جاباما
۷۹۵۰۱۶
۵ نظر
۵۱۰۵
۵ نظر
۵۱۰۵
پ

دستور تهیه خمیر پیتزا در منزل

پیتزا یکی از غذا‌های خوشمزه و حاضری است که در تمام کشور‌های جهان و از جمله ایران طرفداران زیادی دارد. تهیه خمیر پیتزا یکی از اساسی‌ترین کار‌ها در پخت پیتزا می‌باشد، به دلیل این که طعم این غذای خوشمزه به خمیر پیتزا بستگی دارد.

برترین ها: پیتزا یکی از غذاهای خوشمزه و حاضری است که در تمام کشورهای جهان و از جمله ایران طرفداران زیادی دارد. خود کلمه پیتزا در زبان ایتالیایی به معنای خوراکی است که در آن همه چیز با هم قاطی شده است. تهیه خمیر پیتزا یکی از اساسی ترین کارها در پخت پیتزا می باشد، به دلیل این که طعم این غذای خوشمزه به خمیر پیتزا بستگی دارد.

به همین خاطر در این مقاله قصد داریم بهترین دستور تهیه خمیر پیتزای خانگی را به شما آموزش دهیم، تا بتوانید در منزل خود به تنهایی و خیلی سریع خمیر پیتزای مطمئن و سالم را آماده کنید.

دستور تهیه خمیر پیتزا در منزل

خمیر پیتزا چیست

خمیر پیتزا ماده اولیه و پایه برای پخت پیتزا می باشد. که تمام مواد پیتزا بر روی خمیر آن قرار داده می شوند. کیفیت پیتزا تا حدی زیادی به خمیر پیتزا و کیفیت آن بستگی دارد. روش های مختلفی برای تهیه خمیر پیتزا وجود دارد؛ اما ما به دلیل اهمیت خمیر پیتزا در کیفیت و طعم پیتزا در این پست بهترین دستور تهیه خمیر پیتزای خانگی را به شما آموزش می دهیم.

برای داشتن بهترین خمیر پیتزا سعی کنید تمام موارد گفته شده را طبق دستور تهیه خمیر پیتزا، انجام دهید. قبل از شروع به تهیه خمیر مواد لازم را طبق دستور آماده کنید.

مواد لازم

  • یک پیمانه آرد سفید الک شده
  • یک پیمانه شیر
  • یک عدد تخم مرغ
  • سه قاشق چایخوری خمیر مایه سالم و مطمئن
  • یک قاشق چایخوری نمک
  • چهار قاشق چایخوری شکر
  • شش قاشق غذاخوری روغن

طرز تهیه

1. آرد الک شده و مایه خمیر را در ظرفی ریخته و کاملا با هم مخلوط نمایید.

2. تخم مرغ، نمک و شکر را در یک کاسه بزرگ بریزید و خوب هم بزنید.

3. به مواد مرحله دوم روغن را اضافه کنید و برای مخلوط شدن آن را حسابی هم بزنید.

4. به مواد مرحله سوم، مواد مرحله اول (مخلوط آرد و مایه خمیر) را به آرامی اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. سپس شیر ولرم را به آرامی به آنها اضافه کنید و مجدداً هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

5. خمیر به دست آمده از مرحله قبل را روی یک سطح چوبی مسطح قرار دهید و با کف دستانتان کاملا ورز دهید تا خمیر یک دست و یکنواخت شود.

6. خمیر ورز داده شده را در درون ظرفی بگذارید و روی آن را با یک پارچه کمی نم دار بپوشانید. به مدت نیم الی یک ساعت آن را به حال خود بگذارید تا خمیر پیتزا کاملا عمل کند، یا به اصطلاح ور بیاید.

7. خمیر ور آمده شده را روی سطحی صاف که کمی آرد روی آن پاشیده شده است قرار دهید و به مدت یک دقیقه ورز دهید. سپس آن را پهن کنید تا به ضخامت نیم الی یک سانتی متر برسد.

دستور تهیه خمیر پیتزا به پایان رسید بعد از این مرحله می توانید مواد پیتزا را روی آن قرار دهید و برای آماده شدن پیتزای خوشمزه، آن را داخل فر در دمای مشخص طبق دستور روش پخت پیتزا، بگذارید.

دستور تهیه خمیر پیتزا در منزل

نکاتی مهم در دستور تهیه خمیر پیتزا

۱. اگر در هنگام ورز دادن خمیر، خمیر به دستتان چسبید می توانید کمی دستان خود را روغنی کنید.

۲. در هنگام اضافه کردن شیر آن را به آرامی اضافه کنید تا از شل شدن خمیر جلوگیری کنید.

۳. بهترین روش برای ورز دادن خمیر همان طور که گفته شد استفاده از کف دستان می باشد، بنابراین از ورز دادن آن با نوک انگشتان خود بپرهیزید چون باعث چسبیده شدن آن می شود.

دستور تهیه خمیر پیتزا در منزل

4. در تهیه مایه خمیر حتما دقت کنید که مطمئن و سالم باشد، چون در عمل آمدن خمیر نقش بسیار مهمی دارد.

5. در بعضی از روش های تهیه خمیر پیتزا به جای مایه خمیر از بیکینگ پودر استفاده می شود.

6. اگر در هنگام ورز دادن خمیر احساس کردید کمی شل است می توانید مقدار کمی آرد به آن ضافه کنید و یا بالعکس آن یعنی اگر خمیر زیادی سفت بود یک یا دو قاشق شیر به آن اضافه کنید.

7. مواد لازم در دستور تهیه خمیر پیتزا برای یک عدد پیتزای بزرگ می باشد، می توانید بر حسب نیاز خود مقدار آن را با رعایت تناسب گفته شده تغییر دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیام

      هر وقت میخوام درست کنم اینقدر به دستم و ظرف می چسبه و اعصاب خرد کن میشه که میگم دیگه درست نمیکنم و میرم خمیر پیتزای آماده میخرم

    • سیمین

      1 لیوان آرد به نسبت 1 لیوان شیر کم نیست؟ به نظرم اشتباه شده

    • بدون نام

      خرها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودتی فامیلای عزیزت

    • نازنین

      من تو ایتالیا دوره پیتزا گذروندم ... اینجا از ترکیب آرد و مایه خمیر و روغن زیتون و آب یخ و کمی نمک برای تهیه خمیر استفاده میکنن ... خمیر بسیار عالی به دست میاد که از کار کردن باهاش لذت میبرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج