۱۰۱۵۰۵۷
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

مروی: برای حوزه‌های علمیه، منابع پایدار تامین شود

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: حفظ استقلال مالی حوزه‌های علمیه با ایجاد منابع پایدار، دنبال شود.

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله جواد مروی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در دیدار اعضای هیئت‌رئیسه مجمع نمایندگان طلاب در جامعه مدرسین اظهار داشت: پرداختن به مسائل مهم و راهبردی اهمیت زیادی دارد و به گفته امام علی(ع) هر آن‌کس که به چیزی که مهم نیست بپردازد، آنچه را که اهمیت بیشتری دارد از دست می‌دهد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: در این جلسه بسیاری از نظرات را حتی آن دیدگاه‌های تند را با آغوش باز دریافت کردم و از آن استقبال می‌کنم.

وی تصریح کرد: شورای عالی حوزه‌های علمیه توسط امام خمینی(ره) ایجاد شد و وظایفی از سوی مراجع و مقام معظم رهبری برای آن تعیین‌شده است که باید به بهترین نحو موردتوجه قرار بگیرد.

مروی: برای حوزه‌های علمیه، منابع پایدار تامین شود

آیت‌الله مروی بیان کرد: ازجمله وظایف مهم این شورا برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، انتخاب مدیران، رصد و پایش، نظارت بر امور و هدایت حوزه‌های علمیه است، در جهت تحقق این اهداف و انجام وظایف باید تلاش کرد و مطابق با برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها گام برداشت.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان طلاب با رصد اخبار از وضعیت استان‌ها و طلاب و حوزه‌های علمیه، منابعی مطمئن در جهت سیاست‌گذاری دقیق به شمار می‌روند تا بتوان بر اساس نیازها، دست به فعالیت زد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: باید بتوان با شناخت وظایف و اهداف، در جهت ارتقاء علمی-تربیتی جایگاه حوزه‌های علمیه در راستای پاسخگویی به نیازهای فردی و اجتماعی امت اسلامی تلاش کرد.

وی عنوان کرد: طلاب باید در تصمیم سازی و تصمیم‌گیری‌ها به ایفای نقش بپردازند هرچند تصمیم سازی در خلأ و بدون پشتوانه لازم قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

آیت‌الله مروی اظهار داشت: دوره هشتم شورای عالی که پس از اعتماد جامعه محترم مدرسین و تأیید مراجع و رهبر معظم انقلاب تشکیل‌شده است.

وی تصریح کرد: این شورا اولویت‌های سیاست‌گذاری در حوزه‌های علمیه و پاسخ گوئی به نیاز طلاب را موردتوجه قرار داده و در این خصوص جلسات متعددی برگزار کرده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: تعیین اولویت‌ها، یک اصل مهم مدیریتی و راهبردی از سوی مدیران و سیاست‌گذاران است تا بتوانند این اولویت‌ها را موردتوجه قرار دهند.

وی گفت: توجه به معیشت طلاب به‌خصوص وضعیت مسکن، یکی از اولویت‌های مهم و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید است و باید پیگیری شود.

آیت‌الله مروی افزود: حفظ استقلال مالی حوزه‌های علمیه با ایجاد منابع پایدار، دنبال شود، همچنین در سیاست‌گذاری‌های حوزه، اولویت‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی مورد تأکید است.

وی تصریح کرد: باید به ظرفیت جوانان طلاب در امور توجه شود و راهکارهایی را برای ارتباط بیشتر با نمایندگان طلاب بیندیشیم و از نظرات طلاب و فضلای جوان استفاده کنیم، نمایندگان طلاب بازوهای مشورتی و نظارتی قوی برای مدیران حوزه و شورای عالی حوزه باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج