۱۰۱۲۱۱۷
۱۳ نظر
۵۰۰۹
۱۳ نظر
۵۰۰۹
پ

پیش‌بینی ثبات قیمت مسکن در نیمه دوم امسال

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه قیمت مسکن نهایت رشد خود را در چهار ماهه نخست امسال داشته، گفت: با اجرای بسته‌های حمایتی دولت برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره در نیمه دوم امسال با کاهش التهاب بازار و ثبات قیمت‌ها مواجه خواهیم شد.

خبرگزاری ایرنا : نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه قیمت مسکن نهایت رشد خود را در چهار ماهه نخست امسال داشته، گفت: با اجرای بسته‌های حمایتی دولت برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره در نیمه دوم امسال با کاهش التهاب بازار و ثبات قیمت‌ها مواجه خواهیم شد.

قیمت خانه در خرداد و تیرماه امسال با رشد قابل توجهی به نرخی رسید که بسیاری از خریداران مصرفی را از بازار دور کرد و برای سفته‌بازان و سوداگران نیز تبدیل به بازاری گران‌تر از حد توقع شد به طوری که آنها را به سمت بازارهای موازی سوق داد.

همزمان تلاش تیم اقتصادی دولت در «ستادمبارزه با کرونا» و «ستاد اقتصادی دولت» برای تنظیم‌گری مقررات اجاره و تسهیل تولید و افزایش عرضه مسکن از جو روانی و التهاب ایجاد شده در بازار کاسته است تا جایی که بر اساس اعلام گزارش اتحادیه املاک تهران، معاملات مسکن و اجاره پایتخت در روزهای گذشته با جو آرامتری نسبت به خرداد و اردیبهشت ماه انجام شده است.

کاهش جو روانی در بازار مسکن در پی تصمیمات اقتصادی دولت از یک سو و تکمیل ظرفیت رشد مسکن از سوی دیگر، انتظار کاهش قیمت‌ها و ریزش حباب قیمت مسکن را بالا برده و چشم انداز با ثباتی را برای قیمت مسکن در ۶ ماه دوم سال نمایان می‌کند.

بساط آگهی‌های غیرواقعی با نرخ‌های کاذب که آدرس غلطی را برای افزایش قیمت مسکن بیش از خط تورم به جامعه القا می‌کرد نیز برچیده شده است و دادستانی تهران در سه هفته اخیر تلاش زیادی برای کنترل قیمت‌ها در فضای مجازی داشته است.

در همین راستا «حسام عقبایی» نایب رییس اتحادیه املاک تهران روز جمعه به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: معاملات مسکن حداکثر رشد خود را داشته و حتی به بیش از ظرفیت افزایش قیمت رسیده است و اگر تا پایان تابستان با همین روند پیش رود، پیش‌بینی می شود که قیمت مسکن در شش ماه دوم سال با رشد حداقلی و حتی ثبات قیمت‌ها همراه باشد.

وی اضافه کرد: در عین حال اگر بسته‌های سیاستی و حمایتی دولت برای ساماندهی بازار مسکن در ستاد ملی مبارزه با کرونا به همین روال تصویب و به مرحله اجرا برسد، بازار مسکن را برای سوداگران و سفته بازان غیرجذاب خواهد کرد که منجر به شکستن حباب قیمت مسکن خواهد شد.

به گفته عقبایی، تسهیلانی که قرار است در قالب وام ودیعه به مستاجران داده شود و همچنین مصوبه تعیین نرخ اجاره بها، در صورت تداوم اجرا از جو روانی و التهاب بازار می کاهد و به همین دلیل همزمان با پیش‌بینی ثبات قیمت‌ها در نیمه دوم امسال. امکان تعدیل نرخ‌ها نیز وجود خواهد داشت.

عقبایی با پیش‌بینی خروج سفته بازان و سوداگران از بازار مسکن در ماه‌های باقی مانده تابستان گفت: بر استمرار اجرای سیاست‌های تسهیل‌گری در بخش تولید و عرضه مسکن و تنظیم‌گری در بخش اجاره اصرار داریم چرا که تحلیل ما این است که در صورت تقویت اجرا در این بخش، بازگشت ثبات به بازار مسکن می‌تواند در شش ماهه دوم سال تا پایان سال و شب عید نوروز ادامه داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کی پول داره بخره قیمت ها مسخره هست

    • راز

      اگر آهن و سیمان و غیره ثابت باشه البته

    • بدون نام

      نظر ندین بهتر روزگار مردم روسیاه کردین مسکن مهر۹۰تومن بود گفتین نخرین درست میشه حالا شده۳۰۰میگین درست میشه
      کی شکم تون از پول سیر میشه ...

    • بدون نام

      با تمام این حرفا نمیشه واقعیتو پنهان کرد و با توجه به افزایش قیمت مصالح وتورم بالا وبی ازش شدن پول بهتون قول میدم تمام این حرفها باد هواست و نتنها مسکن بلکه بازارهای دیگر هم همچنان بالا خواهد رفت خواهیم دیدکه با زبان بازی وترفند نمشود بازار هیچ کالا وخدماتی را کنترول کرد و روکرد دولت هم این نیست شاهد موضوع گرانیهای دولتی است

    • بدون نام

      خواهیم دید

    • بدون نام

      نوش دارو پس از مرگ سهراب

    • مهدی منتقد

      «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»

    • بدون نام

      هرموقع ماشین ارزان شد خانه هم ارزان میشه خدا خونتان اباد کنه کامیون ۱۲۰میلیونی شده دومیلیارد خوردەای اونهم ۲۰سال داره کار میکنه نو نیست اخه شما چه مسئولانی هستی که نمیتونی واردات داشته باشی که کامیون سواری اینجور وحشتناک نره بالا

    • بدون نام

      همچی میگه ثبات انگار قیمت ها شصدساله تکان نخورده هرساله به اندازه ده سال قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کنه

    • بی نام

      حسام عقبایی تو نظر نده خواهشا
      نظرهات رو دقیق توی یک مدت طولانی پیگیرم
      هر چی گفتی غلط بوده و دقیقا بر عکس شده
      سانسور چی سانسور نکن

    • محمدرضا

      بله بله به ثبات میرسه توی متری ۵۰ میلیون ثابت میمونه..خیال همه راحت شد مرسی

    • بدون نام

      خخخخخخ ثبات....

    • بدون نام

      خوب مردم بدبخت را سرکار گذاشتید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج