده پیشنهاد می‌كنیم مصرف آن را در طول هفته ۴ تا ۵ بار تجربه كنید تا بتوانید از فواید معجزه‌آسای آن برای پاكسازی دستگاه گوارش به وی‍ژه روده‌ها بهره مند شوید

مواد لازم برای ۴ نفر
  • توت فرنگی: 4 عدد
  • آناناس: یك تا 2 برش
  • پرتقال: یك عدد
  • شكر: یك قاشق غذاخوری
  • یخ: به میزان لازم

روش تهیه

برای تهیه این اسموتی پیش از هر چیز به نصف لیوان آب پرتقال نیاز دارید. پس از آماده كردن آب پرتقال تازه برای تهیه این آبمیوه تابستانی كار زیادی ندارید. تنها كافی است آب پرتقال را به همراه توت‌فرنگی‌ها، برش‌های آناناس، شكر و چند قطعه یخ درون میكسر بریزید و آنها را خوب مخلوط كنید تا نوشیدنی آماده شود. این نوشیدنی را می‌توانید با یك برش حلقه‌ای از آناناس یا توت‌فرنگی تزیین كرده و درعصرهای گرم تابستان آن را بنوشید.

نكته

  • برای تهیه این نوشیدنی سرشار از ویتامینc به شما توصیه می‌كنیم حتما از آب پرتقال طبیعی استفاده كنید. آب پرتقال طبیعی علاوه بر آنكه طعم این نوشیدنی را گواراتر و دلچسب‌تر می‌كند، فاقد هرگونه افزودنی شیمیایی است و ویتامین c طبیعی را به شما هدیه می‌كند.
  • اگر توت فرنگی در دسترس نداشتید می‌توانید برای تهیه این نوشیدنی از مربای توت فرنگی استفاده كنید. اما فراموش نكنید درصورتی كه از مربای توت فرنگی به جای میوه تازه آن استفاده می‌كنید شكر را از مواد اولیه تهیه این نوشیدنی حذف كنید.
  • شما می‌توانید پرتقال را هم به صورت میوه پوره شده و هم به صورت آبمیوه در این اسموتی بریزید و از خواص درمانی آن بهره‌مند شوید. اگر در گروه افرادی هستید كه مصرف آب پرتقال را به میوه آن ترجیح می‌دهید به شما توصیه می‌كنیم پیش از آنكه آب پرتقال را بگیرید پرتقال را كمی روی سطح صاف میز قل بدهید. این كار باعث می‌شود تا میزان آب دریافتی شما از میوه پرتقال بیشتر شود. این شیوه‌ای است كه بسیاری از مردم سرزمین چین برای گرفتن آب پرتقال از آن استفاده می‌كنند.


ویتامین درمانی كنید

این نوشیدنی را با چی بخوریم؟

این آبمیوه را می توانید برای میان وعده عصر به همراه کیک شکلاتی با گردو میل کنید. مصرف همزمان ویتامین C موجود در آب پرتقال با ویتامین B موجود در گردو می تواند به کاهش تنش های عصبی ناشی از روزهای گرم تابستان کمک کند. چرا که وجود هر دو این ویتامین ها علاوه بر افزایش نشاط موجب افزایش ریلکسی بدن نیز می شود.





ویتامین درمانی كنید

رفع خشكی گلو با پرتقال

نوشیدن اسموتی توت فرنگی و پرتقال علاوه بر تامین ویتامین c مورد نیاز بدن به از بین رفتن عطش و خشكی زبان و دهان ناشی از گرمای هوا در تابستان كمك می‌كند. درمانگران طب سنتی چین برای افرادی كه در فصل تابستان از خشكی دهان، زبان و گلو شكایت دارند نوشیدن آب پرتقال یا خوردن این میوه را توصیه می‌كنند. از این رو نوشیدن این اسموتی خوش آب‌ورنگ كه نیمی از آن با آب پرتقال تهیه شده است به افرادی كه در طول روز و با انجام فعالیت‌های روزمره دچار خشكی دهان و گلو می‌شوند، توصیه می‌شود.


پاكسازی بدن با اسموتی

وجود آب پرتقال تازه در این نوشیدنی حسن دیگری نیز دارد و آن كمك به پاكسازی دستگاه گوارش است. آب پرتقال از آن نظر كه مزه ملایم و طبیعی خنك دارد علاوه بر رفع تشنگی می‌شود به‌دلیل خاصیت مدر بودنش موجب دفع موادزائد و سموم بدن می‌شود. به اعتقاد بسیاری از درمانگران مكاتب درمانی طب شرقی مصرف پرتقال تازه یكی از بهترین روش‌ها برای حفظ سلامت و شادابی عمومی بدن است.


چه افرادی باید در مصرف پرتقال پرهیز كنند

پرتقال یكی از پرفایده‌ترین میوه‌های طبیعی محسوب و مصرف روزانه آن موجب افزایش مقاومت بدن می‌شود اما برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد این میوه موجب می‌شود تا مصرف آن برای برخی از افراد توصیه نشود.

افرادی كه به هر دلیل دچار اسهال هستند بهتر است آب پرتقال میل نكنند. نوشیدن این آب‌میوه موجب افزایش عمل كرده روده‌ها و تشدید اسهال در آنها می‌شود.

به اعتقاد درمانگران طب سنتی چین كودكانی كه دچار گوش درد هستند بهتر است آب پرتقال ننوشند.

درمانگران طب سنتی چین، بیماران مبتلا به دیابت را نیز از مصرف پرتقال و آب آن منع می‌كنند. آنها بر این باورند این میوه به‌دلیل قند زیادی كه در خود دارد برای مبتلایان به دیابت مضر است و آنها با مشاوره پزشك باید از این میوه مصرف كنند.


ویتامین درمانی كنید

افزایش توان سیستم ایمنی با آناناس

بسیاری از درمانگران طب سنتی و مكمل در جهان بر این باورند كه مصرف آناناس می‌تواند علاوه بر افزایش كارایی سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها، توان سیستم ایمنی را برای مقابله با عفونت‌ها، باكتری‌ها و بیماری‌های عفونی از قبیل سرطان بیشتر می‌كند. نتایج تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد در آناناس ماده‌ای وجود دارد كه عملكرد پروتئینی را كه در ۳۰ درصد سرطان‌ها دخیل است را متوقف كرده و مانع از رشد و پیشرفت این پروتئین‌ها در سلول‌های سرطانی بدن می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرزو

      کمی به ترکیب میوه ها دقت کنید
      برای سلامتی بیشتر بهتره هر میوه ای رو در فصل خودش خورد
      پاییز + بهار + تابستون!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج