adexo3
۱۰۱۹۲۱۶
۵ نظر
۵۰۲۰
۵ نظر
۵۰۲۰
پ

افزایش ۸۰۰درصدی اجاره‌بها در برخی استان‌ها

معاون وزیر راه از افزایش ۸۰۰ درصدی نرخ اجاره‌بها در برخی استان ها با وجود مصوبه ستاد ملی کرونا خبر داد و گفت: دلیل این اتفاق ناآگاهی مردم بوده است.

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر راه از افزایش ۸۰۰ درصدی نرخ اجاره‌بها در برخی استان ها با وجود مصوبه ستاد ملی کرونا خبر داد و گفت: دلیل این اتفاق ناآگاهی مردم بوده است.

محمود محمودزاده یادآور شد: ۱۵ روز پس از مصوبه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در خصوص تعیین سقف افزایش نرخ اجاره‌بها (تهران ۲۵ درصد، کلانشهرها ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد) بیشترین افزایش نرخ با ۸۰۰ درصد در کرمانشاه و ۱۰۰ درصد در تهران و کلانشهر‌های دیگر ثبت شده است.

وی تصریح کرد: شاید دلیل ضعف اجرای این مصوبه ناآگاهی مردم باشد، چون این مصوبه به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده و برای مالک، اجاره تمدید شده تلقی می‌شود، اما مستأجر می‌تواند تصمیم دیگری بگیرد. بر اساس این مصوبه، افزایش اجاره بها در تهران بیش از ۲۵ درصد، در کلانشهر‌ها بیش از ۲۰ درصد و در دیگر شهر‌ها بیش از ۱۵ درصد ممنوع است.

وی همچنین با اعلام این که در کل کشور ۲۵ درصد از پلاک‌های مسکونی خالی از ساختمان یا مخروبه هستند، گفت: امیدواریم با اعمال سیاست‌های مالیاتی از این ظرفیت‌ها برای ساخت مسکن استفاده شود.

معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر این‌که در بخش تولید مسکن چاره‌ای جز قیمت گذاری بر مصالح ساختمانی نداریم چون ۶۵ تا ۷۰ درصد بهای واحد مسکونی در ساخت، مربوط به مصالح است،اضافه کرد: با توجه به اینکه ۹۷ درصد مصالح در کشور تولید می‌شود دلیلی برای افزایش قیمت‌ها وجود ندارد و بر این اساس، در مکاتبه با وزیر صمت خواسته ایم مصالحی که برای ساخت خانه‌های ارزان قیمت نیاز است با قیمت معقول تأمین شود.

محمودزاده درباره جدیدترین وضعیت طرح ملی مسکن نیز گفت: از یک میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی، ۶۰۰ هزار واجد شرایط به استان‌ها برای تشکیل پرونده معرفی شده اند که تا کنون حدود ۱۹ هزار نفر افتتاح حساب کرده اند.

وی با بیان "کسانی که تا پایان مرداد افتتاح حساب نکنند جایگزین متقاضیان دیگر می‌شوند" افزود: حدود ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی و ۷۰ هزار واحد در تفاهمنامه‌ها در حال اجراست و اوایل مرداد نخستین مرحله افتتاح طرح اقدام مسکن ملی انجام می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      به خدا 90 درصد این افزایش قیمت ها چه اجاره چه فروش زیر سر سایت دیواره.
      خدا باعث و بانیش و همه افرادی که پشت دیوار هستند رو لعنت کنه.
      الهی هر چی ضرره که من جووون دارم میدم رو خرج مریضی خودشونو خانوادشون کنن
      الهی هر چی ضرره که من جوون میدم رو مسئولین(ی که باید نظارت کنن و نمیکنن) خرج مریضی بچه هاشونو و خودشون کنن

    • بدون نام

      کلاهت رو بنداز بالا وزیر مسکن خان

    • آرمان عظیمی

      من از شهرستان های اصفهان مثل خمینی شهر و نجف آباد آمار گرفتم، قشنگ نسبت به تابستان سال قبل، چندبرابر شده و خود اصفهان را که دیگه فقط باید بیایی و ببینی. یک آپارتمان قوطی 20سال ساخت را میگه 100میلیون و یک میلیون کرایه!! کم کم باید چادر خریداری کرد!!

    • حمید ح

      کلا تو همه چی دولتها بیتقصیرن،،،،مردم تو همه چی مقصر،،،،

    • بدون نام

      فکر کنم منظور هشتاد درصد بوده اصلا هشتصد درصد امکان نداره .با این مبلغ میشه ملک رو خرید. لطفا کمی در درج مطالب دقت کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج