جاباما
۱۰۲۲۰۴۵
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

یک هشتم کرونایی‌ها دچار اختلال شنوایی می‌شوند

محققان دانشگاه منچستر اعلام کردند که برخی مبتلایان به کووید ۱۹ در سیستم شنوایی خود دچار مشکل شده‌اند و از هر ۸ کرونایی یک نفر دچار مشکلات شنوایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران: محققان دانشگاه منچستر اعلام کردند که برخی مبتلایان به کووید ۱۹ در سیستم شنوایی خود دچار مشکل شده اند و از هر ۸ کرونایی یک نفر دچار مشکلات شنوایی می‌شود.

جدیدترین یافته‌های محققان نشان می‌دهد مبتلایان به ویروس کرونا در کنار از دست دادن حس بویایی و چشایی، در سیستم شنوایی خود نیز دچار مشکل می‌شوند.

بر این اساس، متخصصان دانشگاه علوم پزشکی منچستر در جدیدترین تحقیقات خود بر روی بیماران مبتلا به ویروس کرونا اعلام کردند،‌تضعیف شنوایی یکی از مواردی است که در بیماران مشاهده می‌شود. همچنین شماری دیگر از بیماران اعلام کردند در گوش خود صدای زنگ ضعیفی را به طور مداوم می‌شنوند.

در این تحقیقات ۱۲۱ بیمار بالغ مورد ارزیابی قرار گرفتند. این افراد ۸ هفته پس از مرخص شدن از بیمارستان سنجش شدند که این مطالعات نشان داد از هر ۸ کرونایی یک نفر دچار مشکلات شنوایی می‌شود یا در گوش خود صدای زنگ ضعیفی را به طور مداوم می‌شنود.

دکتر کوین مونرو، استاد دانشگاه علوم پزشکی منچستر گفت: ما از قبل می‌دانستیم که برخی بیماری‌ها مانند سرخک، اوریون و مننژیت می‌تواند سیستم شنوایی افراد را تحت تاثیر قرار دهد اما این نخستین باری است که مشخص شد ویروس کرونا با آسیب رساندن به عصب‌های شنوایی که پیام‌های صوتی را به مغز می‌رساند، باعث کم شدن شنوایی افراد می‌شود.

این متخصص افزود: از نظر تئوری این امکان وجود دارد که ویروس کرونا با درگیر کردن سیستم شنوایی مانند گوش میانی یا حلزون گوش، باعث مشکل شنوایی در افراد شود.

محققان اعلام کرده‌اند برای درک بهتر چگونگی تاثیر ویروس کرونا بر سیستم شنوایی افراد، نیازمند تحقیقات بیشتر هستند. پیش‌تر از دست دادن حس بویایی و چشایی از مهم‌ترین علائم ابتلا به کووید ۱۹ اعلام شده بود.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است تا زمان کشف واکسن موثر برای ویروس کرونا بهتر است مردم در اماکن عمومی فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج