جاباما
۱۰۲۵۳۶۷
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

۷ توصیه برای داشتن استخوان‌های سالم‌ و قوی

سلامت استخوان‌ها که شاید به طور معمول کمتر به آن توجه می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار بوده و داشتن استخوان‌های ضعیف می‌تواند دردسرساز باشد و گاهی به ناتوانی یا حتی در سنین بالاتر به مرگ زودرس منجر شود.

ایسنا: سلامت استخوان‌ها که شاید به طور معمول کمتر به آن توجه می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار بوده و داشتن استخوان‌های ضعیف می‌تواند دردسرساز باشد و گاهی به ناتوانی یا حتی در سنین بالاتر به مرگ زودرس منجر شود.

شکستگی یا حتی مو برداشتن استخوان‌ها بسیار دردناک بوده و زندگی فرد را با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌کند.

حتی در صورتی که استخوان‌های شما در حادثه‌ای دچار شکستگی شود، ممکن است علت آسیب دیدگی شما ناشی از ضعیف بودن استخوان‌هایتان باشد.

۷ توصیه برای داشتن استخوان‌های سالم‌ و قوی

خوشبختانه اقدامات زیادی برای جلوگیری از شکستگی استخوان‌ها وجود دارد. استفاده از رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم، داروها و سایر منابع موجود می‌تواند در این زمینه مفید باشد.

در ادامه هست نکته به نقل از "دویلستاون‌هلث" آورده شده است که می توانید برای شروع کار امتحان کنید:

با ارائه دهنده خدمات درمانی خود مشورت کنید

در مورد شکستگی خود با متخصص مشورت کنید. از ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود بپرسید که آیا شکستگی شما مربوط به پوکی استخوان است یا خیر. در مورد تست تراکم مواد معدنی استخوان (که اغلب به آن اسکن DXA گفته می‌شود) مشاوره بگیرید. این بهترین راه برای تشخیص تراکم استخوان کم و شدیدترین شکل آن، یعنی پوکی استخوان است. همچنین در مورد لزوم استفاده از داروهایی که اثبات شده‌اند در به حداقل رساندن پوکی استخوان یا کاهش خطر شکستگی‌های آینده موثر هستند، پرس‌وجو کنید.

کلسیم کافی دریافت کنید

همه افراد برای برخورداری از استخوان‌ها و در نتیجه ماهیچه‌های قوی و سالم نیاز به کلسیم دارند. موسسه ملی بهداشت آمریکا توصیه می‌کند که زنان بالای ۵۰ سال و مردان بالای ۷۰ سال روزانه ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم دریافت کنند. اگر به اندازه کافی کلسیم دریافت نمی‌کنید، ممکن است با اضافه کردن برخی غذاهای غنی از کلسیم مانند شیر، پنیر، کلم بروکلی یا بادام، ذخیره کلسیم در بدن خود را افزایش دهید.

ویتامین D کافی دریافت کنید

ویتامین D یا "ویتامین آفتاب"، نقش مهمی در کمک به بدن شما در جذب کلسیم از دستگاه گوارش به درون خون دارد. بنیاد ملی پوکی استخوان آمریکا روزانه دریافت ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین D را توصیه می‌کند.

ورزش و تحرک بدنیِ کافی داشته باشید

ورزش یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ تراکم استخوان و حفظ قدرت عضلات است. برای ساختن و حفظ تراکم استخوان، تمرینات تحمل وزن و مقاومت را انجام دهید که باعث می‌شود بدن شما در مقابل جاذبه حرکت کند. برخی از نمونه‌های تمرینات تحمل وزن شامل پیاده‌روی و استفاده از دوچرخه ثابت است.

جلوگیری از زمین خوردن و سقوط با ایمن کردن محیط

شما می‌توانید با ایمن کردن محیط هر کجا که هستید و رعایت برخی نکات، خطر سقوط و شکستگی استخوان‌های خود را کاهش دهید. وقتی خارج از خانه هستید از کفش‌هایی استفاده کنید که امکان حرکت و کشش خوبی را به پاهای شما می‌دهند. در مورد کف‌هایی که می‌تواند لغزنده باشد، مراقب باشید.

قبل از پایین رفتن از پله مواظب پیچ‌های موجود باشید و در هوای بد اگر وضعیت ناپایدار است از وسیله کمکی برای سالمندان مانند عصا یا واکر استفاده کنید. هنگامی که در خانه هستید از چراغ‌های شبانه استفاده کنید. کف‌ خانه را از به هم ریختگی دور نگه دارید. از پوشیدن جوراب یا دمپایی لا انگشتی خودداری کنید. سیم‌های برق را از زیر پا جمع کنید و از یک تشک لاستیکی در زیر دوش یا وان استفاده کنید.

از استعمال دخانیات اجتناب کنید

توتون و تنباکو برای استخوان‌های شما سم است و شما را در معرض خطر ابتلا به کاهش توده استخوانی و پوکی استخوان قرار می‌دهد. اگرچه اغلب در گفتن، ترک دخانیات آسان است اما عمل به آن می‌تواند دشوار باشد. در مورد برنامه‌ها، داروها و سایر روش‌های ترک سیگار که می‌تواند به شما در دست کشیدن از این ماده دخانی کمک کند، تحقیق کنید.

از مصرف الکل خودداری کنید

خودداری از مصرف الکل می‌تواند شما را به استخوان‌های سالم‌تری برساند. نوشیدن الکل می‌تواند باعث از بین رفتن استخوان شده و خطر پایداریِ شکستگی در اثر سقوط را ایجاد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج