adexo3
۶۵۶۶۴
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

مقلوبه؛ بادمجان پلوی خوشمزه عربی

بسياري از شب‌هاي تابستاني كودكي‌مان هنگامي كه خسته و كوفته بعد از ساعت‌ها فوتبال بازي كردن به خانه برمي‌گشتيم با شامي ساده اما دوست‌داشتني روبه‌رو مي‌شديم.

مقلوبه؛ بادمجان پلوی خوشمزه عربی
برترین ها: بسياري از شب‌هاي تابستاني كودكي‌مان هنگامي كه خسته و كوفته بعد از ساعت‌ها فوتبال بازي كردن به خانه برمي‌گشتيم با شامي ساده اما دوست‌داشتني روبه‌رو مي‌شديم. بادمجان و گوجه سرخ كرده با نان، ماست خانگي، سبزي خوردن، پياز و فلفل سبز شيرين تركيبي ساده اما لذيذ و دوست‌داشتني كه گاه با سيب‌زميني سرخ كرده و نوشابه شيشه‌‌اي همراه مي‌شد و آن وقت بود كه كيف‌مان كوك بود و سفره‌مان كه در تراس خانه پهن مي‌شد ديگر هيچ نقصي نداشت. بادمجان همه‌جوره خوش‌خوراك است چه آن را له كنيد و كشك بادمجان درست كنيد چه كبابي آن را در ميرزاقاسمي بريزيد يا داخل آن را با گوشت چرخ‌كرده پر كنيد يا مسماي بادمجان مبسوطي از آن ساخته و با چلوي ايراني نوش‌جان كنيد. تنوع غذاهايي كه بادمجان در آن به كار مي‌رود بي‌شمار است، اما از آنجا كه در چرخه تكراري چند غذا گرفتار مي‌شويم، شانس چشيدن خوراك‌هاي جديد را از دست مي‌دهيم. رسپي‌هايي كه در ادامه مي‌آيد نمونه‌هايي از آشپزي با بادمجان در ايران و خاورميانه هستند كه در عين سادگي، تجربه جديدي از آشپزي با بادمجان را به شما مي‌دهد. اگر بادمجان دوست هستيد اين دستورهاي غذايي را از دست ندهيد.

مقلوبه؛ بادمجان پلوی خوشمزه عربی

مواد لازم براي۴ تا ۶نفر:

  • بادمجان متوسط: ۲ عدد پوست كنده و حلقه‌حلقه
  • پياز بزرگ: يك‌عدد، ساطوري
  • گوشت سردست گوسفند: يك‌ كيلو، خرد كرده
  • ادويه پلويي: يك قاشق غذاخوري
  • پودر دارچين: يك‌دوم قاشق ‌چاي‌خوري
  • پودر جوز هندي: يك‌دوم قاشق چاي‌خوري
  • روغن مايع: به ميزان لازم
  • گوجه‌فرنگي بزرگ: ۳ عدد حلقه‌حلقه
  • برنج خيسانده: ۲ پيمانه
  • آب جوش: ۲ پيمانه

روش تهيه:

1. ورقه‌هاي بادمجان را نمك پاشيده و 30 دقيقه كنار بگذاريد تا تلخ​آب آن خارج شود، سپس آنها را شسته و خشك كنيد. يك‌چهارم پيمانه روغن مايع را روي شعله متوسط داغ كرده و هر طرف بادمجان را 8 دقيقه در آن سرخ كنيد، سپس با حوله كاغذي روغن آنها را گرفته و كنار بگذاريد.

2. پنج قاشق غذاخوري روغن را در يك قابلمه روي شعله متوسط داغ كرده و پياز را 5 دقيقه در آن تفت دهيد. شعله را كم كرده و گوشت و ادويه‌ را اضافه كرده و 10 دقيقه ديگر تفت دهيد. هرگاه احساس كرديد شعله كم است و ممكن است گوشت آب بيندازد، شعله را كمي زياد كنيد.

3. دو پيمانه آب‌جوش را اضافه كنيد، در قابلمه را ببنديد و گوشت را با شعله كم 2 تا 3 ساعت بپزيد تا نرم شود. اگر روي آب كف گوشت جمع شد، با كفگير آن را بگيريد. در پايان زمان پخت بايد يك‌دوم پيمانه آب باقي‌مانده باشد. نمك و فلفل غذا را اندازه كنيد.

4. برنج را به روش معمول آبكش كنيد، سپس كف و دور يك قابلمه متوسط را چرب كرده و گوجه‌فرنگي را ته آن بچينيد. به ترتيب پلو، مايه‌گوشت و بادمجان را لايه‌لايه بچينيد تا مواد تمام شود. یک چهارم پیمانه آب روی پلو ریخته و در قابلمه را ببنديد. حداقل 30 دقيقه روي حرارت متوسط آن را بپزيد تا برنج دم بكشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      یعنی با خوندن این جند کلمه تموم دوران بچه گیم اومد جلو چشم، اشک تو چشام جم شد والا ، دمت گرم
      بسياري از شب‌هاي تابستاني كودكي‌مان هنگامي كه خسته و كوفته بعد از ساعت‌ها فوتبال بازي كردن به خانه برمي‌گشتيم با شامي ساده اما دوست‌داشتني روبه‌رو مي‌شديم. بادمجان و گوجه سرخ كرده با نان، ماست خانگي، سبزي خوردن، پياز و فلفل سبز شيرين تركيبي ساده اما لذيذ و دوست‌داشتني كه گاه با سيب‌زميني سرخ كرده و نوشابه شيشه‌‌اي همراه مي‌شد و آن وقت بود كه كيف‌مان كوك بود و سفره‌مان كه در تراس خانه پهن مي‌شد ديگر هيچ نقصي نداشت.

    • m0hammad

      motanaferam az khordane in ghazaha.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج