adexo3
۱۰۱۱۰۳۳
۸ نظر
۵۰۲۳
۸ نظر
۵۰۲۳
پ

متوسط قیمت و تورم ۲۴ کالای خوراکی اعلام شد

در خردادماه امسال بیشترین افزایش هزینه خانوار ایرانی برای تامین کالاهای خوراکی به گروه حبوبات برمی‌گردد، که افزایش تا ۱۲۵ درصدی نیز بین این گروه وجود دارد. در برخی اقلام نیز کاهش قیمت ثبت شده که تا ۳۶ درصد می‌رسد.

ایسنا: گزارش‌ رسمی مرکز آمار از تغییر شاخص قیمت کالا و خدمات در خرداد از این حکایت داشت که تورم سالانه در خردادماه تا ۲۷.۸ درصدرسیده است. در عین حال که با تغییر تورم نقطه‌ به نقطه، خانوارهای کشور به طور میانگین ٢٢.٥ درصد بیشتر از خرداد ١٣٩٨ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌­ بودند.

اما تازه‌ترین گزارش از وضعیت تورم کالاهای خوراکی در بین ۲۴ گروه نشان می‌دهد که پنج قلم در خرداد امسال نسبت به همین ماه در سال گذشته کاهش قیمت داشته‌اند؛ به طوری که گوشت گاو و گوساله با کاهش ۹.۸ درصدی به طور متوسط در هر کیلوگرم ۸۳ هزار و ۸۰۰ تومان، گوشت گوسفند با ۶ درصد کاهش ۹۸ هزار و ۶۰۰ تومان، سیب زمینی با ۳۶.۶ درصد کاهش ۴۲۰۰ تومان، پیاز با ۲۳.۷ درصد کاهش ۳۴۰۰ تومان و رب گوجه فرنگی با ۱۹.۶ درصد کاهش هر کیلو به طور متوسط ۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان در بازار عرضه شده است.

اما در برخی اقلام افزایش قابل توجهی وجود دارد که عمدتا در گروه حبوبات است. هر کیلو عدس در خردادماه امسال نسبت به همین ماه در سال گذشته ۱۲۵.۷ درصد گران شده و هر کیلو به طور متوسط ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان فروش رفته است. همچنین لوبیا چیتی با ۶۳.۳ درصد رشد هر کیلو ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان عرضه شده است.

افزایش قیمت در برخی اقلام دیگر نیز قابل توجه است که از جمله آنها می‌توان به چای خارجی بسته‌ای که با ۷۶ درصد افزایش قیمت به طور متوسط ۶۱ هزار و ۹۰۰ تومان فروش رفته است اشاره کرد.

برنج خارجی نیز افزایش قیمت بالای ۵۰ درصدی داشته و با هر کیلو ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان رشد ۵۵.۷ درصدی نسبت به خردادماه سال گذشته دارد، این در حالی است که برنج ایرانی با متوسط قیمت هر کیلو ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان فروش رفته که افزایش ۱۴.۵ درصدی دارد.

متوسط قیمت کالای خوراکی در خرداد۹۹

متوسط قیمت و تورم ۲۴ کالای خوراکی اعلام شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی بودجه کم بیادتورم میربالا ارزش پول میادپایین وپایین ترحالا بازبریدصدهامیلیارددلار برای ملیون ملیون افغانی غیرمجاز هزینه کنیدحقمون بدترازاینها

    • مسعود

      اشکال نداره ـ پوست ما ها کلفته ـ علا برکت اله

    • بدون نام

      واقعا بایدبشینیم گریه کنیم آخه چرااینقدردولت بی تفاوت است یه عده دارندجیباشون پرمیکنند

    • بازنشسته

      به فاطمه زهرا برنج 10کیلویی از 67هزار به 170هزار رسیده ..مگه شما دین ندارین ،ایمان ندارین ..خدارا نمشناسین ..تمام خوراک روزانه ما که اگر نخوریم میمیریم داره گرون میشه . شما دارین میگین ..سنگ مرمر شده چند؟ توف

      پاسخ ها

      • مهدی ۵۵

        بجاش امنیت داریم

    • بازنشسته

      برنج نوشته شده 55درصد ....67تومان بود شده 170ه تومان ...این یعنی 290درصد یا 55درصد

    • بدون نام

      تو کشور ما ثانیه ای گرون میکنن اما میخواد ارزون بشه یک سال زمان میبره اونم تا یک ریال گرون میشه تو بوق میکنن که بیا ارزون کردیم ارزون کردیم

    • بدون نام

      ولا گرونی بیش از حد شده ماکرانی شده کلیوی ۲۰ هزار تومان دیگه بماند موخم نمیکشه یا خدا آیا کی مقصر این گرونیا هست خدا بدونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج