جاباما
۱۰۱۴۴۲۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

استقبال آمریکا از تحقیقات WHO درباره منشٔأ کرونا

آمریکا از تحقیقات سازمان جهانی بهداشت برای یافتن منشأ ویروس کرونای جدید در کشور چین استقبال کرد.

خبرگزاری فارس: آمریکا بامداد شنبه (به وقت تهران) از تحقیقات سازمان جهانی بهداشت (WHO) درباره منشأ ویروس کرونا در چین استقبال کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک دیپلمات آمریکایی نوشت ایالات متحده از تحقیقات این سازمان بین‌المللی درباره منشأ ویروس کرونای جدید در چین استقبال می‌کند.

دولت آمریکا، سازمان جهانی بهداشت را به وابستگی به چین متهم کرده و چین را به دلیل نقش ادعایی در شیوع کرونا در جهان مورد انتقاد قرار داده است.

گروهی از کاشناسان سازمان جهانی بهداشت، جهت بررسی منشاء شیوع ویروس کرونا روز جمعه عازم چین شدند.

«مارگارت هریس» سخنگوی این سازمان گفت، دو کارشناس، یک متخصص جانورشناسی و یک اپیدمی‌شناس به چین اعزام شده‌اند تا با همکاری دانشمندان این کشور تحقیقاتی درباره منشاء شیوع ویروس کرونا انجام دهند.

چین گفته از انجام تحقیقات در این خصوص استقبال می‌کند با این حال تأکید کرده که این تحقیقات نباید به داخل مرزهای چین محدود شود.

چند روز پیش رسانه‌ها گزارش دادند پکن از اسپانیا به عنوان یکی از کشورهایی نام برده که باید به عنوان یکی از کشورهای احتمالی منشأ شیوع کرونا مورد تحقیق قرار بگیرد.

«ژنگ گوانگ»، متخصص اصلی چین در زمینه بیماری‌های همه‌گیر هفته پیش در گفت‌وگو با روزنامه دولتی «گلوبال‌تایمز» گفت: «تا جایی که این تحقیقات به صورت منصفانه انجام شوند و همه کشورهای مربوطه را شامل شوند اهمیت ندارد که از کدام کشور آغاز می‌شوند.»

«وانگ گوانگفا»، یکی دیگر از مقام‌های بهداشتی چین در گفت‌وگو با این روزنامه گفت که سازمان جهانی بهداشت باید به اسپانیا برود.

قبل‌تر از آن منابع خبری گزارش داده بودند شواهدی از وجود ویروس کرونا در اسپانیا یافت شده است که به چند ماه پیش از گزارش اولین مورد آن در چین بازمی‌گردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج