۱۰۰۶۰۱۳
۹۵ نظر
۵۰۱۸
۹۵ نظر
۵۰۱۸
پ

پروانه سلحشوری: پای حرف‌هایم ایستاده‌ام

نماینده سابق تهران می‌گوید حتی اگر در دادگاه او را مجرم بدانند، پای همه حرف‌هایش ایستاده است: «تمام حرف‌هایی که زدم، واکنش به اتفاقاتی بود که در مملکت رخ داد. بخش دیگر اظهارنظرها نیز پاسخ به صحبت‌هایی بود که ابتدا دیگران مطرح کرده بودند؛ اما آنها براساس همان استانداردهای دوگانه مصونیت دارند و مصونیت نماینده را که در قانون اساسی وجود دارد، از من گرفتند».

روزنامه شرق: پای یک مجلس‌دهمی به دادگاه کشیده شده و شاید حتی به زندان هم باز شود. بعد از خبر ۲۱ ماه حبس برای محمود صادقی، نماینده تهران، حالا خبرگزاری فارس خبر داده که دادسرای فرهنگ و رسانه پروانه سلحشوری را مجرم شناخته و کیفرخواست او را به دادگاه انقلاب فرستاده است.

هنوز یک ماه از پایان مجلس دهم نگذشته و به نظر می‌رسد مصونیتی که حداقل در اصول قانونی اساسی هنوز وجود داشت و دارد به فراموشی سپرده شده است. اصولی که تأکید می‌کنند «هر نماينده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلي و خارجي كشور اظهار نظر كند».

پروانه سلحشوری می‌گوید هفت اتهام دارد که همگی مربوط به اظهارنظرها و توییت‌های اوست. پیش از این در جریان احراز صلاحیت‌های داوطلبان مجلس یازدهم نیز روایت‌هایی از رد صلاحیت به‌دلیل اظهارنظر مطرح شده بود. علی مطهری از جمله همین نمایندگان بود که تأکید کرد ردصلاحیت او به‌دلیل نطق‌ها و اظهارنظرهایش بوده و این موضوع در جلسه با یکی از اعضای حقوق‌دان شورای نگهبان نیز به او گفته شده است.

سلحشوری، نماینده تهران نیز که نطق‌های پرطنین کم نداشته، حالا که کرسی نمایندگی تهران را به اصولگرایان واگذار کرده، باید بابت آنها به دادگاه برود. او که خود خبر دادگاهش را از طریق خبرگزاری «فارس» شنیده، می‌گوید فقط دو چیز برایش اهمیت دارد: «اینکه ابتدا در دادگاه خدا و سپس در دادگاه مردم متهم نشویم».

استانداردهایی که دوگانه است

سلحشوری اواخر سال گذشته هم بابت اتهام‌هایش احضار شده بود. او دراین‌باره توضیح داده: «اینها همان اتهاماتی است که در دادگاه رسانه مطرح شده بود. اکنون بازپرس دادگاه رسانه به گفته خبرگزاری فارس من را مجرم شناخته و کیفرخواست را صادر کرده و به دادگاه انقلاب فرستاده‌اند. البته دادگاه کارکنان دولت هم هست، اما من دیگر جایی شاغل نیستم». او درباره اتهاماتش می‌گوید: «هفت اتهام داشتم؛ یکی مربوط به توییت و مصاحبه‌ای بود که در جریان خودسوزی سحر خدایاری کردم. اتهام دیگر مرتبط با مصاحبه‌ای بود که شبکه فارسی‌زبان «من و تو» از من پخش کرد. مصاحبه‌ای ۳۰ ثانیه‌ای که بدون اینکه خبرنگار خود را به من معرفی کند، انجام شد».

این در حالی است که مصطفی میرسلیم، نماینده تهران در مجلس یازدهم، پیش از انتخابات ریاست این مجلس با شبکه «بی‌بی‌سی» مصاحبه تلفنی کرده بود. مصاحبه‌ای که البته چندان کوتاه هم نبود و میرسلیم آن را به‌دلیل مشغله کاری دانست و بابت آن عذرخواهی کرد؛ اما به‌هر‌حال بنا نیست کسی از او شکایت کند.

سلحشوری در این زمینه ادامه می‌دهد: «در کشور ما استاندارد دوگانه حاکم است. البته به نظر من کار آقای میرسلیم درست است و هیچ‌جای دنیا چنین منعی برای مصاحبه وجود ندارد؛ اما خبرنگار شبکه فارسی‌زبان که با من گفت‌وگو کرد، حتی خود را معرفی هم نکرده بود و من در همان مقطع این موضوع را در توییتی نوشتم. این کار غیراخلاقی بود و خبرنگار باید خود را معرفی می‌کرد».

او درباره موضوع دیگر اتهاماتش ادامه می‌دهد: «اتهام دیگر در حوادث‌ آبان بود. در آن مقطع فرمانده پیشین سپاه پرسیده بود که مردم چطور باید اعتراض کنند و من هم در جواب ایشان نوشتم که مردم اعتراض کردند.

توییت دیگری درباره شخصی بود که در تلویزیون تفسیر قرآن می‌کرد و دستور مثله‌کردن داده بود. البته ایشان کمی بعد بابت گفته‌های خود عذرخواهی کرد.

در توییت دیگری نیز خطاب به یکی از فرماندهان سپاه نوشته بودم که چطور اعتراض‌های مردم کشور را با جنگ جهانی مقایسه می‌کنید و این یکی دیگر از اتهام‌های من است؛ اما موضوع دیگر درباره حجاب است که شکایت‌های بسیار زیادی داشتم؛ برای مثال ستاد امربه‌معروف اصفهان برای حجاب از من شکایت کرده بود». سلحشوری می‌گوید شاکی توییت‌ها و اظهارنظرهای او «سازمان اطلاعات سپاه بوده است».

پای حرف‌هایم ایستاده‌ام

نماینده سابق تهران می‌گوید حتی اگر در دادگاه او را مجرم بدانند، پای همه حرف‌هایش ایستاده است: «تمام حرف‌هایی که زدم، واکنش به اتفاقاتی بود که در مملکت رخ داد. بخش دیگر اظهارنظرها نیز پاسخ به صحبت‌هایی بود که ابتدا دیگران مطرح کرده بودند؛ اما آنها براساس همان استانداردهای دوگانه مصونیت دارند و مصونیت نماینده را که در قانون اساسی وجود دارد، از من گرفتند».

بااین‌حال سلحشوری معتقد است که «امیدوارم هرچه خیر خدا در آن است، اتفاق بیفتد. من حتی ممکن است از نظر دادگاه مجرم شناخته شوم و خیر خدا این باشد که به زندان بروم. بار قبلی هم به آنها گفتم که شاید خواست خدا این است که به زندان بروم و عبادت کنم. من با تمام وجود تسلیم امر خدا و نه بنده خدا هستم».

پروانه سلحشوری: پای حرف‌هایم ایستاده‌ام

اما نکته دیگر اینجاست که این برخوردها به نگرانی‌ها درباره آزادی بیان دامن زده است. علی مطهری پس از رد صلاحیت به‌دلیل اظهارنظرهایش در نامه‌ای خطاب به دبیر شورای نگهبان با اشاره به جمله شهید مطهری درباره آزادی احزاب غیراسلامی در جمهوری اسلامی نوشته بود:‌ «ببینید از کجا به کجا رسیده‌ایم».

سلحشوری نیز دراین‌باره می‌گوید: «می‌دانید که من سیاسی نبودم و ممکن است پاسخ‌هایم نیز سیاسی نباشد. معتقدم کنترل‌کردن کار بشر نیست. خداوند دوست ندارد که بندگانش تا این حد دیگر بندگانش را کنترل کنند؛ اما اینها حتی در [حد] ادای کلمات نیز ما را کنترل می‌کنند.

این ایجاد نظم نیست و کنترل بر فکر و عقیده و آزادی بیان است؛ اما با‌این‌همه فکر می‌کنم خداوند جای حق نشسته است و هیچ‌کس برای همیشه دست بالا را ندارد. همان‌طور‌که کسی فکر نمی‌کرد شخصی که سال‌ها معاون رئیس پیشین قوه قضائیه بود، امروز در دادگاه جواب پس بدهد.

یا کسی فکر نمی‌کرد شخصی که دستور فیلتر تلگرام را صادر کرده، در همان دادگاه حاضر باشد. دو چیز بسیار مهم است؛ یکی اینکه در دادگاه خدا متهم نشویم و بعد در دادگاه مردم؛ حتی امثال آقای طبری و مرتضوی نیز پیش از اینکه پایشان به دادگاه برسد در دادگاه مردم محکوم شده بودند. هر‌چند ما نمی‌دانیم در نهایت این دادگاه‌ها به چه نتیجه‌ای ختم می‌شود و این افراد چطور محکوم می‌شوند».

سلحشوری درباره پیامدهای جامعه‌شناختی محدودشدن آزادی بیان نیز می‌گوید: «بارها و حتی پیش از حوادث دی‌ماه 96 گفته بودم که مردم دچار نوعی کرختی اجتماعی هستند. البته تعبیرهای دیگری مثل بی‌حسی اجتماعی نیز دراین‌باره به کار رفته است. مردم بی‌تفاوت هستند اما در یک بزنگاه خشمی بروز می‌کند. دست‌اندرکاران توجه کنند که فواصل این اعتراض‌ها در حال کم‌شدن است».

اکنون باید دید که سرنوشت برخی از نمایندگان مجلس دهم در دادگاه چه خواهد شد، آن‌هم در شرایطی که اصول قانون اساسی درباره مصونیت نمایندگان و آزادی آنها در اظهارنظر همچنان سر جای خود باقی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      متاسفانه متن آن قدر طولانی بود حوصله خواندن نداشتم ای کاش رخی مسئولان هم یاد بگیرند که مطالب و نوشته ها را مختصر اما مفید بیان کنند خلاصه نویسی یک هنر بزرگ برای انسان می باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلومه اهل مطالعه نیستی

      • حسین کرد شبستری

        تا زمانی که در مجلس حضور دارند به فکر بعد از انتخابات هستند!

        رای که نیاوردند ! به فکر سخنرانی می افتند!

        مصداق این بیت:
        من آنم که رستم بود پهلوان!

        دوره شان که تمام شد! به تئوری پرداز تبدیل می شوند!

        این همان حکایت تکراری است!

      • بدون نام

        خلاصه اینه،تنها مرد مجلس ایران،اخراج شد

      • بدون نام

        وقتی هم که در مجلس بود خیلی داد می زد و این توئیت هایی که می گه همه رو در زمان نمایندگیش زده

      • بدون نام

        کسی که بخاطر اشتباهش عذرخواهی نکنه
        کسی که برای مردم تو مجلس کاری نکنه و فقط دنبال تسویه حساب سیاسی باشه،همون بهتر که بره زندان. میر سلیم به خاطر اشتباهش(مصاحبه با BBC)عذر خواهی کرد.

      • بدون نام

        خودشم میدونه اون حرفها اظهارنظر نبود،فقط تخریب جناح مقابل بود.
        تا کم میارن پای خدا و پیغمبر رو میکشن وسط.
        میرم زندان عبادت میکنم. خخخخ

      • بدون نام

        ایستاده ای چون برای مجوزت نیاز داری

      • @

        از شوهرت برات چه خبر پروانه؟ اوضاع شرکتها چطوره جانباز حجاب؟ :) :)

    • بدون نام

      درسته زن هستی ولی از همه مردتری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خانم سلحشوری 4 سال تو مجلس چی کار کردید!؟چون تائید صلاحیت نشدید زبون باز کردی؟8 سال مجلس و دولت همدیگرو تائید کردن و مردم رو بدبخت کردید
        به عقب برنمیگردیم !شعار 24 میلیون ساده لوح

      • ر ی

        نماینده واقعی یعنی ایشون حیف

      • بدون نام

        اصلا ایشون شرکت نکردن که تایید صلاحیت بشن به معنی واقعی کلمه ادم حسابیه

      • بدون نام

        در جواب 8:10 اولا حرفاشو میزد ولی تنهایی که نمیتونه کاری بکنه دوما گفت چون مجلس هیچکاره است بخاطر اون دیگه برای نمایندگی شرکت نکرد که تایید بشه .

      • بدون نام

        شماها باید سعی کنید زن باشید.جهان هر مصیبتی سرش اومد بخاطر مردان بود

      • بدون نام

        هنوز شعور خیلیها اونقدر بالا نرفته که بفهند گفتن مرد به یک زن توهین محسوب میشه.مردی صرفا مساله فیزیولوژیکه نه صفت.هیچ صفت خوبی مختص مردها نیست

      • بدون نام

        نه خیر چون میدونست تائید نمیشه نیومد!!مطهری به اون گندگیش رو تائید نکردن!
        دم شورای نگهبان گرررررررررررررم

      • شهریار

        کاربر جان، مواظب خودت باش که با این عقل و منطقت یهویی نخوری به زمین گرررررررررررررم!

    • بدون نام

      مگه ساده ایم خانم میخوان برن اون ور آب دارن با این حرفها برای خودشون سابقه درست میکنن تا بتونن اقامت بگیرن

      پاسخ ها

      • امیر

        درود خدا بر خانم یا بهتراست بگیم
        شیرزن که بخاطر مردم دفاع ازحقوق ملت ایستادگی میکنند

      • بدون نام

        آره هر کس تو این مملکت اعتراضی میکنه قصدش فقط رفتن اون ور آبه وگرنه وضعیت کشورمون همیشه گل و بلبل بوده و جای هیچ اعتراض و حق جویی نداره

      • عدالت

        چرا الکی تهمت میزنی زود قضاوت نکن

      • حکیم

        بپا یوقت گولت نزنن بچه زرنگ

      • آزاد

        کاش همه نمایندگان اینگونه عمل میکردند بعد هر جا میخواستن میرفتن ،

      • بدون نام

        کابر محترم شما طوطی وار سر هر موضوعی کامنت میگذاری که طرف میخواد برود ان طرف یکم فکرت را باز کن داداش نگذار اک بمونه

      • بدون نام

        داداش شما یاد گرفته ای که فقط کامنت بزاری که طرف میخئاد برد اون ور اب یه کم فکرت را به کار بنداز نگذار اک بموند

      • بدون نام

        فعلا که کارش دفاع ازمردم.

    • بدون نام

      جزو محدود نماینده های شجاعی که حرف و عملش هم در دوران نمایندگی مجلس هم بعدش یکی بود، خدا خیرش بده، یک شیرزن واقعی

      پاسخ ها

      • ******* shanjani ******

        .... اگه نماینده ای نتواند .. حرف و خواست ملت را بزند.پس وظیفه نمایندگی چی میشود..یا فقط نماینده باید مجیزگو و بله قربان گو باشد؟

      • بدون نام

        خدا ار دارویی کم نکنه هم این شیرزن بود هم خانم ابتکار خخخخخ

    • بدون نام

      فقط کافیه چهار کلام حرف حق و راست بزنی فوری برات یه پرونده تشکیل میدن

    • بدون نام

      امیدوارم حرف هاش صحت داشته باشید..

    • بدون نام

      جالبه این و امثال این موقعی نماینده بودن انتقاد و اعتراض نمیکردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا جالب اینکه تو چیزی نمی دونی ولی به خودت اجازه اظهار نظر میدی ،اتفاقا تمام این پرونده‌ها برای وقتیکه نماینده بود

      • بدون نام

        عمو برو اظهارات زمان نمایندگیش هم بخون بعد حرف بزن...این تنها مرد مجلس ایرانه

      • مجید

        اسطوره واسه انتقادهای موقع نمایندگیش الان دادگاهیش کردن

      • بدون نام

        لطفا یه کمی نطق های ایشون زمان نمایندگی مطالعه کن نابغه.

      • بدون نام

        توی مجلس ایران سه تا جوانمرد و مبارز بود اولیش خانم سلحشوری دومیش محمود صادقی و سومی علی مطهری بود

      • فرزانه

        ایشون مدتهاس این حرفهارامیزد و باعث روشن شدن مردم میشد ولی چه فایده که سر خودشو به بادداد

      • بدون نام

        جناب اگه شما از همه جا بیخبری دلیل نداره فکر کنی این خانم شجاع تابحال ساکت بوده و اعتراضی نکرده ، ایشون همیشه از مردم دفاع کرد و صدای اعتراضش در مقابل ظلم بلند بود اما شما خواب بودی و نشنیدی

    • سعید

      زرشک

    • محمد

      حقیقت تلخ است
      این خانم به زبان آورد محکوم شد
      خودمان را مسلمان ، شیعه دوازده امامی میدانیم
      اینکه یکنفر یکجا از چیزی انتقاد کند نباید برا خاطرش در دادگاه احضار و محاکمه شود.

    • بدون نام

      سالها قبل در دادگاه ما محکوم شدی. بی فکری و حرف نادرست زدن شجاعت نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بجای چه کسی حرف میزنی .شما از تفکرات ایشون اطلاع داری ؟ که اظهار نظر میکنی؟

    • بدون نام

      در احادیث هست دردوره آخرالزمان بدی همه جارا احاطه می‌کند و به خوبان حتی فرصت نهی از منکر را نمی‌دهند و صدایشان را خفه می‌کنند البته اگر این این خانم گفته حجاب نباید اجباری باشد من با این نظر مخالفم ولی نماینده مصونیت دارد ونباید بخاطر اظهاراتش محاکمه شود

    • بدون نام

      از شیرزنان تاریخ ایران در مقابل ظلم

    • بدون نام

      چه ب گویم نگفتم از گفتم بهتر است زبان در دهان پاسبان سر است خانم سلحشوری می توانم بگویم از ۲۶۶ مرد وزن مجلس هنوز هم مردتر هستی اعد زیاد ایرادهای زیادی از نمایند گان که حرف دل مردم می زنند گوشه نشین شدند درست گفتی در دادگاه خداوند و شکایت مردم در دادگاه خداوند محکوم نباشید

    • saeid.r

      تاریخ مصرف تمومه خانم..
      ببخودتقلا مکن.
      تو هرکاری بلد بودی کردی و تمام شد رفت.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتی اگر از نظر ذهن بیمار شما جناب سعید!! آدمها در حقیقت جویی و مبارزه شون تاریخ مصرف داشته باشند اما مطمئنأ امثال تو و افکار بیمارت از بدو تولد و ذاتأ بی مصرف بودی و هستی

    • sh

      لطفأ خ
      ودتو، کنترل کن سرکار عالی...
      زبان سبز سر سر ی ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل اینکه شما جناب ش خیلی از افشاگریها و حق خواهی های خانم سلحشوری میترسی که ایشون رو دعوت به سکوت میکنی... کمتر فسق و فساد داشته باشین تا کمتر هم از رسوایی و افشای مفاسدتون بترسین

    • بدون نام

      ببین تا کی خودنمایی خانم ناسلحشور ریا بسه دیگه تمام مهره سوخته شدی به زندگیت برس تا کی میخوای خودنمایی کنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلومه از اونهایی هستی که خودت و احتمالأ بابات از افشاگریها و دادخواهی های خانم سلحشوری عزیز نماینده آزاده مردم ایران خیلی رسوا و انگشت نما شدی...آره؟

      • بدون نام

        اگه خودنمایی بود الان که به قول شما مهره سوخته شده دیگه حرف نمی زد

    • محمود

      خانم سلحشوری مردم حق گوئیهای شما را فراموش نخواهند کرد. همین که خدا و مردم را مد نظر دارید جای افتخار دارد خدا خیرت دهد.

    • بدون نام

      در مدت 4 سال از مشکلات معیشتی مردم جه گفتی؟

    • بدون نام

      باسلام. مصونیت تاکی ادامه داره ؟!! در چارچوب قانون باید جوابگوی حرفها وادعاهایش باشه.

    • بدون نام

      انشاالله خدابهتون کمک کنه قبلا اگر نماینده یه عده محدود و درقلبشون جا داشتی الان درقلب میلیونها ایرانی جا داری انشاالله خداوند امثال شما را زیاد کنه کهبتونید از نظام ومملکت وقانون دفاع کنید

    • بدون نام

      کاش همه‌ی نماینده ها مثل شما مردمی بودند.وحرف دل ملت را می زدند

    • باور

      ملت مظلوم ایران همواره قدردان زحمات و دغدغه‌های شما خواهد بود نام شما در تاریخ ایران بعنوان یک شیرزن آزاده ثبت خواهد شد

    • بدون نام

      درود به شرفت خانم سلحشوری. نام شما بزرگ بانو در تاریخ پارلمانتاریسم ایران و جهان به عنوان یک پارلمانتر آزاده و مبارز و قهرمان ثبت و جاودانه خواهد ماند. افتخار ایرانی بودی بزرگ بانوی کشورم. برخورد قضایی با شما به مثابه برخورد و مجازات آزادگی و شرافت چون لکه ننگی بر دامن دستگاه قضاء باقی خواهد ماند.

    • بدون نام

      بابا گندشو دراوردید پس کی حرف بزنه بهتره میکروفون اصلاح طلبارو قطع کنیدیا عبن کروبی وموسوی همشونو حصر کنید بعدش ببینیم چه بکنید

    • بدون نام

      شیر زنی بخدا منتها برخلاف میل اینا حرف زدی اینه که کله پات کردن مخصوصا شورای نگهبان که همه میدانن...........،

    • بدون نام

      خدا حافظ و نگهدارت باشه...ای شیر زنی که از خیلی مردها مردتری....

    • عبدالرحمن

      سوگندنامه نمایندگی مجلس را بخوانید متوجه می شوید که نماینده هم حق اعتراض به قدرت را ندارد!

    • ناشناس

      مردی به مولا

    • بدون نام

      بله قربان گو که باشی نماینده خوبی هستی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الا لعنت الله علی القوم الظالمین ،
        و سیعلوا الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون ، انشاء الله تعالی .

    • ف

      احسنت به تو شیرزن.

    • بدون نام

      تنها مرد مجلس بودی

    • بدون نام

      مهره سوخته

    • بینام

      آقای سلحشوری

    • بدون نام

      خوب شد مجلس از همه باز وخواست میکنه
      همه باید جوابگوی ملت باشن
      مجلس که مدرسه نیست

    • ماری

      مجلس ک جای استرداد و احقاق حقوق ملت بد بخت نیست ....مجلس را خواب نرم و راحتش بایدش....
      خانم سلحشوری بابت حرفهای قشنگ و خداپسندانه اش باید مجرم شناخته شود عایا ؟!!!!! چون به چند جای آقایون فشار میاورد؟!!!!

      درود خدا بر خانم سلحشور

    • بدون نام

      شیر زن به معنای واقعی . حالا یه عده مواجب بگیر بیان پشت سر این بنده خدا کامنت های مسخره بنویسن ، نه کوچکترین اهمیتی داره و نه ذره ای از ارزش های این بانو در پیش ملت کاسته میشه . ایکاش از اول انقلاب فقط ده تا نماینده مثل این تو مجلس بودند .

    • بدون نام

      عجب خفقانی درست کرده قوه قضاییه

    • بدون نام

      درود بر تنها مرد مجلس پروانه سلحشوری

    • بدون نام

      تو این مملکت آزادی بیان نیست

    • بدون نام

      درود به شرفت شیر زن ایرانی انسان هستی چون اجنوی نیستی

    • امین

      درود بر شما شیر زن که نماینده های دیگر باید شجاعت ودرستی را از شما باید یاد بگیرند ومطمئا باش مردم شما را دوست دارند وهمیشه از شما حمایت خواهند کرد درود خدا بر شما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا از میر سلیم که با شبکه بی بی سی مصاحبه کرد شکایت نمیکنید چرا ایشان به دادگاه احضار نمی شود نماینده ای که نتواند در مجلس حرف خود را نزد چه فایده دارد

    • حسن

      کسی که هندونه می خوره وای لرزش هم باید بیسته

    • بدون نام

      چرا باکسانی که حرف حق برخورد میشود

    • بدون نام

      8 سال مملکت دست شماها بود چه کردین خانم سلحشوری حالا زبان کشیدی چون از کرسی کشاندنتون پایین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای زحمات و شرافتمندی این بزرگ بانو همین بس که امثال شما از دستش انقدر خشمگین هستین که به قوه قهریه و بیدادگاههاتون متوسل شدین

    • بدون نام

      متاسفم برای مملکتی که اسم اسلام را با خودش یدک میکشد ظلم تا چه حد مگر ای خانم سلحشوری یا آقای صادقی جز حرف مردم چیز دیگری گفتند چرا بعضیها بیتالمال را چپاول میکنند تازه رتبه بالا تر میگیرند ولی اگر کسی دو کلمه حرف حساب می زند فورا به دادگاه احضار میشود

    • بدون نام

      نماینده در دوران نمایندگیش احتمال هر نظری داره بده این زندان کردن ها به جز مردم را از مردم کردن نیست حرف حرف است ببین به چه نبینی حرف زده این کارا خوب نیست فقط دشمنی می اره حالا اینم بده زندان چه اتفاقی می افتد نتیجه نداره اسلام دین ریوفت و مهربانی است ا
      که خطا کرده عذر خواهی کنه بده یه زن زا زندانی کردن خوب نیست

    • بدون نام

      خدا پشت و پناهت تنها مرد مجلس دهم...

    • بدون نام

      درود بر شیر .زن. نه شیرزن !!هههههه

    • ممد

      وقتی که یک نماینده مجلس حق اظهار نظر نداره، فاتحه اون کشور رو باید خوند، ضمناً خانم سلحشوری هم پای مردم انتخابات رو تحریم کردند.
      . تنها مرد مجلس...

    • بدون نام

      خانمی که با نگهداشتن. نیم کیلو چادر رو سرش. دیسک وارتروز میگیره. چه میدونه. مستضعف وکارگر. عملگی در هوای 40 درجه جنوب چیه !!!؟؟؟؟اینها همش شعار وخودنمایی هست. شک نکنید !!!!!!!

    • امید

      حرف مردم حرف مردم که میگید یعنی چی...
      یعنی رفتن زنان به ورزشگاه و... کل حرف ملت ایرانه ....این خانم یا افراطی از ازادی زنان حرف زده که با عرف جامعه هماهنگی نداره یا بعضی حرفاش بر خلاف امنیت ملی کشور بوده.....

    • بدون نام

      این چهره روشن فکری دلسوزی میگیره ولی برعکس منافق دشمن ایران وایرانی تومجلس یه باربرای بیکاری وفقر حرف نزده چون میدونه باعتش دولتش وبعدازاینکه نمایندگیش تمام شده تاز یادش افتادکلی شرکت داره بعداین مدافع مردم شدههه

    • بدون نام

      جنگ زرگری

    • بدون نام

      بانو دکترپروانه سلحشوری.یکی از میلیونها شیرزنان پارسی هستند.که شجاعت رامعناکردند.افتخار میکنم درکشوری زندگی میکنم که همچه انسانهای شجاع وفرهیخته دارد.پایان شب سیه سپیداست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج