۱۰۰۶۶۳۷
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

سازمان نوسازی مدارس:

تخریب نکردن مدارس خشتی و گلی، غیرقانونی است

سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: تخریب نکردن مدارس خشتی و گلی قدیمی غیرقانونی است و به هیچ وجه ادارات آموزش و پرورش اجازه استفاده از آنها را ندارند.

خبرگزاری فارس: سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: تخریب نکردن مدارس خشتی و گلی قدیمی غیرقانونی است و به هیچ وجه ادارات آموزش و پرورش اجازه استفاده از آنها را ندارند.

سید مهدی حسینی‌نیا درباره بخشنامه جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی و ضوابط در نظر گرفته شده برای آن، اظهار کرد: بخشنامه در نظر گرفته شده به منظور آگاهی‌رسانی درباره موضوع جمع‌آوری آثار باقی مانده از مدارس خشت و گلی در کشور است؛ با توجه به اینکه سیاست سال‌های اخیر سازمان نوسازی مدارس کشور برچیدن تمام مدارس خشتی وگلی بوده و وعده حذف کامل آن در سال ۹۸ محقق شد، هیچ توجیهی بر استفاده مجدد از آثار احتمالی باقی مانده مدارس خشتی و گلی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تا مهر ۹۸ تمام مدارس خشتی و گلی در کشور به جز استان سیستان و بلوچستان جمع‌آوری شده بود و تا پایان سال ۹۸ در این استان هم هیچ گونه از این نوع مدارس باقی نماند و فضاهای فیزیکی آنها از سیستم آموزشی حذف شد، بیان کرد: تهدیدهایی در این زمینه وجود دارد که در برخی نقاط مدرسه جدید ساخته شده باشد اما مدرسه خشتی و گلی قدیمی تخریب نشده باشد، بر همین اساس بخشنامه ای تنظیم شد تا فرایند حذف مدارس خشتی و گلی به وضوح مشخص باشد.

مدیرکل ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: در همه نقاطی که مدرسه جدید ساختیم تخریب مدارس خشت و گلی به ادارات کل آموزش و پرورش ابلاغ شده است و ادارات کل نباید از این فضاها استفاده کنند.

حسینی نیا با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید مدارس خشتی و گلی را از کد فضای آموزشی خارج کند، اضافه کرد: این موضوع باید مدنظر ادارات‌کل آموزش و پرورش باشد و تخریب نکردن مدارس خشتی و گلی قدیمی غیرقانونی است و به هیچ وجه اجازه استفاده ندارند.

وی گفت: برخی فضاهای خشتی و گلی استیجاری داریم که در این فضاها اجازه حضور دانش‌آموز در کلاس‌ها وجود ندارد و اگر در منطقه‌ای بالاجبار فضای استیجاری مورد استفاده باشد حتما باید فضای ایمنی لازم را داشته باشد و تأییدیه های لازم را بگیرند و به هیچ وجه هم نباید از نوع خشتی و گلی باشد.

مدیرکل ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم که برخی از انواع مدارس ناایمن به ویژه مدارس خشتی و گلی جمع‌آوری می‌شوند اما مجددا این فضاها مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند مثال دیگر از این مدارس ناایمن هم مربوط به جمع‌آوری مدارس کپری است و بعد از چند سال شاهد تولید مجدد کپرها هستیم و در برخی نقاط شاهد آن هستیم که علی‌رغم مدارس نوساز باز دانش‌آموزان وارد فضای کپری می‌شوند و نگران تکرار این موضوع برای مدارس خشتی و گلی هستیم.

وی اظهار کرد: در هر صورت تلاش داریم دانش‌آموزان در فضای ایمن تحصیل کنند و انتظار داریم اداره کل آموزش و پرورش و اولیا هم از ورود دانش‌آموزان به مدارسی که خطر تخریب را همچنان در پی داشته باشد، جلوگیری کنند.

حسینی نیا گفت: باید با یک رویکرد همگانی این موضوع را حمایت کنیم و اجازه ندهیم مدارس خشتی و گلی به چرخه آموزش برگردند چراکه فاقد ایمنی لازم است و نباید وجود خارجی داشته باشد؛ صدور این دست بخشنامه‌ها صرفا برای هشدار دادن و جلوگیری از تکرار این مسائل است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مدارسی که از ۶۰ سال پیش ساخته شدند هنوز وفادار و پا برجا هستند با محیطهای بزرگ ورزشی و اموزشی یادشون بخیر مرارس فعلی فضای کم و کوچیک که صدای معلمها و بچه ها در هم میپیچند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج