اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۰۳۳۳۴
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

مقاومت ایرلاین‌ها در عودت پول بلیت مردم!

رئیس انجمن شرکت های خدمات مسافرت هوایی همچنان نسبت به اهمال در بازپس گیری پول مردم از ایرلاین های داخلی و خارجی انتقاد می کند.

خبرگزاری مهر: رئیس انجمن شرکت های خدمات مسافرت هوایی همچنان نسبت به اهمال در بازپس گیری پول مردم از ایرلاین های داخلی و خارجی انتقاد می کند.

حرمت الله رفیعی درباره آخرین وضعیت بازگرداندن پول مردم از سوی ایرلاین‌ها (پس از شیوع ویروس کرونا، قرار شد هزینه بلیت‌های خریداری شده بدون کسر خسارت کنسلی، به آنها عودت داده شود)، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۳ ماه از دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر استرداد وجه بلیت‌ها بدون کسر خسارت کنسلی، می‌گذرد و به طور خاص، ایرلاین‌های داخلی و خارجی به مردم هنوز این وجوه را مسترد نکرده‌اند.

وی افزود: پیش از شیوع کرونا، بیش از ۱,۵۰۰ میلیارد تومان پول بلیت هواپیما همراه با هزینه اقامت و تور و هتل برای دوره سفرهای نوروزی ۹۹ به مردم فروخته شده بود این در حالی است که سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان به مردم بازپس داده‌ایم. بنابراین ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر باید به مردم بازپس بدهند.

کدام ایرلاین‌ها پول مردم را پس نمی‌دهند؟

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ادامه داد: ترکیش ایر، امارات، لوفت هانزا، اوکراین ایر، ماهان و ایران ایر جزو اصلی ترین ایرلاین‌های بدهکار به مردم هستند؛ این پول‌ها در حساب‌های بانکی شرکت‌های هواپیمایی باقی مانده و از محل سود حاصل از گردش این منابع، به پرسنل خود حقوق می‌دهند.

رفیعی یادآور شد: بلافاصله پس از مصاحبه‌ای که ماه گذشته درباره عدم استرداد ۴۰۰ میلیارد تومان از وجوه بلیت‌ها به مردم انجام دادم، بخش عمده‌ای از این وجوه به مشتریان ایرلاین‌ها بازگردانده شد؛ مهم این است که پول مردم عودت داده شود. آژانس‌های مسافرتی هم که وجوه بلیت‌ها را عودت نکرده‌اند، باید بلافاصله اقدام به استرداد پول مردم کنند.

به گفته عضو هیئت مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران، همچنان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از این پول‌ها در اختیار ایرلاین‌ها باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده این پول در اختیار ایرلاین‌های خارجی است؛ ایرلاین‌های داخلی و هتل‌ها هم جزو بدهکاران به مشتریان آژانس‌های گردشگری هستند.

باجی که به خارجی‌ها می‌دهیم

رفیعی ادامه داد: دولت و شخص وزیر راه و شهرسازی باید پیگیر بازپس گیری وجوه مردم از ایرلاین‌های داخلی و خارجی باشند. مثلاً ایرعربیا هنوز هیچ پولی به مردم بازپس نداده است؛ قطرایرویز اعلام کرده بود به مسافران ادکلن می‌دهیم یک ایرلاین دیگر گفته بود چند ماه طول می‌کشد تا به مردم پول بلیت‌های فروخته شده را پس می‌دهیم.

وی با اشاره به توجیه سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص عدم سخت گیری به ایرلاین‌های خارجی، گفت: این سازمان می‌گوید ما به خاطر تحریم‌هایی که به کشور تحمیل شده، مجبوریم به شرکت‌های هواپیمایی خارجی باج بدهیم! آخر چه باجی داریم به اینها بدهیم؟ لوفت هانزا به دلیل کرونا از ایران نرفت؛ بلکه به دلیل تحریم‌ها بود؛ هیچکس هم در سازمان هواپیمایی به این شرکت اعتراض نکرد که چرا سر خود کشور را رها کردی و رفتی؟ حتی امروز که قصد بازگشت هم دارد، کسی به لوفت هانزا نمی‌گوید که باید از این پس، بر اساس دستورالعمل‌های ما کار کنی.

رفیعی به وضعیت سازمان‌های هواپیمایی دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: در بسیاری از کشورها، از ایرلاین‌های خارجی، ضمانت‌های چند میلیون دلاری و سنگین اخذ می‌شود ولی در ایران این اتفاق نمی‌افتد. هواپیمایی اتحاد ۳ سال است که کشور را ترک کرده ولی بخش عمده‌ای از پول آژانس‌های گردشگری که متعلق به مردم است را پس نداده است؛ هیچ ضمانتی هم نداشته‌ایم که این ایرلاین را برای پس گرفتن وجوه بلیت‌های خریداری شده از سوی مردم پس تحت فشار قرار دهد. چرا نهادهای نظارتی در این خصوص ورود نمی‌کنند؟

مقصر سقوط هواپیما را خلبان اعلام می‌کنند در حالی که مقصر، ایرلاین است

وی درباره گزارش اخیر در خصوص سقوط هواپیمای مسافری تهران یاسوج که سال ۹۶ دچار سانحه شد، گفت: اکثر این گزارش‌ها منتهی می‌شود به اینکه مقصر را خلبان معرفی می‌کنند چون خلبانی وجود ندارد که از خود دفاع کند؛ جعبه سیاه هم معمولاً در این گونه اتفاقات، از بین می‌رود. در حالی که واقعیت قضیه این است که در بسیاری از این اتفاقات، نقص فنی که از قبل مدیران ایرلاین‌ها در جریان بوده‌اند، سبب بروز سوانح هوایی می‌شود؛ اما مدیران ایرلاین‌ها، خلبانان را وادار به انجام پرواز می‌کنند.

این فعال صنعت حمل و نقل بیان کرد: در صنعت هوانوردی مشکل ضعف نظارتی داریم؛ سازمان هواپیمایی کشوری، نظارت کافی ندارد؛ حتی در بسیاری موارد، آئین نامه‌های مربوطه هم برای اعمال نظارت ندارد؛ وقتی از تخلفات ایرلاین‌های خارجی به سازمان هواپیمایی کشوری، شکایت می‌کنیم، به ما می‌گویند قانون به ما اجازه نمی‌دهد که ورود کنیم؛ ضعف شدید قوانین در بخش هوانوردی داریم.

تسهیلات کرونایی شرکت‌های مسافرت هوایی در کجاها خرج شد؟

رئیس انجمن شرکت‌های خدمات گردشگری و مسافرتی درباره پرداخت تسهیلات مبارزه با شیوع کرونا به این دفاتر گفت: در حالی که در بسیاری از کشورها، تسهیلات بلاعوض به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا پرداخت کرده‌اند، در ایران تسهیلات با سود ۱۲ درصدی پرداخت می‌کنند؛ حتی برخی شرکتهای مسافرتی ایران که در اروپا هم دفتر نمایندگی دارند، توانسته‌اند ماهانه ۱۵ هزار یورو در این سه ماهه به طور بلاعوض تسهیلات دریافت کنند.

وی ادامه داد: یکی از تسهیلاتی که در ایران به شرکت‌های خدمات مسافرتی داده‌اند، امهال سه ماهه قبوض آب و برق و گاز و تلفن آنها بوده است ولی هزینه یک ماه این قبوض برای شرکت‌های گردشگری، هزینه یک میهمانی چند نفره مدیران آژانس‌های مسافرتی برای جذب سرمایه گذاری خارجی است! یا اینکه می‌گویند هزینه مالیاتی آژانس‌ها، سه ماه امهال می‌شود ولی باید آن را حذف کنند نه اینکه امهال کنند.

رفیعی خاطرنشان کرد: میانگین حقوق پرسنل آژانس‌ها، ۳ میلیون تومان است؛ ۴ ماه است که دفاتر گردشگری درآمدی ندارند؛ بنابراین تسهیلاتی که به ازای هر نفر ۱۲ میلیون تومان پرداخت می‌شود، عیناً به عنوان حقوق عقب افتاده پرسنل آژانس‌ها مصرف می‌شود و آنکه باید این تسهیلات را بازپس بدهد، مالکان آژانس‌ها هستند. به نظر من این تسهیلات برای ایجاد گردش مالی برای بانک هاست نه راه اندازی صنعت حمل و نقل هوایی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرهاد

      شما هم پول مردم را بخورید . بخور بخوره.

    • بدون نام

      هرکی هرکیه این آژانس هاس مسافرتی این همه خوردندوبردند حالافکرکنید سه ماه رفتید مسافرت که همینطورهمبوده اونوقت بایدتاوانشو ازملت بگیرندیادولت بابا بزنیدتودهنشون دروغ میگن خارجی ها خلاف مقررات عمل نمیکنند این جامعه ایرانیه که فقط بفکر کسب ثروته ازهرراهی که باشه حتی کلاهبرداری واختلاس ووو

      پاسخ ها

      • معصومی

        ولی من خودم از یه دفتر بلیط گرفتم نزدیک ۲۲ میلیون بود همه را پس داد ماهان هم بو پس نگید بخور بخور کردن ....

    • ارش کماندار

      اقا جان پرواز رو تحریم کنیم همین.... تا خر وجود داشته باشه خرسوار هم همیشه هست.... دوست دارین سوارتون شن باز بلیط بگیرین پرواز کنید....هر ایرانی باید موظف باشه یک سال رو پرواز نکنه به خدا ادم میشن ...حرف گوش کن میشن ... از سواری کردن دست میکشن.... روی سخنم با خودرو هم هست

    • بدون نام

      قطر ایرویز هم ۲۸ میلیون پول ما را بعد از دو ماه پس داد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج