۱۰۰۴۶۳۳
۲۰ نظر
۵۰۰۶
۲۰ نظر
۵۰۰۶
پ

بالاخره ۴۰۵ به خط پایان رسید

خط تولید خودروی ۴۰۵ بنزین سوز در ایران خودرو خراسان رضوی به پایان کار خود رسید و این سئوال را در ذهن مخاطبان ایجاد کرد که کدام خودرو جایگزین می‌شود؟

خبرآنلاین: خط تولید خودروی ۴۰۵ بنزین سوز در ایران خودرو خراسان رضوی به پایان کار خود رسید و این سئوال را در ذهن مخاطبان ایجاد کرد که کدام خودرو جایگزین می‌شود؟

امیر جعفرپور عصر امروز در مراسم پایان تولید پژو ۴۰۵ بنزین‌سوز در کارخانه ایران خودرو خراسان رضوی اظهار داشت: پژو ۴۰۵ بنزین‌سوز قدمتی طولانی دارد و از حدود ۲۷ سال پیش خط تولید آن در ایران خودرو فعال بوده و استانداردهای آن نیز در این مدت افزایش یافته است.

معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش استاندارد این خودرو از یورو ۲ به یورو۴ در این مدت گفت: اعمال استانداردهای جدید مانند یورو پنج و یا اعمال استانداردهای ۸۵ گانه خودرو سبب افزایش قیمت نهایی این خودرو می‌شد.

جعفرپور تصریح کرد: با توجه به جمیع این شرایط، تولید این خودرو با رعایت استانداردها مقرون به صرفه نبود؛ بنابراین تصمیم به جایگزین کردن این خودرو شد.

وی با اشاره به جایگزین‌هایی مانند کا ۱۳۲ گفت: همچنین سایر خودروها مانند پژو ۲۰۷ و یا دناپلاس نیز با تغییرات ظاهری قرار است به بازار عرضه شوند و تولید پژو پارس در کارخانه ایران خودرو خراسان جایگزین پژو ۴۰۵ می‌شود.

جعفرپور تصریح کرد: یکی از مهمترین موضوعات در تولید خودروهای جدید این است که در زمینه سوخت استانداردهای لازم را باید داشته باشند و در حوزه کاهش آلاینده‌ها نیز شاخص باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام و نشان

      البته تولیدش
      بیست سی سال دیگه تو خیابونها هستند

    • بدون نام

      کدوم استندارد

    • محمدی

      این چه جایگزینیه که نه در ریخت نه در قیمت شبیه ۴۰۵ نیست

    • صادق

      فکر کنم از این بدتر درس میشه

    • بدون نام

      کی میخره این کا ۱۳۲ رو مگه پول ریخته .مگه ما دزدی بلدیم یا قاچاق .باید همه دست جمعی کارگران خودکشی کنیم وزنا وبچه هامون رو بریزیم دریا اول .مرد حساب دستمون به پراید نمیرسه رفتی کا۱۳۲ آوردی برای تاجران ومدیران دزد.

    • بدون نام

      کی میخره این کا ۱۳۲ رو مگه پول ریخته .مگه ما دزدی بلدیم یا قاچاق .باید همه دست جمعی کارگران خودکشی کنیم وزنا وبچه هامون رو بریزیم دریا اول .مرد حساب دستمون به پراید نمیرسه رفتی کا۱۳۲ آوردی برای تاجران ومدیران دزد.

    • بدون نام

      اخبار داغ مدتی داغ نیست.

    • حسین

      خسته شدم از زندگی

    • راز

      الان پارس با 405 فرقی داره؟

    • بدون نام

      خب پراید و ۴۰۵ نسبت به بقیه خودرو ها کم تر گرون بودن ...اینا هم تعطیل شد تولیدش قشر پایین جامعه اینا رو هم به زور می خریدن ...الان چیکار باید بکنن؟ بهتر نیست عوارض واردات برداشته بشه تا خارجی ها بیان و هم تنوع ماشین ها بیشتر بشه هم بازار رقابتی شکل بگیره که سایپا و ایران خودرو پیش خودشون نگن این مردم مجبورن مال ما رو بخرن پس چه لزومی داره هزینه کنیم و با کیفیت بدیم بیرون؟ بدترین کیفیت هم باشه مردم می خرن چون چاره دیگه ای جز این ندارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ققط بخاطر قیمت که بالاتر بفروش برسه

    • بدون نام

      شما کی را احمق فرض میکنید؟ در حالیکه پژو پارس همان 405 با چهره متفاوت است با افتخار از توقف تولید 405 و تولید پژو پارس به جای آن صحبت میکنید

    • امینم

      دقت کنید داره میگه بنزین سوز یعنی بیست ساله دیگه هم دوگانه سوز تولید میشه .و همچنین پژو پارسی که ۲۶ ساله در حال تولیده به مدت سی سال دیگه تولید وجایگزین پژو ۴۰۵ میشه ( پژو پارسی که شاسی، پلتفرم و موتوری همون چهارصدو پنجه فقط با چراغها ی متفاوت و زِهه بزرگتر .احتمالا چراغای پارس استانداردهای امنیت رو پاس کرده .چه ملت بدبختی هستیم خدایا چقدر ظلم داره بهمون میشه و سکوت کردیم تا کی این همه غمو بدبختی رو تحمل کنیم ؟جواب: تا زمان مرگ

    • بی هویت

      در این برهه از زمان صلاح نبود هیچ خط تولیدی به اتمام برسد ولی متاسفانه مملکت که صاحب نداره وهیچ کس هم که فکر مردم نیست هر روز یک جو روانی ایجاد میکنند وبازار خودرو را آشفته تر و نا گفته نماند این تصمیم گیران همانهایی هستند که اب به آسیاب دشمن میریزند واینان خاوریها وشیخ الاسلامهای پنهانند میلیاردها برای هر خط تولید هزینه شده ودر این برهه از زمان که تقاضای مردم زیاد شده هر روز خطی را تعطیل که قیمت این محصولات چندین برابر ومردم به همه چیز بدبینتر وناراضی اینها براندازانند که نیت شوم خود را عملی میکنند

    • بدون نام

      ای خدا یعنی یک روز می شه که حرص و طمع این مسئولین بی کفایت به خط پایان برسه؟

    • ehsan

      حیف شد پژو ۴۰۵ خیلی خودرو خوب و با صرفه ای هستش من مدل ۹۴ دوگانه دارم روزی ۲۰۰ کیلومتر باهاش میرم کم خرج و راحت ، البته همه جور خودرو داخلی و خارجی سوار شدم‌ در کل میگم

    • لاکپشت سبز

      ماشین خوبی بود من داشتم راضی بودم

    • بدون نام

      بهتر.....که قطع شد

    • بدون نام

      چند هزار نفر رو کشت تا فهمیدند باید تولیدش قطع بشه
      کشتارش از داعش و وبا و کرونا بیشتر بود

    • بدون نام

      اشغال خودرو فرانسه چندین سال هست از تولید حذب شده شما چرا تولیدش ادامه دا ید چون هرگز اجازه ندادن ایرانیان از واردات خودرهای جهانی لذت ببرن چندیدن سال اشغالها خودتان رو به ما ملت فروختید اگه وارد خودرو آزاد می شد شما ها باید کوسفند پروش می دادین فهمیدین جناب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج