جاباما
۱۰۰۴۷۵۰
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

قیمت مرغ به کاهش یافت

نایب رئیس کانون صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه قیمت مرغ به ١١ هزار و ٥٠٠ تومان کاهش یافته است، گفت: تولیدکنندگان در هرکیلوگرم تولید ٣.٥ هزارتومان زیان می کنند.

مهر نوشت: نایب رئیس کانون صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه قیمت مرغ به ١١ هزار و ٥٠٠ تومان کاهش یافته است، گفت: تولیدکنندگان در هرکیلوگرم تولید ٣.٥ هزارتومان زیان می کنند.

حبیب اسدالله نژاد قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده را به صورت نقدی حدود ٧٥٠٠تومان و به صورت مدت دار ٨٠٠٠ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت مرغ گرم نیز در بازار به ١١٠٠٠ تا ١١٥٠٠ تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ زنده تا ٩ هزارتومان نیز رسیده بود، افزود: شرایط تولیدکنندگان به دلیل مازاد تولید، کاهش قدرت خرید مردم و افزایش چشمگیر قیمت نهاده‌های دامی مجدداً به حالت بحرانی رسیده است.

اسدالله نژاد با بیان اینکه صادرات برای کمک به تولید باید پایدار باشد، افزود: روی صادرات مقطعی و خرد نمی‌توان مانور داد و صادرات به شکل موجود نمی‌تواند مشکلات صنعت را حل کند.

وی قیمت تمام شده تولید هرکیلوگرم مرغ زنده را در حال حاضر حداقل ١١ هزارتومان اعلام کرد و گفت: تولیدکنندگان هم اکنون در هرکیلوگرم تولید ٣٥٠٠ تومان زیان می‌کنند.

اسدالله نژاد تصریح کرد: بخشی از این هزینه‌ها کاذب و غیرواقعی است که درسایه سودجویی عده‌ای و عدم نظارت دستگاه‌های مسئول به تولید و مصرف تحمیل می‌شود چراکه واردات نهاده‌های دامی با ارز دولتی انجام می‌شود و نباید با چنین ارقام سرسام آوری به دست تولیدکننده برسد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر هر واحد مرغداری با ٤٠ هزارقطعه ای در هر دوره پرورش که حدود ٢.٥ ماه طول می‌کشد بین ٣٥٠ تا ٤٠٠ میلیون تومان زیان می‌کند، افزود: به همین جهت واحدهای تولیدی از چرخه تولیدی خارج می‌شوند و این هشداری است برای کاهش تولید در ماه‌های آینده.

این مقام مسئول اضافه کرد: با ادامه این روند در حدود ٦ ماه آینده در تأمین گوشت مرغ وابسته خواهیم شد آن هم در سالی که به نام جهش تولید مزین شده و مسئولان مربوطه از جمله وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از این شرایط باید تمهیدات لازم را بیندیشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پدرام

      تو شهر بی درو پیکر وبی صاحب ما کرمان برعکس همه جا است مرغداران برای خودشان سالارند.
      قیمت ها رامی برند بالا آب توشون می کنند ومیگن تریاک هم تو آبشون می ریرند.

    • بدون نام

      من مرغداریمو سه ماه تعطیل کردم نسبت به دو سال پیش واکسن سه برابر شده دارو سه برابر شده دان دوبرابر شده قیمت دو سال پیش درب مرغداری ۱۰هزار بود الان ۷۵۰۰مگه مرغدارها مغز خرخوردن جوجه بریزن تلفاتو بدبختیهاش کنار جوجه درجه یک باشه هر۱۰هزار ۱۰۰ملیون زیان میکنه خوب مسولین خودشونم اینو میدونن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج