۱۰۲۴۳۵۱
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

اصولگرایان خیالشان از انتخابات ۱۴۰۰ راحت است

حسین کنعانی‌مقدم گفت: نظر من این است که دولت آینده باید ائتلافی باشد و از تمام نیرو‌های موثر و شایسته در دولت استفاده شود و دیگر آن دولت صرفا محدود به اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان نباشد. اینکه تصور کنیم کشور را تنها بخشی از نیرو‌های سیاسی می‌توانند مدیریت کنند، راه به جایی نمی‌برد.

نامه نیوز: حسین کنعانی‌مقدم گفت: نظر من این است که دولت آینده باید ائتلافی باشد و از تمام نیرو‌های موثر و شایسته در دولت استفاده شود و دیگر آن دولت صرفا محدود به اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان نباشد. اینکه تصور کنیم کشور را تنها بخشی از نیرو‌های سیاسی می‌توانند مدیریت کنند، راه به جایی نمی‌برد.

کمتر از یک‌سال به انتخابات ریاست‌جمهوری باقی است و هنوز جبهه اصولگرایی هیچ فعالیت فعالیت انتخاباتی از خود بروز نداده است؛ این درحالی است که در دوره قبل یعنی انتخابات سال۹۶ اصولگرایان مدت‌ها پیش از انتخابات در قالب تشکل جمنا به فعالیت می‌پرداختند. علاوه بر این تا اینجای کار حتی نام نامزدهای احتمالی ریاست‌جمهوری هم به گوش نمی‌رسد.

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «انتخابات زودرس ممکن در مقاطعی محاسن و در مقاطعی معایب داشته باشد. به نظر می‌رسد که اکنون معایبش بر محاسنش غلبه دارد. اکنون مهم‌ترین دغدغه افزایش مشارکت مردم در انتخابات است. اصولگرایان هم به دلیل در اختیارداشتن دو قوه مقننه و قضائیه نگرانی چندانی از انتخابات ریاست‌جمهوری ندارند و فعلا نیازی نمی‌بینند که ورودشان به انتخابات۱۴۰۰ را رسما اعلام کنند».

او ادامه داد: «اینکه برخی از حالا تصور کنند که رقیب یعنی اصلاح‌طلبان حذف شده است و هیچ شانسی در انتخابات ندارد، بسیار خوشبینانه است. اگر چنین نگاهی به جامعه القاء شود، عملا مشارکت عمومی پایین می‌آید. ما اصولگرایان ضمن آنکه باید در درون جبهه اصولگرایی دست به تحول عظیم بزنیم باید در پی مشارکت حداکثری مردم هم باشیم. شاید مشارکت حداقلی به صورت کوتاه‌مدت به نفع اصولگرایان تمام شود اما همیشه یک اصل ثابت بوده که مشارکت بالا منفع کلی نظام و کشور را تأمین می‌کند».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که اصولگرایان می‌خواهند با سازوکار تشکیلاتی جدیدی وارد انتخابات ریاست‌جمهوری شوند یا آنکه با همان سازوکار شاجا به میدان می‌آیند، تصریح کرد: «به نظر می‌رسد که با سازوکار جدیدی فعالیت خود را آغاز کنند که شاید شاجا و پیشتر جمنا هم در آن اذغام شود».

او درباره دولت آینده هم خاطرنشان کرد: «نظر من این است که دولت آینده باید ائتلافی باشد و از تمام نیروهای موثر و شایسته در دولت استفاده شود و دیگر آن دولت صرفا محدود به اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان نباشد. اینکه تصور کنیم کشور را تنها بخشی از نیروهای سیاسی می‌توانند مدیریت کنند، راه به جایی نمی‌برد».

او در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا با تجربه دولت روحانی که نام ائتلاف با آن گره خورده است، مردم پذیرای دولت ائتلافی هستند یا خیر، گفت: «آقای روحانی نتیجه ائتلاف کارگزاران با اصلاح‌طلبان بود و ائتلاف آنها ارتباطی به یک ائتلاف فراگیر میان همه نیروهای سیاسی ندارد. مقصود آن است که هر دولتی روی کار می‌آید از تمام توان نیروها استفاده کند و خود را محدود به یک جناح یا حتی یک حزب سیاسی نکند».

کنعانی مقدم در پایان درباره شانس اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده هم تصریح کرد: «شانس اصولگرایان بستگی به عملکرد آنها در مجلس دارد. اگر تا سال آینده عملکرد خوبی از مجلس مشاهده شود، اقبال مردم به سمت اصولگرایان خواهد بود، در غیر این صورت ممکن است نتیجه چیزی خلاف انتظار رقم بخورد».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصولگرایی و اصلاح طلبی هیچ جایگاهی بین مردم ندارند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین گل گفتی
        سال دیگه خودشون یکی رو رئیس جمهور میکنن

    • بدون نام

      اره چون کسی شذکت نمی کنه اونت برندم مبشن.مثا مجلس.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج