۱۰۰۷۶۵۷
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

توافق آمریکا و کره‌شمالی کار چه کسی بود؟

"جان بولتون" مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در کتاب جدید خود نوشت که دیپلماسی "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا با کره شمالی از جمله مذاکرات هسته ای با پیونگ یانگ، کار کره جنوبی بود نه طرح و برنامه ترامپ.

ایرنا نوشت: "جان بولتون" مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در کتاب جدید خود نوشت که دیپلماسی "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا با کره شمالی از جمله مذاکرات هسته ای با پیونگ یانگ، کار کره جنوبی بود نه طرح و برنامه ترامپ.

"کوریا هرالد"، بولتن در کتاب جدید خود به نام «اتاقی که اتفاق آنجا افتاد: خاطرات کاخ سفید» که قرار است سوم تیر منتشر شود نوشته است: «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی قادر به «دستکاری و اثرگذاری» بر رئیس جمهوری آمریکا است.

بولتون در این کتاب آورده است: تمام مذاکرات آمریکا و کره شمالی کار وزارت وحدت کره جنوبی بود این مذاکرات بیشتر به برنامه «اتحاد» دو کره مربوط می شد تا استراتژی جدی از طرف کیم یا آمریکا.

بولتون در ارتباط با دیدار نخست ترامپ با کیم در سنگاپور ادامه داده است: علیرغم اعتراض مشاورانش، ترامپ تاکید داشت «این جلسه را به هر قیمتی برگزار کند».

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در کتاب جدید خود نوشته است: تصمیم ترامپ برای دیدار با کیم در سنگاپور یک «اشتباه احمقانه» و درخواست وی برای دعوت کیم به کاخ سفید «یک فاجعه بزرگ» بود.

وی نوشت: مجموعه ای از پست های توییتری ترامپ درباره چین و کره شمالی «عمدتا خنده دار» بودند.

جان بولتون در کتابش به نام «اتاقی که اتفاق آنجا افتاد: خاطرات کاخ سفید» که روز چهارشنبه بخش هایی از آن در رسانه های آمریکا منتشر شد به نکاتی درباره نقطه ضعف های ترامپ در سیاست خارجی اشاره کرده است.

انتشار بخش هایی از کتاب بولتون خشم و عصبانیت ترامپ را برانگیخته است و وی از دادستان کل آمریکا خواسته است تا مانع انتشار این کتاب شود.

بولتون پس از چند بار درگیری با ترامپ در مورد سیاست های مختلف او در قبال کشورهای خارجی از جمله کره شمالی، دولت را ترک کرد.

کیم و ترامپ در قالب مذاکرات خلع سلاح سه بار با یکدیگر دیدار کردند اما هیچکدام از این دیدارها به دلیل زیاده خواهی آمریکا نتیجه ای نداشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      این بولتون کثافت خیلی سک خطر ناک است
      هیچ دولتی نباید ایشان را به کار بگیرد چون یک روز بیرون کند تمام حرفه های محرمانه را لو میدهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج