۱۰۱۷۵۸۱
۶ نظر
۵۰۱۴
۶ نظر
۵۰۱۴
پ

گام جدید قالیبافی‌ها برای شورای ۱۴۰۰ تهران

سردار مرتضی طلایی در چند مدت گذشته چندین مصاحبه در نقد شورای شهر تهران انجام داده است. هرچند بخشی از این نقدها فنی است اما اگر یک فعال سیاسی بخواهد آن را تحلیل کند، با خود تصور می‌کند که سردار در حال آماده‌سازی خود برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر است؛ احتمال دارد او بتواند به عنوان سرلیست اصولگرایان قرار بگیرد.

رویداد۲۴: مرتضی طلایی یکبار دیگر برای ورود به عرصه سیاسی ایران برنامه‌ریزی می‌کند؛ بعید نیست هدف‌گذاری او ورود به شورای شهر ۱۴۰۰ باشد؛ شاید گام بعدی هم ریاست شورا باشد.

بیست سال قبل سردار طلایی به سفارش و توصیه قالیباف وارد فعالیت سیاسی شد و ستاد‌های انتخاباتی فرمانده وقت نیروی انتظامی را برای تبلیغات در انتخابات سال ۸۴ مدیریت می‌کرد. زمانی که قالیباف فرمانده نیروی انتظامی بود، بسیاری از ستاد‌های سردار قالیباف در اصفهان با سفارش و رایزنی مرتضی طلایی فعال شده بود.

اما در همه این سال‌ها تاسیس ده‌ها خیریه و موسسه فرهنگی کمک به اعتمادسازی طلایی و اصولگرایان نکرد و او هرگز به یک چهره محوری تبدیل نشد و به عنوان یکی از عوامل قالیباف شناخته می‌شد؛ چنانچه در یک دوره انتخابات مجلس، اصولگرایان نام او را کاملاً کنار گذاشتند و همین دوره هم که قالیباف تیم خود را برای مدیریت بخش‌های مختلف مجلس شورای اسلامی معرفی می‌کرد، نام این رفیق قدیمی و فرمانده سابق نیروی انتظامی را فراموش کرده بود.

طلایی دوباره در راه شورای شهر؟

سردار طلایی حالا که مسئولیت مهمی ندارد، این روز‌ها همه جا می‌رود و از عملکرد موفق دوره قبلی شورای شهر تهران صحبت می‌کند. عملکرد شورای شهر فعلی را به نقد می‌کشد و حتی اخیراً که بحث غیرقانونی بودن شورایاری‌ها مطرح شده، آن را به گردن اعضای جدید شورای شهر تهران می‌اندازد. با نگاهی به مصاحبه‌های اخیر طلایی که از هفته پیش آغاز شده، بعید نیست او که عملکرد خود را در دوره قبلی شورای شهر تهران بسیار موفق می‌داند، برای دوره بعدی در انتخابات شورای شهر تهران نیز شرکت کند.

گام جدید قالیبافی‌ها برای شورای ۱۴۰۰ تهران

طلایی البته سابقه انتشار لیست اختصاصی یاران قالیباف را در انتخابات سال ۹۲ دارد که توفیق چندانی نداشت و در نهایت با سایر ورزشکاران و گروه‌های سیاسی و الهه راستگو ائتلاف کرد تا قالیباف صندلی شهرداری را حفظ کند.

مخالفان طلایی معتقدند بسیاری از اعضای دوره قبلی شورایاری با حمایت مدیران شهری و مخصوصاً سردار طلایی در تهران، تبدیل به اعضای ستاد انتخاباتی قالیباف شدند و ارتباط عمیق مرتضی طلایی با شورایاران محلات مختلف در دوره قبل به هیچ وجه قابل کتمان نیست و حضور موثر آن‌ها در ستاد‌های قالیباف و تبلیغات برای او که در سال ۹۲ و چه در سال ۹۶ و چه در سال ۹۸ برای افرادی که در کف محلات تهران زندگی می‌کنند قابل درک است.

مرتضی طلایی برای حمله به شورای شهر تهران از هر وسیله‌ای استفاده می‌کند. حتی اخیراً در گفتگو با یک خبرگزاری در یک گاف آشکار توییت مریم رجوی رهبر مجاهدین خلق را که در یک اکانت جعلی منتشر شده بود مبنای حمله به اعضای شورای شهر تهران کرده است. شورای شهر تهران قصد دارد نام خیابانی را به نام مهندس مهدی بازرگان نامگذاری کند و یک صفحه جعلی با تصویر مریم رجوی از این اقدام شورای شهر تشکر کرده و همین باعث حمله اصولگرایان به شورای شهر تهران شده بود و مرتضی طلایی نیز که سال‌ها ریاست نیروی انتظامی پایتخت را برعهده داشته و بدون اسلحه گروگانگیری را حل می‌کرده، حالا فریب این توییت جعلی را خورده است!

هرچند طیف قالیباف از طلایی حمایت می‌کنند اما ممکن است اصولگرایان عدالتخواه تمایلی به همکاری با او نداشته باشند. آنها در مطالب مختلفی که منتشر می‌کنند به دوستی طلایی با بهروز ریخته‌گران ثروتمند ایرانی اشاره می‌کنند که فعالیت گسترده‌ای در پتروشیمی و ذوب آهن و فوتبال انجام داده است و مدت‌ها با مرتضی طلایی در جا‌های مختلف شراکت داشته است؛ شرکت «صنایع بسته بندی پویا نگار اصفهان» یکی از همین شرکت‌هاست.

سردار طلایی می‌گوید که به عنوان یک کار فرهنگی در کنار برادران ریخته گران بوده، اما در آن زمان او به عنوان معاون فرهنگی و سخنگوی باشگاه فولاد ماهان به سوالات رسانه‌ها در انتقادات از این مجموعه پاسخ می‌داد.

تنها توضیح طلایی درباره ارتباطش با ریخته گران این بود: «این که عزیزی سوال کرده‌اند رابطه بنده با آقای ساکت و ریخته گران چیست. بنده هرگز نگفتم رابطه نداشته‌ام. با آقایان دوست و در امور خیریه و فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی همکاری داشته‌ام، لکن این یک امر شخصی هست و البته چندسالی هست قطع شده است. بحث این اتهامات و مشابه ان موضوع مشخصی هست که بنده عرض می‌کنم. بالاخره اگر بنده رانتی یا سوء استفاده‌ای در هر کجا و به هر شکل کرده‌ام خوب باید اسنادی وجود داشته باشد ان را ارائه دهید.»

بعد از اینکه سردار طلایی از شورای شهر اصلاح‌طلبان انتقاد کرده بود، در صفحات مجازی انتقادات تندی به او مطرح شد از جمله اینکه گفته بودند او یکی از املاک شهرداری را گرفته اما با پیگیری میرلوحی بالاخره مبلغ آن را با شهرداری تهران تسویه کرده است. مشخص نیست ملکی که از آن سخن گفته شده در کجا قرار دارد و جزییات آن چیست اما در پرونده مفصل املاک نجومی یکبار نام همسر مرتضی طلایی به خاطر ملکی در خیابان نیاوران دزاشیب آمده بود که ظاهراً سردار طلایی گفته آن ملک را فروخته و هزینه آن را برای تبلیغات انتخاباتی صرف کرده است این ملک به نام همسر سردار طلایی خانم اعظم میرزایی بوده است.

اطلاعات راجع به این پرونده و اینکه واقعا چه کسانی ملک گرفته بودند و چه کسانی آن را پس دادند، هیچگاه توسط شهرداری تهران و نهادهای نظارتی به مردم داده نشد؛ خود طلایی نیز در برنامه دستخط گفته بود «در شهرداری زمینه‌های سوءاستفاده و خلاف و رانت‌خواری و مسائل مالی و … وجود دارد اما به املاک نجومی اعتقادی ندارم.»

طلایی در دوران حضور در شورای شهر، ارتباطات زیادتری پیدا کرد و حالا که قالیباف رییس مجلس شده، بعید نیست رویا‌های طلایی نیز نشستن بر کرسی ریاست شورا باشد؛ اما مسیر پیش رو بسیار دشوار به نظر می‌رسد. اگر طلایی بخواهد به صورت جدی وارد عرصه انتخابات شود، باید منتظر نقد‌های جدی هم باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • راهنما

      کشور فقط مشغول انتخابات است ناشی از بیکاری افراد و یا عدم کار در ادارات دولتی است وزارت کشور جدول انتخاباتی محدود بگذارد و قبل آن کسی حق گفتگو و خبر را نداشته باشد

    • بدون نام

      این پلیس جلاد به پرسنل بود هیچ کس ازش خوشش نمیاد جیب خالی کن بود خنده این خنده شیطانی است از ته دل نیست ظاهرا خنده تمسخر دارد بدرد جامعه هم نمی خورد

    • ف

      من درعجبم چرا این قوم سیری ندارند و شدیداً بدنبال جایگاه وثروت اندوزی هستند.

    • کهنه سرباز

      آقای سردارپاسدارسرتیپ طلایی ازچندجاحقوق میگیری

    • با عشق

      این فقط هر مرحله با نیش باز به جایگاه می رسد.

    • همرزم

      سالنهای عروسی مختلط منبع دیگر این پاشنه طلاست ااونم در اوج جلوگیری از اینکار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج