جاباما
۱۰۲۵۹۴۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

«عصای گمشده»، بهترین مستند جشنواره یونان

جشنواره مستند «لراپترا» در کشور یونان جایزه بهترین فیلم مستند را به فیلم ایرانی «کیارستمی و عصای گمشده» ساخته محمودرضا ثانی اهدا کرد.

خبرگزاری مهر: جشنواره مستند «لراپترا» در کشور یونان جایزه بهترین فیلم مستند را به فیلم ایرانی «کیارستمی و عصای گمشده» ساخته محمودرضا ثانی اهدا کرد.

«عصای گمشده»، بهترین مستند جشنواره یونان

به نقل از روابط عمومی فیلم، هفتمین جشنواره بین المللی مستند «لراپترا» در کشور یونان جایزه بهترین فیلم مستند را به فیلم ایرانی «کیارستمی و عصای گمشده» ساخته محمودرضا ثانی و با تهیه کنندگی بهروز نشان اهدا کرد.

این فیلم در بخش رقابتی جشنواره بین المللی مستند «لراپترا » در کشور یونان شرکت کرده بود و توانست جایزه بهترین فیلم مستند را از این جشنواره در جنوبی ترین شهر اروپا از آن خود کند.

در این جشنواره مستندهایی که نشانگر سنت، فرهنگ، آداب و رسوم، فرهنگ عامه و تمدن صنعتی مدرن کشور مشترک با اروپا هستند، نمایش داده شد. هدف از برپایی این رویداد سینمایی همگام شدن فیلمساز با تحولات فناورانه سینما است. همچنین ارتقای کیفیت زندگی فرهنگی و معنوی در سطح محلی، ملی و بین المللی فیلمساز و نگاه به سینمای مستند از دیگر اهداف این جشنواره است.

جشنواره بین المللی مستند «لراپترا» با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا مجموع فیلم های منتخب را از طریق کانال وب سایت جشنواره نمایش داد و ۱۷۳ فیلم یونانی و خارجی به صورت آنلاین توسط کاربران و مخاطبان این رویداد سینمایی دیده شد.

فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده» به مدت زمان ۹۰ دقیقه، روایتی از نوع نگاه کیارستمی به زندگی و سینماست که محمودرضا ثانی در مدت ۴ سال و زمانی که کیارستمی کارگاه‌های آموزشی سینمایی در اسپانیا و کلمبیا برگزار می‌کرد، تلاش کرده بینش یک مؤلف، دیدگاه و جهان‌بینی این فیلمساز فقید را به تصویر بکشد.

محمودرضا ثانی پیش از ساخت مستند بلند «کیارستمی و عصای گمشده»، کتاب «عباس کیارستمی و درس‌هایی از سینما» را تألیف کرده که این کتاب به زبان‌های مختلف ترجمه و در ایران و آمریکا چاپ و توزیع ‌شده است.

فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده» آخرین ساخته محمودرضا ثانی پیش از این در جشنواره‌های اوراسیا در روسیه، سالتو در اروگوئه، کوهستان سبز و تندیس طلایی در آمریکا روی پرده رفته و موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره و تندیس طلایی نیز شده است.

فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده» به زودی اکران خود را در ایران آغاز خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج