جاباما
۱۰۰۸۲۳۲
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

ظریف:

ایران، جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به فرانسه ارسال می‌کند

وزیر امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ظرف چند روز آینده جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را برای خوانش اطلاعات آن به فرانسه ارسال می‌کند.

خبرگزاری ایرنا: وزیر امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ظرف چند روز آینده جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را برای خوانش اطلاعات آن به فرانسه ارسال می‌کند.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف روز دوشنبه در گفت وگوی تلفنی با فرانسوا فیلیپ شامپاین وزیر امور خارجه کانادا به وی اطلاع داد که ایران ظرف چند روز آینده جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را برای خوانش اطلاعات آن به فرانسه ارسال خواهد کرد.

ظریف اظهار داشت: تصمیم برای ارسال جعبه سیاه مدتی است اتخاذ شده و به زودی این تصمیم اجرایی خواهد شد.

وی همچنین به همتای کانادایی خود اطلاع داد که آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مسائل حقوقی و چگونگی جبران خسارات وارده به خانواده مسافرینی که در این واقعه تاسف بار جان خود را از دست داده اند و همین طور جبران خسارت هواپیمای اوکراینی مدت‌ها است به طرف اوکراینی اعلام شده ولی طرف مقابل تاکنون هیات خود برای انجام مذاکرات را معرفی نکرده است و جمهوری اسلامی ایران همچنان پیگیر موضوع است.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه سال ۹۸ از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد که ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرده و سرنشینان آن جان باختند.

شیوع ویروس کرونا و توقف پروازهای بین المللی باعث وقفه در خوانش جعبه سیاه و اقدامات دیگر شده بود که با برقراری محدود پروازها به زودی اقدامات اجرایی در حل و فصل این موضوع از سر گرفته خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرهاد

      اقا هنوز مگه چقدر از این سانحه میگذه شما چرا عجله دارین مگه هواپیمای یاسوج سقوط نکرد شما چیکار کردین بعد چند سال اعلام کردین احمد اقا سوپری سر کوچه ما مقصر سقوط هواپیما بوده این هواپیمارو همی چند سالی کشش بدین و یکی رو که مرده معرفی کنید به عنوان مقصر سقوط هواپیما و قال قضیه رو بکنید

    • بدون نام

      واقعا از کجا معلوم جعبه سیاه توی ایران دست کاری نشده امکانش هست؟ به این دلیل میگم تهمت نمیخوام بزنم به کشورم گنجکاوم چون ایران خیلی خیلی محکم ایستاده بود که به هیچ قیمتی حاضر نیست جعبه رو هیچ کدام از کشورهای درخواست کننده نخواهد داد به هیچ عنوا

    • بدون نام

      چه فایده دارد غیر از اینه که باید غرامت بدهید

    • ■●■●

      اگر قرار و اجباری بود چرا تابحال ندادید و اگر اجبار نیست چرا میدید؟

    • بدون نام

      چی شد تسلیم شدین
      شما زیر بار حرف منطقی نمیرید مگر اینکه یه فشار و زور بین المللی رو سرتون باشه تا گفتن به دادگاه کیفری بین المللی شکایت میکنیم ترسیدین

    • بدون نام

      گندش و دراوردید خدایی ایران برای تمام دنیا شده دردسر ..

    • پرویز

      چند ماه است سریال ارسال جعبه سیاه ادامه دارد

    • بدون نام

      خدا به داد دل بازماندگان این هواپیما برسد . چندین ماه است همشون سرکارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج