۱۰۰۴۷۳۳
۳ نظر
۵۰۱۵
۳ نظر
۵۰۱۵
پ

وقتی درآمد‌ها با ریال است و قیمت‌ها به دلار!

سیده فاطمه مقیمی، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و صنعت و معدن تهران ، دانشجوی PHDتخصصی کارآفرینی بین‌الملل در مورد گرانی ها و نحوه مدیریتی که می توان برای این شرایط از سوی مسئولان مشاهده کرد به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: مدیریت اقتصاد کلان کشور دست شهروندان نیست ، به عنوان یک شهروند از این نرخ ها و بالا رفتن قیمت ها وحشت می کنم.

رکنا: سیده فاطمه مقیمی، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و صنعت و معدن تهران ، دانشجوی PHDتخصصی کارآفرینی بین‌الملل در مورد گرانی ها و نحوه مدیریتی که می توان برای این شرایط از سوی مسئولان مشاهده کرد به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: مدیریت اقتصاد کلان کشور دست شهروندان نیست ، به عنوان یک شهروند از این نرخ ها و بالا رفتن قیمت ها وحشت می کنم.

حذف یک کلمه از ستاد ملی مبارزه با کرونا

سیده فاطمه مقیمی تاکید کرد: یک کلمه از "ستاد ملی مبارزه با کرونا" باید را عوض کنند و کرونا را به گرانی تبدیل کنند و "ستاد ملی مبارزه با گرانی" تشکیل شود. زمانی با محتکران و گرانفروشان را توبیخ می کردند. شاید جدیدت این نوع برخورد در جامعه جایگاه خودش را از دست داده است. علیرغم این که قیمت نهایی و تولید یک کالا تعریف می شود ولی متاسفانه شاهد گرانی هستیم.

درآمد به ریال و هزینه به دلار

عضو هیئت رئیسه اتاق تهران قصد بنده از بیان این حرف این نیست که به موارد لوکس و خریدهای لوکس اشاره کنم بلکه می خواهم گوشه از وضعیت بازار را بیان داشته باشم افزود: جایی می خواستم خرید کنم دقیقا قیمت را به دلار گفت و بعد در ماشین حساب به قیمت روز دلار قیمت را به تومان اعلام کرد. در حال حاضر درآمد ما به ریال و خریدمان به دلار است.

نظارت ستاد تنظیم بازار کجاست؟

سیده فاطمه مقیمی گفت: نان بربری را با دلار نمی خریم اما هیچ نظارتی بر آن نیست نان بربری هزار و ۵۰۰تومانی به فروش می رسد در حالی که ۵هزار تومانی هم هست. من به عنوان یک شهروند می خواهم بدانم آیا در کیفیت آرد تفاوتی وجود دارد؟ چرا باید این تفاوت آرد وجود داشته باشد؟ مگر نظارت ستاد تنظیم بازار وجود ندارد؟ وزارت صنعت، معدن و تجارت بخش هایی به نام تنظیم بازار، بازرسی و نظارت دارد. نظارتی برای تامین نیازهای حداقلی و پایه ای که رضایتمندی جامعه را در پی دارد وجود ندارد. به عنوان مثال بعضی ها بنر"گوشت به قیمت کشتارگاه" را به مغازه های خود زده اند. ولی آنقدر در دنده، گوشت و چربی گوشت می زند که ۹۸تومانی قیمت کشتارگاه برای مشتری ۱۳۰-۱۴۰ هزارتومان آب می خورد. کسی مسئولیت نظارت بر این را ندارد؟

حذف حقوق شهروندی از قیمت گذاری ها

سیده فاطمه مقیمی با اشاره وضعیت قیمت ها در مناطق مختلف شهر گفت: قیمت عرضه هر کالا به منطقه شهری (پایین شهر، بالای شهر یا مرکز شهر) تفاوت می کند.آیا سهم ما از زندگی در کشور بر پایه منطقه و محله ای است ؟ باید یک ستاد ملی نظارت و مبارزه با گرانی و تفاوت های قیمت شکل بگیرد تا حداقل حقوق شهروندی یک فرد رعایت شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اوکی

    • منم

      این حرفها رابه کی میگی، مگه ستاد یا هر کوفتی
      که میگی نبوده؟ چه خاکی رو سر تو ریختن،
      چکار کردن، وقتی مسئول خودش قیمت میبره
      بالاچه کسی میتونه بگه نکن، چرت نگو.

    • بدون نام

      خاله فاطمه حرفته باور کنم یا بایمون میدی مگه خوتاز همینا نیستی حقوقت چقده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج