۱۰۰۱۵۱۴
۹ نظر
۵۰۱۷
۹ نظر
۵۰۱۷
پ

کاهش بی‌سابقه صادرات نفت ایران

رییس سازمان برنامه و بودجه در گزارشی درباره‌ی عملکرد بودجه، وضعیت صادرات نفتی و شرایط اقتصادی کشور توضیحاتی ارائه کرد.

برترین‌ها: رییس سازمان برنامه و بودجه در گزارشی درباره‌ی عملکرد بودجه، وضعیت صادرات نفتی و شرایط اقتصادی کشور توضیحاتی ارائه کرد.

کاهش بی‌سابقه صادرات نفت ایران

بر اساس محاسبات و با توجه به اظهارات رییس سازمان برنامه و بودجه درباره صادرات نفتی می‌توان گفت: میزان صادرات نفت و میعانات گازی کشور از سال ۱۳۹۰ تا سال گذشته بیش از ۱۳ برابر کاشه داشته است.

«ایسنا» به نقل از محمدباقر نوبخت که در جلسه علنی امروز مجلس حضور یافته بود نوشت:

* (با بیان این‌که وضعیت صادرات نفت و میعانات گازی همواره با فراز و نشیب روبه‌رو بوده): صادرات نفت و گاز و درآمد آن از ۱۱۹ میلیارد دلار در آغاز دهه ۹۰ به ۸.۹ میلیارد دلار رسیده و این‌که در سال جاری به چه عددی می‌رسد در جلسه غیرعلنی و غیررسمی عرض می‌کنم اما همت ما این است که نفت را از اقتصاد کنار بگذاریم و برنامه‌های کشور را بدون نفت اداره کنیم.

* سیاست ما در بخش هزینه‌ای بودجه این است که سقف هزینه‌ها را بالا نبریم. یک بخش از این موارد پرداخت‌های پرسنلی، حقوق و دستمزد و یک بخش هزینه‌های جاری است؛ هدف ما این است که سقف را افزایش ندهیم؛ بنابراین باید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم و به پرداخت‌های پرسنلی بیفزاییم. در سال گذشته هزینه‌ها ۲۲ درصد رشد کرد و رشد حقوق و پرداخت‌ها ۳۵ درصد بود و آنچه که برای بازنشستگان اقدام شد ۳۱ درصد بود.

* (خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم): شما وارد شرایطی شدید که نقشی در آن نداشتید اما باید شانه به شانه دولت برای خدمت به ملت وضعیت را پیش ببریم. در سال ۱۳۹۹، ۱۰ درصد بودجه به نفت وابسته است که ما باید همین را هم کنار بگذاریم تا دشمن طمع نکند. آن هم در شرایطی که تحریم و هم تبعات کرونا را داریم و تقاضایی در دنیا نیست. خود آمریکا در فروش نفت دچار مشکل شد و مجبور شد مدتی نفت را با قیمت منفی عرضه کند.

* (با بیان این‌که در سال جاری حداقل باید ۲۲ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی شود): طبیعتا به خاطر شرایطی که در آن قرار گرفته‌ایم و با وضعیت منابع نمی‌توانیم اعتباراتی که برای دستگاه‌ها پیش‌بینی شده را عینا پرداخت کنیم و از سویی اعتباری جاهایی مانند آموزش و پرورش را هم کاهش دهیم؛ در کنار این باید از نفت، مالیات و اوراق ۴۲۴ هزار میلیارد تومان به دست بیاوریم. همچنین باید نفت را کنار بگذاریم و درآمدهای مالیاتی در شرایط رکود با مشکل مواجه است. اداره کشور در چین شرایطی بسیار دشوار است. ما باید شرایط را مدیریت کنیم و پرداخت حقوق و دستمزدها را هم به تاخیر نیندازیم.

* (با اشاره به نرخ کاهشی رشد اقتصادی): اگر ما نفت را از اقتصاد خارج کنیم قطعا ۰.۸ درصد رشد اقتصادی داریم. در حال حاضر ما با هدف‌گیری رشد اقتصادی هشت درصد فاصله زیادی داریم که عمده دلیل آن به تحریم‌ها باز می‌گردد. همچنین نرخ بیکاری از ۱۰.۷ در سال قبل به ۱۲.۳ درصد رسیده.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهتر خدا پدر ترامپ رو بیامرزه حداقل پس انداز میشه واسه نسل های بعد ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما همینه ..دورود بر ترامپ

    • بدون نام

      وقتی نوبخت آمار بدبختی و مشکلات را اینجوری می ده یعنی دوستان به گل نشستیم عملا،
      البته آور حقوق های نجومی، بودجه های تبلیغات سلیقه ها و افکار یه عده، بودجه های نهاد های مذهبی، بودجه های نظامی که صرف تولید جنگ افزار هایی که معلوم نیست کی مصرف خواهند شد، بودجه های آقازاده ها و خانواده های مسئولین را یه سرو سامونی بدیم، میشه گفت 10% می تونیم بهتر مملکت را اداره کنیم.

      پاسخ ها

      • دونالد ترامپ

        چاره فقط کنار گذاشتن ده درصدي ها از مديريت کشور و صلح با جهانه

      • بدون نام

        ده درصدی ها با خواهش و التماس نخواهند رفت

    • بدون نام

      خدا را شکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الحمدلله بدرک اسفل السافلین

    • بدون نام

      خوب به ما چه؟این بی تدبیری شماست.چرا ما را متهم می کنید.بلد نیستید بگذارید دست فنش تا از این وضع خلاص شیم نه اینکه فشار حداکثری بر مردم وارد کنید.

    • بدون نام

      خداوکیلی سوال از اقای نوبخت داریم مثل روز روشن تبیعیض فرق میگذاره بین شاغل وبازنشسته مثلا فصل دهم قانون مدیرت خدمات کشوری به کارکنان وحتی نیروهای شرکتهای دولتی پرداخت کرده ولی درحق بازنشستگان مجوز پرداخت نمی دهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج