اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۱۷۸۸۰
۱۶ نظر
۵۰۱۵
۱۶ نظر
۵۰۱۵
پ

۲۹۴برابر شدن قیمت مسکن در ۲۷سال اخیر

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به ۲۹۴ برابر شدن قیمت مسکن در ۳۰ سال اخیر، گفت: عرضه مسکن در هفت سال اخیر متناسب با تقاضای بازار مسکن نبوده است، بر اساس مطالعات صورت گرفته سالانه ححداقل یک میلیون واحد مسکونی باید در کشور ساخته شود.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس اقتصادی با اشاره به ۲۹۴ برابر شدن قیمت مسکن در ۳۰ سال اخیر، گفت: عرضه مسکن در هفت سال اخیر متناسب با تقاضای بازار مسکن نبوده است، بر اساس مطالعات صورت گرفته سالانه ححداقل یک میلیون واحد مسکونی باید در کشور ساخته شود.

ابوالفضل نوروزی، کارشناس اقتصادی، دیشب در برنامه پایش که با موضوع «بررسی مالیات بر خانه های خالی» پخش شد، ادامه داد: بر اساس تعداد پروانه های صادر شده در ۶ سال گذشته، آمار ساخت مسکن در هر سال ۳۵۰ هزار واحد گزارش شده، که تقریبا پنج میلیون مسکن در این شش سال کمتر از نیاز ساخته شده است.

نوروزی افزود: بازار مسکن جولانگاه سوداگران است، طبق مطالعات انجام شده، از هر ۱۰ مسکن معامله شده، هفت معامله توسط سوداگران صورت گرفته است، به عنوان مثال ما در کشور افرادی داریم که در یکسال بیش از ۳۰۰ خرید و فروش مسکن داشته است.

کارشناس اقتصادی برنامه پایش گفت: معضل مسکن در سال های قبل از انقلاب هم بوده است و بعد از انقلاب نیز حل نشد، برای کنترل تقاضای سوداگری، باید مالیات های تنظیم گری مثل مالیات بر خانه های خالی، مالیاد بر عایدی سرمایه، مالیات بر احتکار زمین و مالیات بر زمین های خالی ایجاد گردد.

وی ادامه داد: موضوع مالیات بر زمین های خالی، مسئله ای است که کمتر مورد توجه قرار گرفته، بنابراین باید در حوزه زمین سیاست گذاری مناسبی داشته باشیم و زمین های خالی در خدمت تولید مسکن قرار گیرند، کلا زمین و مسکن در حال احتکار است، در حال حاضر دو و نیم میلیون مسکن خالی در کشور وجود دارد و باید با احتکار کنندگان برخورد کرد.

کارشناس مسکن با بیان اینکه عزمی برای برخورد با محتکرین نیست، گفت: در سال ۹۴ قانون اصلاح مالیات های مستقیم بیان می کند باید در شش ماه سامانه ملی املاک و اسکان شکل بگیرد و متناسب با آن از خانه های خالی مالیات گرفته شود، اما از سال ۹۴ تا ۹۸ هیچ اقدامی انجام نشد.

کارشناس مسکن کشور بیان کرد: در حال حاضر با حمایت وزیر راه و شهرسازی این سامانه طراحی شده، باید عزمی جدی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی شکل بگیرد و قانون نیز باید اصلاح شود تا مالیات بر خانه های خالی آن بازدارنگی را داشته باشد.

نوروزی گفت: در قانونی که در حال حاضر در مجلس بررسی می شود روی نرخ موثر مالیات کار شده تا بتواند افراد را مجبور به عرضه خانه های خالی کنند، شیوه محاسبه مالیات نیز بر اساس ارزش ملک است، مشارکت مردم در شناسایی خانه های خالی نیز ابتکار قانون جدید است.

وی ادامه داد: همکاری بین دستگاهی نیز نکته دیگر قانون جدید است، از این طریق می توان خانه های خالی را آنلاین شناسایی کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      تورابه خدا فکری به حال جوانان بکنید اگر برخانه های خالی وبرزمینهای خالی تاکید میکنم برزمینهای خالی که سوداگران برای گران شدن میخرند‌واحتکار می کنند مالیات های بسیار سنگین گرفته شود وضعیت زمین وخانه درست خواهد شد تورا به خدا تورابه هرمقدسات قسم می دهم با این کارتان فکری به حال محرومان مخصوصا‌جوانان بکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باکی داری حرف میزنی؟؟
        مخاطبت کیه؟؟؟

      • بدون نام

        اینقدر گرون کردین که همه رفتند تو بهترین جاهای ترکیه آنالیا .آنتالیا.استانبول با نصف قیمتهای تهران با تمام امکانات رفاهی و با اقامت دائم خونه خریدند.وباعث فرارسرمایه ها شدین.

      • عزیزی

        پسر خوب مگر فقط مسکن گران شده درقبال اون خودرو که دست دولت هست واهن ووو خوارکی وسیگار وووهزاران برابر بعدترش کرده

      • بدون نام

        خونه ما ۵۱۰ برابر شده سال ۷۴خریدیمش ۳ میلیون الان ۱میلیارد و ۶۰۰ تومن

    • بدون نام

      علی برکت الله

    • بدون نام

      یه شماره تماس بذاریدکه مردم بتونندخانه های خالی که درکوچه ومحله شون هست روبه اون شماره باادرس وپلاک پیامک کننن الان داخل کوچه ما ده تا اپارتمان خالی هست داخل کوچه ما یک.نفرهشت واحدداره همه رواجاره داده چون خونه قولنامه ای ووکالتی هست اداره مالیات نمیدونه این هشت واحدداره یک ریال هم مالیات نمیده شمایه شماره بذارید تاادرس این ومثل این رومردم پیامک کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تجسس و فضولی کردن تو زندگی دیگران اصلا کار خوبی نیست

    • بدون نام

      شما خیالت راحت. فردی که بیش از 300 معامله در سال داشته انقدر گردن کلفته که اجازه نمیده چنین قانونی تصویب بشه. ضمن اینکه اگر هم تصویب بشه هزار تبصره و معافیت برای همین افراد که به بالا وصل هستن گذاشته میشه و در نهایت اون مالیات رو مردم عادی و کسبه خرده پای صنف باید پرداخت کنن. از اونطرف یه پولی هم گیر دولت میاد. بنابراین نقشی در کنترل قیمت نخواهد داشت

    • بدون نام

      چقدر ساده لوح هستی دولت مالیاتو میگیره بیاد به تو بده ? اینو تو گوشت فرو کن این مردم نیستن که گرون میکنن _نمونش امروز سایپا و ایران خودرو 30درصد گرون کردن_نقش مردم این وسط چییه?

    • بدون نام

      کلاتونو بزارید بالاتر مسولین بی کفایت

    • بدون نام

      منظورش تو این 2سال اخیره

    • عزیزی

      سلام اگر این اقا راست میگی چرا مسکن نسبت به خودرو که دست دولت هست وهزارن کالا سیگار ۲هزارتومان ۱۸هزارتومان شده پس بجاه حرف بزن مگر ایمان ندارید

      پاسخ ها

      • ا غ

        260برابرش در زمان روحانی پلید بوده

    • بدون نام

      ۲۷ سال پیش قیمت یک متر آپارتمان در مناطق متوسطی مثل تهرانپارس و آیت الله کاشانی چهل هزارتومن بود والان شده ۳۲ میلیون تومن یعنی ۸۰۰ برابر شده

    • بدون نام

      ۳۰۰۰برابر شدن دلار در ۷سال اخیر!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج